اخبار داغ

رونق تولیدی که می تواند جایگزین خوبی برای صادرات نفت باشد؛

درآمد هر 10زالو معادل یک بشکه نفت ایران/ شمال غرب کشور پایلوت پرورش زالو می شود+ فیلم

درآمد هر 10زالو معادل یک بشکه نفت ایران/ شمال غرب کشور پایلوت پرورش زالو می شود+ فیلم
در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا با اتکا به ظرفیت‎های سرزمینی خود توانسته‎اند سهم قابل توجهی از گردش مالی 200 میلیون دلاری بازار زالوی جهان را به خود اختصاص دهند ، ایران از این گردش مالی سهم ناچیزی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، همواره یکی از موضوع‌های مهم در بخش اقتصادی یک کشور، توجه به ظرفیت‌های سرزمینی آن است ، مقوله ای که کشورهای پیشرفته از جمله کشورهای واقع در اروپای غربی و آمریکا، توانسته‌اند نهایت استفاده را از آن برده و میزان بهره‌وری اقتصادی خود را افزایش دهند، اما در کشور ما هنوز بسیاری از ظرفیت‌های متنوع این سرزمین  استفاده نشده اند، علت آن نیز این است که این ظرفیت‌ها شناسایی نشده‌اند یا اینکه مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

یکی از این ظرفیت‌ها که در چند سال اخیر به عنوان فرصت شغلی نمود عینی پیدا کرده، پرورش و تکثیر زالو است البته کمی بیش از یک دهه است که در کشورهای غربی، طب مکمل و طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است و همین امر سبب شده  تا پرورش زالو طرفداران خاصی در ایران پیدا کند، البته نو بودن این کار باعث شده تا عده‌ای بدون اطلاعات و تخصص کافی وارد این حرفه شوند، در صورتی که این شغل تخصصی است و باید افراد در این زمینه آموزش های لازم را ببینند.

,

براساس گفته‌های فعالان بازار زالو، در بسیاری از استان‌ های کشور به خصوص کشاورزی ‌خیز از جمله گیلان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و در دیگر استان‌ها مثل اصفهان، خراسان جنوبی، اردبیل و تهران، مزارع پرورش این نوع آبزی ایجاد شده و تعداد آنها نیز در حال گسترش است.

,

 

,

, ,

گفته می‌شود هر قطعه زالو در بازار بین 1500 تا 4500 تومان معامله می‌شود و بیش از ۳۰۰ هزار قطعه زالوی پرورشی در بازار وجود دارد و آنچه پرورش این کرم آبزی را از دیگر فرصت‌های شغلی نظیر آن متمایز کرده، راه اندازی تولید و پرورش زالو با سرمایه بسیار اندک بین 5 تا ۲۰ میلیون تومان است که در شرایط کنونی اقتصادی می تواند به عنوان بستر پایداری در ایجاد شغل محسوب شود.

,

به گفته کارشناسان حوزه اقتصادی گردش مالی بازار زالو در جهان حدود 200 میلیارد دلار در سال برآورد شده است  از همین رو است که  این کارشناسان معتقدند با حمایت از واحدهای پرورش زالو می توان ارز آوری بالایی را برای استان و کشور فراهم کرد البته در این بین باید به خاطر داشت که پرورش زالو یک کار تخصصی و بهداشتی است و خیلی مهم است که زالو چطور پرورش پیدا کند و در چه محیطی نگهداری شود. با این وجود، افرادی هستند که تحت تاثیر تبلیغاتی مانند «با خرید هر قطعه زالو به قیمت 400 تا 500 تومان، پس از ۲ماه آن را با قیمت 3  تا  4 هزار تومان به فروش برسانید»، برای ورود به این شغل وسوسه شده و درانتها به علت نداشتن  تخصص سرمایه خود را در این راه از دست داده و ورشکست شده اند.

,

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، برای دانستن زیر و بم شغل سود آور و بهداشتی تولید و پرورش زالو  سراغ یک جوان اردبیلی رفت که توانسته است بصورت تخصصی با کمترین سرمایه گذاری با وام کم بهره سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با تولید زالو دربه سهم خود گام مهمی در راستای رونق تولید ملی بردارد.

, سبلان‌ما,

, ,

جعفری جوان 35 ساله اردبیلی که از سال 96 با سرمایه اولیه 20 میلیون تومان در حیاط منزل خودشان توانسته است به تولید تخصصی، بهداشتی و اصولی تولید پرورش زالو اقدام کند.

,

گردش مالی 200 هزار میلیارد دلاری فروش زالو در جهان

, گردش مالی 200 هزار میلیارد دلاری فروش زالو در جهان, گردش مالی 200 هزار میلیارد دلاری فروش زالو در جهان,

جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما اظهارداشت: این کار در گام اول سرمایه چندانی لازم ندارد و با یک سرمایه پنج میلیون تومانی و داخل خانه هم می‌توان کار را شروع کرد، اما در عوض به تخصص زیادی نیازمند است.

, این کار در گام اول سرمایه چندانی لازم ندارد و با یک سرمایه پنج میلیون تومانی و داخل خانه هم می‌توان کار را شروع کرد، اما در عوض به تخصص زیادی نیازمند است.,

وی با اشاره به اینکه پرورش زالو به صورت اصولی و قانونی هم در امر کارآفرینی موثر است و هم باعث می‌شود که پزشکان و درمان گران طب سنتی از زالوهای سالم و کنترل شده استفاده کنند تصریح کرد: چرا که این موجود قادر است بعضی از بیماری ها را منتقل کند.

, وی با اشاره به اینکه پرورش زالو به صورت اصولی و قانونی هم در امر کارآفرینی موثر است و هم باعث می‌شود که پزشکان و درمان گران طب سنتی از زالوهای سالم و کنترل شده استفاده کنند تصریح کرد: چرا که این موجود قادر است بعضی از بیماری ها را منتقل کند.,

این جوان اردبیلی ادامه داد: با توجه به این که این موجود زنده در کنار فواید درمانی که دارد  می تواند ناقل بیماری هم باشد، بنابراین  نظارت کافی بر این امر از سوی مراجع مربوطه امری ضروری به نظر می‌رسد.

, این جوان اردبیلی ادامه داد: با توجه به این که این موجود زنده در کنار فواید درمانی که دارد  می تواند ناقل بیماری هم باشد، بنابراین  نظارت کافی بر این امر از سوی مراجع مربوطه امری ضروری به نظر می‌رسد.,

جعفری با بیان اینکه باتوجه به دوجنسه بودن زالو از تولید مثل خوبی برخوردار است افزود:  با دو الی سه بار تغذیه، این موجود می تواند 50 هزار لارو تولید کند و در هر مرحله از یکبار جفت گیری سه الی هفت بار کوکون می دهد که از هر کوکون هم 10 الی 15 لارو تولید می شود.

, جعفری با بیان اینکه باتوجه به دوجنسه بودن زالو از تولید مثل خوبی برخوردار است افزود:  با دو الی سه بار تغذیه، این موجود می تواند 50 هزار لارو تولید کند و در هر مرحله از یکبار جفت گیری سه الی هفت بار کوکون می دهد که از هر کوکون هم 10 الی 15 لارو تولید می شود. ,

وی با شاره به اینکه 600 گونه زالو شناخته شده است که 50 گونه آن خونخوار است و از این ها تعداد  5  گونه کاربرد پزشکی دارد بیان کرد: در کشور ایران 3 گونه زالو به صورت قانونی و غیر قانونی پرورش داده می شود اما فقط یک نوع از آن‌ها با نام  هیرودو اورینتالیس با 120 نوع آنزیم  مورد تایید سازمان غذا و دارو است که بهترین زالوی مورد استفاده پزشکی هم محسوب می شود.

,

تولید و فروش هر 10 عدد زالو برابر است با درآمد یک بشکه نفت در کشور

, تولید و فروش هر 10 عدد زالو برابر است با درآمد یک بشکه نفت در کشور, تولید و فروش هر 10 عدد زالو برابر است با درآمد یک بشکه نفت در کشور,

جعفری گفت: در کشورهای اروپایی تولید و فروش هر 10 عدد زالو برابر است با درآمد یک بشکه نفت در ایران که این امر در بحث صادرات می تواند جایگزین خوبی برای نفت باشد.

,

وی بیان کرد: باتوجه به ارز آوری بالای تولید این موجود زنده میتواند هم در اشتغال آفرینی جوانان و هم در رونق تولیدملی و اقتصاد کشور محصول منبع اقتصادی و سود اوری برای کشور باشد.

,

درمان بیش از ۱۰ نوع بیماری با «زالو»

, درمان بیش از ۱۰ نوع بیماری با «زالو», درمان بیش از ۱۰ نوع بیماری با «زالو»,

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت:  امروزه با توسعه علم پزشکی اثرات شگرف درمانی زالو به اثبات رسیده است به‌گونه‌ای که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا نیز از زالو در درمان بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای قلبی ــ عروقی استفاده می‌شود.

,

مهران اوچی متخصص گیاهان داروی و طب سنتی در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، اظهارداشت: زالودرمانی یکی از روشهای درمانی بوده که از قدیم‌الایام در ایران‌زمین توسط حکمای کشورمان در درمان بسیاری از بیماریها استفاده می‌شد و امروزه با توسعه علم پزشکی نیز، اثرات شگرف درمانی زالو به اثبات رسیده به‌گونه‌ای که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا نیز از زالو در درمان بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای قلبی ــ عروقی استفاده می‌شود.

, سبلان‌ما,

وی با اشاره به اینکه زالو در مصارف بهداشتی و تهیه لوازم‌آرایشی در درمان‌های سنتی درد مفاصل و سردرد کاربرد دارد افزود:در بحث درمانگری زالو باید گفت که این درمانگری دوره‌ای است و بستگی به درمانگر دارد که چه مقدار طول درمان را انجام ‌دهد.

,

اوچی ادامه داد: این درمان علاوه بر بیماری‌هایی مانند میگرن یا عفونت‌های مختلف در درمان ناباروری نیز مؤثر است، درمانگری دیگر زالو برای بیماری‌های قلبی به‌ویژه مواردی است که نیازمند انجام عمل قلب باز هستند که در این مورد نیز تعداد زیادی از افراد با طی دوره زالو درمانی توانستند از عمل رهایی پیدا کنندیا مورد دیگر در درمان بیماری دیابت است، همان‌طور که می‌دانید امروزه مرض قند در مواردی موجب قطع عضو می‌شود، در ایران اما با زالو درمانی و طی طول درمان روزبه‌روز به بهبود این بیماری کمک می‌شود.

,

این متخصص گیاهان دارویی و طب سنتی با اشاره به اینکه زالو یک حیوان معجزه‌گر است که البته بستگی دارد که درست مصرف‌شده و به درمانگر متخصص این کار مراجعه شود افزود: در استان اردبیل معدود افرادی هستند که بصورت تخصصی می توانند زالو درمانی را بصورت بهداشتی و اصولی انجام دهند.

,

اوچی بیان کرد: متأسفانه کشور ما به لحاظ علم زالو و زالو درمانی بسیار عقب است، کشورهای پیشرفته‌ای مانند آلمان، انگلیس و حتی روسیه با زالو بسیار کار می‌کنند و حتی عمل‌های پیوند را خیلی خوب و سریع با زالو درمانی انجام می‌دهند و این فقط به خاطر آنزیم‌هایی هست که در زالو وجود دارد.

,

دوره‌های آموزش پرورش زالو در اردبیل کلید می‌خورد

, دوره‌های آموزش پرورش زالو در اردبیل کلید می‌خورد, دوره‌های آموزش پرورش زالو در اردبیل کلید می‌خورد,

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با توجه به استقبال جوانان از این شغل سودآور جهاد دانشگاهی بزودی دوره های آموزش تولید و تکثیر زالو در اردبیل راه اندازی می شود. 

,

اوچی با اشاره به اینکه زالو یک‌بارمصرف است و وقتی پرورش یافت و استفاده شد دیگر معدوم می‌شود افزود: یعنی وقتی یک‌بار از زالو استفاده کردیم باید برای استفاده مجدد حدود دو ماه قرنطینه شود که این موضوع با توجه به هزینه‌های آن اصلاً به صرفه نیست، به همین دلیل درمانگرها پس از استفاده آن را معدوم می‌کنند چراکه موضوع خون انسان در میان است و استفاده مجدد از زالو خطرناک است، و این امر باعث می شود تا تقاضای بازار نیز در این زمینه افزایش یابد و به همین خاطر هم اکنون بازار این موجود درمانگر در کشور و در سطح جهان قابل تامل است.

,

, ,

اردبیل پایلوت تولید و پرورش زالو می شود

, اردبیل پایلوت تولید و پرورش زالو می شود , اردبیل پایلوت تولید و پرورش زالو می شود ,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: با توجه استقبال زیاد جوانان به تولید و پرورش زالو با وجود درآمد و بهره وری زود بازده این محصول دامی لذا سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل در صدد است تا با آموزش های لازم و برطرف نمودن موانع ورود و تولید پرورش زالو استان اردبیل را به پایلوت تولید و پرورش زالو تبدیل کند.

,

سرهنگ پاسدار پیرجاهد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما اظهارداشت: درآمد پرورش زالو به شرط پشتکار خوب است. شما اگر پنج میلیون تومان برای این کار سرمایه گذاری کردید، تقریبا نصف این سرمایه به خرید زالوهای مولد صرف می‌شود. زالوها دو جنسه هستند؛ یعنی در هر جفت‌گیری هر دو زالو بارور می‌شوند؛ بنابراین خیلی زود تکثیر می‌شوند و تعدادشان زیاد می‌شود.

,

وی بیان کرد: ارزش هر چهار زالو معادل یک بشکه نفت اوپک است! زالو مصارف زیادی دارد؛ برای همین در خارج از ایران طرفداران زیاد دارد و می‌توان به راحتی آنها را صادر کرد.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با شاره به اینکه بسیج سازندگی ماموریتی در امر اشتغال ندارد اما کمک حال دستگاه های اجرایی کشور است افزود: با همکاری جوانان در سال 97 برای 500 نفر اشتغال آفرینی شد که برای اشتغال آفرینی این عده اعتبار 7 میلیارد تومان از منابع بانکی پرداخت شد.

,

پیرجاهد گفت: امروز با حمایت و اموزش  جوانان جویایی کار می توانیم به اقتصاد کشور نیز کمک کنیم.

,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، مشکل اصلی ما درصنعت پرورش زالو ، تغذیه این حشره است، تغذیه این حشره فقط و فقط از طریق خون است اما هیچ ارگانی در این زمینه با تولید کنندگان همکاری  نمی‌کند.

, سبلان‌ما,

به گفته تولید کنندگان وزارت بهداشت برای رفع این موانع ها باید وارد کار شود و جلساتی را برگزار کند و حتی هزینه آن را بگیرند و آن ناظری که خودشان می‌خواهند را مشخص کنند تا ما بتوانیم آن مقدار خونی که لازم داریم را از کشتارگاه بگیریم و تغذیه زالو  را انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه