اخبار داغ

در جلسه کمیسیون ایمنی راهها و تلفات جاده ای استان کرمان عنوان شد؛

شناسایی ۱۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده های استان/ لزوم تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات

شناسایی ۱۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده های استان/ لزوم تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات
جلسه کمیسیون ایمنی راهها و بررسی سوانح و تلفات جاده ای استان کرمان با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان و رئیس پلیس راه استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سید علی حاج سید علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال کرمان در جلسه کمیسیون ایمنی راهها و بررسی سوانح و تلفات جاده ای استان به فعالیت 6 مرکز معاینه فنی سنگین و 12 پلیس راه اشاره داشت و عنوان کرد: 120 کیلومتر روشنایی در محورهای شمال استان تامین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سید علی حاج سید علیخانی  تصریح کرد: 56 درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو است و به منظور رفع خستگی رانندگان، 32 مجتمع خدمات رفاهی در استان راه‌اندازی و 13 مورد موافقت اصولی نیز گرفته شده است.

,

این مقام مسئول همچنین اجرای 345 متر شانه‌سازی در جاده‌های شمال استان را به منظور کاهش میزان خسارت ناشی از انحراف خودرو مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: 125 نقطه پرحادثه در جاده‌های استان شناسایی شدند که ساماندهی 72 نقطه آن باقیمانده و اعتبار مورد نیاز برای رفع آنها 830 میلیارد ریال است.

,

وی عنوان کرد: 13 هزار و 191 کیلومتر راه آسفالته در استان داریم که 10 درصد راه‌های کشور را شامل می‌شود و از این حیث رتبه دوم کشور را داریم وهر اندازه در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای کار کنیم خوب است، اما با توجه به درصد بالای عامل انسانی در تصادفات، برای این موضوع طرح و برنامه‌ای گذاشته شود.

,

سیدعلیخانی ابراز کرد: 149 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور را در شمال استان کرمان در دست اجرا داریم که به صورت سرعت متوسط سنجش انجام می‌دهند.

,

سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز اظهار داشت: در مسئله کاهش آمار تصادفات، تنها دولت دخیل نیست، در حد توان زیرساخت‌های استان را در حوزه جاده، خرید دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی و ... برای کاهش تصادفات و تلفات درون‌شهری و برون‌شهری فراهم کرده‌ایم.

,

وی بیان داشت: 56 درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو به وقوع می‌پیوندد که حجم عمده آنها نیز به خواب‌آلود بودن راننده بر می‌گردد، پس باید در حوزه فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان بیشتر باید کار شود.

,

آیت‌اللهی‌موسوی ادامه داد: بخشی از اعتبارات برای خرید دوربین‌های کنترل سرعت را تامین کردیم و انجام شد و با خرید دوربین‌ها‌ی نظارتی، می‌توانیم اطراف شهر کرمان را به لحاظ امنیت و ترافیک به صورت کامل پوشش دهیم.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان تاکید کرد: برنامه جامع کاهش تصادفات در دو بخش درون شهری و برون شهری با متولی‌گری راه و شهرسازی و راهداری تدوین شود.

,

یوسف نجفی رئیس پلیس راه استان کرمان در این جلسه، تعداد تصادفات فوتی درون شهری استان کرمان در سال گذشته را 228 فقره اعلام کرد و افزود: این آمار تصادفات فوتی درون‌شهری نسبت به سال گذشته هشت فقره کاهش را نشان می‌دهد.

,

وی بیان داشت: شهرستان کرمان 105 فقره تصادف فوتی در سال 97 داشته و تعداد متوفیان درون‌شهری استان 236 نفر بوده است.

,

نجفی ادامه داد: در شهر کرمان به لحاظ تعداد پاسگاه، زیرساخت‌های معابر، روشنایی معابر و مباحث فرهنگی جای کار بسیاری وجود دارد که با رسیدگی به آنها کاهش تصادفات و تلفات را رقم بزنیم.

,

رئیس پلیس راه استان کرمان تصریح کرد: 37 درصد جانباختگان تصادفات درون شهری عابران پیاده و 38 درصد آنها راکبان موتورسیکلت هستند، لذا باید برنامه‌ای تدوین و بر اساس آن کار انجام شود.

,

نجفی افزایش دوربین‌های جاده‌ای را لازم برشمرد و عنوان کرد: شهرها هم به لحاظ تجهیزات راهنمایی و رانندگی باید تقویت شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه