اخبار داغ

گزارش دانا از تشدید اختلافات شورای شهر و شهردار تهران؛

پوست موز شورای شهر زیر پای آقای شهردار/ دوئل حناچی و حق شناس، جدیدترین پرده از حاشیه های پایان ناپذیر لیست امید

پوست موز شورای شهر زیر پای آقای شهردار/ دوئل حناچی و حق شناس، جدیدترین پرده از حاشیه های پایان ناپذیر لیست امید
در حالی حدود 6 ماه از حضور حناچی در ساختمان بهشت می گذرد که هرروز بیش از پیش اختلافات و تضادهای میان آقای شهردار و شورای شهر علنی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از شهریور سال 96 که مدیریت اصلاح‌طلبان در شهر تهران آغاز شده است تاکنون 3 شهردار سکان اداره بلدیه را در اختیار قرار گرفته‌اند. دو شهردار پیشین هر یک حدود 6 ماه توانستند بر صندلی شهرداری تهران در خیابان بهشت تکیه بزنند و حالا سومین شهردار منتخب شورای اصلاح‌طلب شهر نیز به‌شدت از سوی شورای شهر تهران تحت فشار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در آستانه روز شوراها بود که حق‌شناس یک‌بار دیگر در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر، به شهردار تهران تاخت و از دیگر اعضای شورای شهر خواست وی را همراهی کنند.

,

 

,

تذکرهایی که بوی نارضایتی و اختلاف می دهد

, تذکرهایی که بوی نارضایتی و اختلاف می دهد, تذکرهایی که بوی نارضایتی و اختلاف می دهد,

هفته گذشته «محمود میرلوحی» در جلسه شورا به شهردار تهران تذکر داد و گفت: شهردار تهران باید تلاش کند تا انحصار و رانت را حذف کند تا فضای رقابتی در شهر ایجاد شود.

,

, ,

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تذکرات خود به حناچی شهردار تهران خاطرنشان کرد: علیرغم این تذکرات پاسخ مناسبی دریافت نکردم، بنابراین قراردادهای زیباسازی، پسماند، آسفالت و غیره باید شفاف سازی شود.

,

وی با اشاره به نامه ای که 11 اسفند به شهردار تهران نوشته است، اظهار داشت: قراردادهای شهرداری تهران باید با سرعت بیشتری منعقد شود و فرآیند قیمت گذاری و  تعیین صلاحیت پیمانکاران نیز باید هرچه سریع تر انجام شود.

,

حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر هم در هفته ای که گذشته در تذکر پیش از دستور گفت: در ماده واحده الزام شهرداری تهران به اصلاح ساختاری و کاهش حوزه‌های معاونت‌های شهرداری تهران که در تاریخ ۱۲ دی ماه سال قبل ابلاغ شد شهرداری موظف شده بود ظرف مدت ۳ ماه لایحه اصلاح مواد مذکور را ارسال کند.

,

وی با بیان اینکه در انتهای ماه دوم سال ۹۸ هستیم و علیرغم انقضای مهلت مقرر هیچ لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران نرسیده‌است از رئیس شورا خواست تا در تذکری این موضوع را به شهردار تهران یادآوری کند.

,

, ,

اختلاف و تضاد در شورا کار را به جایی رسانده که خلیل‌آبادی در صحن شورای شهر با اشاره به تذکری که در خصوص تعدیل کارکنان همشهری در ۱۸ فروردین ماه داده بود، اظهار داشت: این موضوع ۱۰ اردیبهشت ماه از سوی رئیس شورا پیگیری شد اما هنوز پاسخی از سوی شهرداری داده نشده که متأسفانه این رویه نامطلوب در سیستم شهرداری وجود دارد و اگر همچنان پاسخ تذکراتمان را نگیریم، به سمت سوال از شهردار می‌رویم.

, .,

 

,

شورای شهر تشریفاتی و اولویت هایی که نیست!

, شورای شهر تشریفاتی و اولویت هایی که نیست!, شورای شهر تشریفاتی و اولویت هایی که نیست!,

در هنگامه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بود که قادری، مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در نشست خبری خود جمله‌ای را مطرح کرده بود که واکنش رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر را به دنبال داشت. قادری گفت: «هنگامی که حناچی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد تمامی دغدغه و برنامه‌هایمان را با وی مطرح کرده و از او خواستیم که مشکلات و درخواست‌های شهر آفتاب را در جلسه هیأت دولت مطرح کند و خوشبختانه این اتفاق افتاد و بررسی مسائل شهر آفتاب در دستور کار دولت قرار گرفت.»

,

اما آقای سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی درباره همین مساله به حناچی تذکر داد و گفت: هرگونه تصمیمی درباره شهر آفتاب در اختیار نهاد شوراست و دولت و شهرداری بدون هماهنگی با شورا نمی‌تواند تصمیمی در این‌باره بگیرد.

,

ماجرای به‌وجودآمده درباره سرنوشت شهرآفتاب یکی از مواردی است که نشان‌دهنده اختلافات بین شهرداری و شورای شهر تهران است.

,

, ,

نمونه دیگر تصمیم خودسرانه شهرداری برای افتتاح موزه صنعت در جنوب تهران بود. پیروز حناچی در جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران بود که خبر از موافقت هیات دولت با واگذاری 30 ساله کارخانه سیمان ری در جنوب تهران به شهرداری داد. وی همچنین از تبدیل شدن بخشی از محوطه آن به موزه صنعت خبر داد.

,

پس از این اظهارنظرها برای ساخت موزه صنعت تهران بود که  احمد مسجدجامعی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص راه اندازی موزه صنعت در ری گفت: دریافت مجوز از دولت برای راه اندازی موزه صنعت در ری که آقای حناچی از آن صحبت کردند اقدامی بسیار پسندیده است اما در اولویت نیست.

,

وی ادامه داد: از آن جا که هزینه راه اندازی این موزه در ردیف اعتبارات شهری دیده نشده اقدام در این زمینه علاوه بر مجوز دولت ،مجوز شورا هم می خواهد.

,

 

,

نه از پروژه های بزرگ خبری هست، نه از شهر فرهنگی

, نه از پروژه های بزرگ خبری هست، نه از شهر فرهنگی, نه از پروژه های بزرگ خبری هست، نه از شهر فرهنگی,

شهردار تهران در برنامه زنده تهران٢٠ به کارنامه فعالیت های عمرانی در شهرداری تهران پرداخت و گفت: از این به بعد پروژه‌های بزرگی مثل اتوبان صدر به طور قطع نخواهیم ساخت اما به این معنا نیست که هیچ کاری نخواهیم کرد.

,

هرچند این حرف آقای شهردار در شرایط فعلی شهر تهران برای برخی قابل توجیه باشد اما بهتر بود می گفت دیگر هیچ پروژه ی عمرانی در شهر تهران نخواهیم ساخت؛ چون رونمایی از همان اندک پرژه های بزرگ در اوایل سال در شهر (خط 6 و 7 مترو) با اعتراض شورای شهری ها مواجه شده است.

,

نکته قابل توجه این است که این شهرداری و شورای شهر از پس تدوام رویکرد موفق  فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران هم بر نیامده است و در آماده سازی شهر تهران برای استقبال از ایام خاصی مثل نوروز و رمضان هم ناتوان نشان داد و تذکر گرفت.

,

, ,

حجت نظری ناظر بر آغاز ماه مبارک رمضان و نبود حس و حال رمضان در خیابان‌ها و معابر شهر در تذکر پیش از دستور خود که در صحن علنی گفت: تقریباً در همه کشورهای اسلامی از چند روز پیش از آغاز ماه رمضان شهرها رنگ و بوی جشن و نشاط به خود می‌گیرند اما متأسفانه شهر تهران از این منظر هیچ تغییری نکرده است.

,

البته این اتفاق در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر نیز قابل مشاهده بود به‌طوری‌که بسیاری از خیابان‌های تهران با وجود آغاز دهه فجر نشانی از ایام پیروزی و سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند.

,

اگرچه تذکر این عضو شورای شهر تهران بلافاصله با واکنش مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران مواجه شد و فهرستی از برنامه‌های در دست انجام برای ماه مبارک رمضان ارائه شد، اما همین تذکرات و اظهارات نشان می‌دهد که جریان مخالفت نهاد قانون‌گذار شهر در برابر بازوی اجرایی مدیریت شهری در حال تقویت است.

,

, ,

ماجرای دیگری که موجب گلایه یکی از اعضای شورای شهر نسبت به شهرداری شد به نصب سردیس مرحوم مشایخی در یکی از معابر تهران است. مسجد جامعی در جلسه شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: این سردیس نه‌تنها هیچ شباهتی به وی ندارد بلکه درخور او نیست و بهتر است از شهرداری بخواهیم که در مورد چهره‌های ملی، فکر ملی کنند و امیدوارم این روال تکرار نشود و به نحوی سردیس وی نیز اصلاح شود.

,

این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که شهروندان تهرانی هنوز تجربه فعالیت نخستین شورای شهر تهران را که از قضا از سوی اصلاح‌طلبان اداره می‌شد از یاد نبرده‌اند. حالا نیز دوباره گویا دیدگاه‌های سیاسی یکسان در مدیریت شهری موجب نشده است که منافع شهروندان تأمین شده و ارتقای کیفیت زندگی در تهران را به دنبال داشته باشد.

,

در یک‌ونیم سال گذشته که از آغاز به کار مدیریت شهری فعلی در تهران می‌‌گذرد، ناوگان اتوبوسرانی دچار فرسودگی بیشتر شده و متروی تهران نیز شاهد افتتاح بخش‌هایی بوده که در دوره مدیریت جهادی تهران به بهره‌برداری رسیدند اما بنا به دلایل سیاسی تعطیل شده و چند ماه بعد دوباره در اختیار شهروندان قرار گرفتند. حالا باید دید مجادله‌های سیاسی و حزبی در مدیریت شهری تشدید شده و باعث بروز بحران در اداره پایتخت خواهد شد یا خیر.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه