اخبار داغ

رئیس سازمان آتش‌نشانی یزد:

وضعیت ایمنی بازارهای یزد مطلوب نیست

وضعیت ایمنی بازارهای یزد مطلوب نیست
رئیس سازمان آتش‌نشانی یزد با اشاره به مشکلات متعدد بازارهای یزد تاکید کرد: وضعیت ایمنی بازارهای یزد در برابر حوادث مترقبه وضعیت مطلوبی ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباس میرشمسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان این که وضعیت ایمنی بازارهای یزد زیاد مطلوب نیست گفت: این بازارهای اغلب به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند و در چند سال گذشته جلسات متعددی با اعضای هئیت امنا داشته ایم و مشکلات ، نواقص و خطرات بازارها را به آن‌ها گوش زد کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سیم کشی های برق بازار یزد را تهدید می‌کند

, سیم کشی های برق بازار یزد را تهدید می‌کند, سیم کشی های برق بازار یزد را تهدید می‌کند,

وی با بیان این که علت حادثه در بازار تبریز اتصال برق اعلام شده است ادامه داد: مشکل اصلی بازارهای سنتی یزد نیز سیم کشی‌های برق است، به طوری که سقف بازار را که نگاه می کنید به صورت خیلی خطرناک و وحشتناکی سیم‌های برق رد شده که به مرور زمان این سیم‌کشی‌ها فرسوده شده و خطر برق گرفتی و بروزحادثه وجود دارد.

,

, ,

میرشمسی کمبود شیرهای هیدرانت آب در بازارهای یزد را از دیگر مشکلات بازارهای یزد دانست و گفت: در بازار تاریخی یزد سه شیر هیدرانت وجود دارد که باید این تعداد افزایش یابد تا در زمان بروزحادثه، مشکلی در برداشت آب  نداشته باشیم و برای این کار سازمان آب و فاضلاب باید همکاری لازم را داشته باشد.

,

وی اظهار داشت: بافت بازارهای سنتی یزد اغلب از خشت و گل و امثال آن است که سنخیتی با آب ندارد و در زمان حادثه نیز نمی‌توان از آب زیادی استفاده کرد چون خشت و گل است و خراب می شود. از سوی دیگر کپسول های آتش نشانی نیز در مغازه ها وجود ندارد تا در لحظات ابتدایی حادثه بتوان حریق را مهار کرد.

,

میرشمسی ادامه داد: در ورودی بازارها موانعی را برای جلوگیری از ورود خودرو و موتورسیکلت به داخل بازار ایجاد کرده اند که این موانع در زمان بروز حادثه نیز مشکل آفرین خواهند بود و مانع ورود خودروهای امدادی و اتشننشانی نمی توانند به داخل بازار هستند که در این زمینه نیز باید تدبیری شود.

,

وی با اشاره به اقدامات سازمان آتشنشانی یزد در آگاه سازی بازاریان و کسبه گفت: دوره های آموزشی لازم به کسبه داده شده همچنین چند خودرو کوچک ام وی ام نیز تجهیز شده تا بتواند در معابر بافت تاریخی حرکت کند و با توجه به این که قدرت مانور موتورسیکلت بیشتر از خودرو است یک دستگاه موتورسیکلت نیز برای حرکت در بافت تاریخی و بازارهای قدیم شهر تجهیز شده است.

,

تامین ایمنی بازار بدون مشارکت کسبه امکان پذیر نیست

, تامین ایمنی بازار بدون مشارکت کسبه امکان پذیر نیست, تامین ایمنی بازار بدون مشارکت کسبه امکان پذیر نیست,

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: خطرات و نواقص بازارها مکرراً  به مسئولین مربوطه منعکس شده اما لازم است مسئولین مربوطه همه پای کار بیایند و مشارکت کنند تا قبل از بروز حادثه اقدامات لازم صورت گیرد اما متاسفانه تا یک اتفاقی نیفتاده و درس عبرتی نشود وارد عمل نمی‌شوند.

,

میرشمسی مسئول اصلی تامین امنیت بازار را هیئت امنای بازار دانست و اذعان داشت: ایمنی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست. اگر خود کسبه و بازاریان ایمنی بازار را خواسته باشند مسئولان را نیز پای کار می‌کشانند اما اگر کسبه نخواسته باشند کاری از پیش نمی‌رود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه