اخبار داغ

یادداشت؛

جنگ نزدیک نیست!

جنگ نزدیک نیست!
توئیت های ترامپ و گفته های مقام معظم رهبری، فضای ذهنی نزدیک شدن به جنگ را تبدیل به فضای صبر در هر دو طرف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، وحید هلالات کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی هفت رویداد مهم و تاثیرگذار در حال وقوع که منجر به تغییر مثبت در بازار می‌شوند را بررسی کرده که به شرح ذیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

اعلام نظر شورای نگهبانی در خصوص تجدید ارزیابی

, اعلام نظر شورای نگهبانی در خصوص تجدید ارزیابی,

شورای نگهبان باید تا آخر وقت روز جاری نظر خود را در مورد تجدید ارزیابی اعلام کند. از آنجایی که دولت بار مالی تجدید ارزیابی را به عهده گرفته است و تاریخ ارجاع به شورا ۲۳ اردیهشت بوده است، انتظار می رود امروز نظر شورای نگهبان اعلام شود. در صورت عدم وجود مغایرت، طبعا تمام شرکت هایی که در ۵ سال اخیر افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی نداده اند، اقدام به تجدید ارزیابی بدون محدودیت می کنند.

,

تسعیر ارز بانک ها

, تسعیر ارز بانک ها,

بحث تسعیر ارز بانک ها با نرخ ۸۶۰۰ تومان تقریبا توسط شورای بانک های خصوصی تایید شده است اما نامه نگاری و جلسه‌ها آن به چه سرعتی پیش رود باعث می شود که در گزارش ۱۲ ماهه تسعیر ارز گزارش شود یا نشود، اما تقریبا اطمینان نسبی ایجاد شده که بانک ها تسعیر ارز را گزارش می‌کنند هرچند زمان آن مشخص نیست.

,

 ارائه گزارش های ۱۲ ماهه

,  ارائه گزارش های ۱۲ ماهه,

گزارش های ۱۲ ماهه تا پایان ۳۱ اردیبهشت مخابره خواهد شد. قیمت سهام چند روزی است که در محدوده فعلی باقی مانده لذا سهم هایی که گزارش های خوبی بدهند به علت آن که کف خود را بسته اند، رشد خواهند کرد. چون عموما در زمستان عملکرد خوبی داشته اند لذا امیدوارانه گزارش های ۱۲ ماهه را دنبال میکنیم.

,

ارائه گزارش های ماهانه

, ارائه گزارش های ماهانه,

گزارش های ماهانه تا ۵ خرداد ارسال خواهد شد. در عموم شرکت ها مقدار فروش اردیبهشت بسیار بالاتر از فروردین است و نرخ های فروش شرکت ها بسیار بالاتر از متوسط سال ۹۷ است و ضمن این که دلار در اردیبهشت حرکت صعودی ۲۰۰۰ تومانی را به نمایش گذاشت لذا فضا برای رشد نرخ های فروش تا حدی نسبت به فروردین مهیا است از این جهت گزارش ماهانه ها باید مثبت باشند.

,

جنگ به صبر تبدیل شد

, جنگ به صبر تبدیل شد,

توئیت های ترامپ و گفته های مقام معظم رهبری، فضای ذهنی نزدیک شدن به جنگ را تبدیل به فضای صبر در هر دو طرف کرد و به بن بست رسیدن مذاکرات تجاری چین و آمریکا ، اختلال کشتی ها در امارات ، انفجارلوله های انتقال نفت عربستان توسط پهباد یمن ، جدایی ناو اسپانیا از ناوگروه آمریکا و توقف ناو آمریکا در خلیج عرب تمام این موراد فضای ذهنی منفی که جنگ نزدیک است را تبدیل کرد به فضای ذهنی که جنگ نزدیک نیست!

,

مذاکره سم است

, مذاکره سم است,

سخنان رهبری مبنی بر اینکه جنگ نخواهد شد و مذاکره سم است، بهترین رویداد برای بازار سهام است. وقتی جنگ نشود یعنی ریسک های با اهمیت نداریم، وقتی مذاکره نشود یعنی تورم داریم و قرار نیست بازارهای ایران برای ورود کالای خارجی باز شود. این فضا به نفع شرکت های بورسی است که سود ریالی خود را باز هم بالا ببرند اما p.e بازار کاهش نیابد و این یعنی بازدهی مثبت.

,

تثبیت نرخ دلار

, تثبیت نرخ دلار,

نرخ دلار در سامانه نیما به بالای ۱۰ هزار تومان رسید و تثبیت شد. این یعنی عملا نیما دیگر دستوری نیست و به سمت بازار آزاد حرکت کرده است و همین عاملی که بورس کالا داغ بماند و ارز حاصل از صادرات هم با دلار بالای ۱۰ هزار تومان تسعیر گردد. در تحلیل ها دلار ۸ هزار تومان فرض شده اما در اردیبهشت دلار ۲۵درصد بالاتر از تحلیل ها بوده است.

,

هر کدام از موارد فوق دنیایی بحث و بررسی و توضیح دارد اما در یک جمع بندی باید گفت اگر ریسک های سیاسی در همین حد بماند، کم کم ژست های جنگی و نظامی کم اثر می‌شوند و ذهن بازار سهام نسبت به خبرهای نظامی، ایزوله می‌گردد. در پی همین رویداد p.e بازار ثابت اما سود ریالی رشد و با dps ها بازار حرکت می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه