اخبار داغ

مدیران رسانه‌های قزوین از عملکرد نمایندگان مجلس می‌گویند؛

نمایندگان در سطح استانی و ملی قوی ظاهر نشدند/ لابی‌گری‌ها برای بودجه و تامین اعتبارات استان ضعیف بود

نمایندگان در سطح استانی و ملی قوی ظاهر نشدند/ لابی‌گری‌ها برای بودجه و تامین اعتبارات استان ضعیف بود
پیشکسوتان و اهالی رسانه استان در این مصاحبه نظرات خود را درباره نحوه عملکرد نمایندگان استان و نقاط ضعف و قوت آن‌ها در این دوره چهار ساله را بیان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور، ۷اسفند سال ۹۴ و ۱۰اردیبهشت ۹۵ برای تعیین ۲۹۰ کرسی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

اکنون با قرار گیری در سال چهارم از خدمت‌گذاری نمایندگان مجلس دهم نیز کم کم بانگ اتمام این دوره از مجلس به صدا درآمده و انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد.

,

حال با گذشت بیش از ۳سال از حضور نمایندگان مجلس استان قزوین در کرسی نمایندگی نیز فرصت را غنیمت شمردیم تا عملکرد هر چهار نماینده را از منظر اصحاب رسانه و مطبوعات استان قزوین مورد بررسی قرار دهیم.

,

پیشکسوتان و اهالی رسانه استان در این مصاحبه نظرات خود را درباره نحوه عملکرد نمایندگان استان و نقاط ضعف و قوت آن‌ها در این دوره چهار ساله را بیان کردند که در این گزارش بخش دوم مصاحبه را مطالعه می‌کنید.

,

, ,

 

,

عملکرد نمایندگان را مطلوب ارزیابی می‌کنم

, عملکرد نمایندگان را مطلوب ارزیابی می‌کنم,

عبدالعظیم موسوی با اشاره به عملکرد نمایندگان استان اظهار کرد: به نظرم آقای داوود محمدی هم در کمیسیون اصل۹۰ و هم در پیگیری امور استان بسیار خوب عمل کرده است.

,

وی افزود: علی رغم اینکه بعضی از مسائل را برخی از مسئولین توجهی نداشتند اما آقای محمدی با پیگیری‌هایی که داشتند، موضوعات استان را به نتیجه رساندند.

,

مسئول روزنامه ولایت قزوین گفت: خانم زرآبادی هم بسیار خوب عمل کرد و عملکردی که داشت بیش از توقعی بود که ما از وی داشتیم.

,

موسوی ابراز کرد: خانم زرآبادی به ویژه در حوزه ارتباط با مردم خوب بود و در روستاها و ادرات حضور پیدا می‌کرد و ارتباط خوبی با قشرهای مختلف داشت.

,

این پیشکسوت رسانه‌ای استان قزوین بیان کرد: عملکرد نماینده تاکستان هم در مجموع خوب بود اگر چه برخی مسائلی که پیگیری کرد اما به نتیجه‌ای نرسید اما در مجموع ۸۰تا۹۰درصد موفق بود.

,

وی عنوان کرد: در خصوص نماینده شهرستان بوئین زهرا هم چیزی ندیدم و نشنیدم بنابراین هیچ ارزیابی از عملکرد وی ندارم.

,

مسئول روزنامه ولایت قزوین گفت: به عملکرد خانم زرآبادی نمره ۲۰، آقای محمدی ۱۹/۷۵، آقای طاهرخانی ۱۸ و در خصوص آقای بابایی صالح هم ارزیابی نداشتم و نمره‌ای نمی‌دهم.

,

, ,

 

,

نمایندگان نفوذ و قدرت لازم لابی‌گری را در سطح کشور نداشتند

, نمایندگان نفوذ و قدرت لازم لابی‌گری را در سطح کشور نداشتند,

هادی درزی رامندی اظهار کرد: نمایندگان استان قزوین خیلی قوی ظاهر نشدند در سطح کشور و وقتی نفوذ و قدرت لازم لابی‌گری را در سطح کشور نداشته باشند طبیعتا در حل مشکلات استان هم موفق نخواهند بود.

,

وی افزود: در شهرستان‌ها هم متاسفانه نمایندگان قوی نیستند؛ نماینده شهرستان بوئین زهرا علی رغم تمام تلاش‌ها نتوانسته دستاوردها و اقدامات موثری را داشته باشد و نمره ۱۵و۱۶ را به او می‌دهم.

,

مدیرمسئول نشریه رویداد عنوان کرد: آقای داوود محمدی از نمایندگان برجسته استان هستند و می‌شود گفت که نسبت به سایر نمایندگان از نفوذ و قدرت بیشتری برخوردار بوده و اقدامات موثری انجام داده است.

,

رامندی ادامه داد: آقای محمدی در خصوص مهمترین مشکل استان که بحث تامین آب شرب ۱۴شهر و ۱۹۸ روستای استان از سد طالقان است نیز گام‌های موثری برداشته است و ارزشمند است.

,

وی اضافه کرد: از طرفی آقای محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰است و این نشان می‌دهد که از قدرت خوبی برای حل مشکلات استان برخوردار است و دو دوره هم در مجلس حضور داشته که ظرفیت خوبی است.

,

مدیرمسئول نشریه رویداد ابراز کرد: بحث دیگر مربوط به مشکلات خودروسازان و قطعه سازان است که در کمیسیون اصل۹۰ مطرح می‌شود؛ بنده نمره خوبی به آقای محمدی می‌دهم و معتقد هستم در دوره بعد هم در مجلس حضور خواهد داشت و نمره ۱۶تا۱۸ را به این نماینده مجلس می‌دهم.

,

در دوره بعد مردم با هوشیاری و هوشمندی بیشتری انتخاب کنند

, در دوره بعد مردم با هوشیاری و هوشمندی بیشتری انتخاب کنند,

رامندی با اشاره به عملکرد حمیده زرآبادی بیان کرد: خانم زرآبادی نماینده یک طیف خاصی در استان هستند و برخی اظهار نظرها در حوزه‌ها و مسائل داشتند که زیاد مطلوب نبود.

,

این فعال رسانه‌ای استان ادامه داد: به عنوان مثال با یک خبرنگار شبکه‌های بیگانه و معاند مصاحبه کردند که خوب نبود، به هر حال یک نماینده باید جامع‌الاطراف و هوشیار و هوشمند باشد که بتواند همه این مسائل را دریابد و بداند کدام خبرنگار از او سوال می‌پرسد و چه نوع سوالی است و باید سیاست‌مدار باشد.

,

وی در ادامه گفت: معتقدم خانم زرآبادی هم نتوانسته آن مطلوبیت و اقدامات لازم برای استان را برآورده کند و نمره ۱۵یا۱۶ را به ایشان می‌دهم.

,

مدیرمسئول نشریه رویداد ابراز کرد: در خصوص آقای طاهرخانی که درواقع سابقه و تخصص در دستگاه قضایی دارد و باید با حقوق و مفاد قانونی بیشتر آشنایی داشته باشد و این یک ظرفیت خوبی است اما این نماینده بازدهی و خروجی لازم را نداشت.

,

رامندی بیان کرد: هر چند که هر چهار نماینده ما انسان‌های شایسته‌ و توانمند هستند اما در این ارزیابی درمورد کارآمدی آن‌ها صحبت می‌کنم و به آقا طاهرخانی هم نمره ۱۵یا ۱۶ را می‌دهم.

,

این فعال رسانه‌ای ابراز کرد: امیدوارم در دوره بعد مردم با هوشیاری و هوشمندی بیشتری انتخاب کنند چراکه آسیب نهایی به خود مردم وارد می‌شود؛ باید فردی را انتخاب کنند که دارای تجربه کاری باشد نه اینکه سفارشی از سوی جناح یا گروه سیاسی باشد.

,

وی تصریح کرد: یک نماینده باید توانمندی و شایستگی لازم را داشته باشد تا بتواند در راستای حل مشکلات و کمک به مردم گام‌های بلندی برداشته باشد.

,

در حوزه کارهای عمرانی روستاهای شهرستان تاکستان کارهای خوبی انجام شد

,

اسدالله طاهرخانی اظهار کرد: در خصوص عملکرد سایر شهرستان‌ها چندان مطلع نیستم و اگر نظری بدهیم غیرکارشناسی خواهد بود و لذا فقط درمورد شهرستان تاکستان اظهار نظرمی‌کنم.

,

وی افزود: در رابطه با نماینده تاکستان با توجه به اینکه از اولین دوره مجلس شورای اسلامی تا کنون با کار همه نمایندگان آشنایی داشته‌ام و از نزدیک در جریان امور بوده‌ام، عملکرد نماینده فعلی شهرستان را مثبت ارزیابی می‌کنم.

,

مدیر مسئول روزنامه آوای تات گفت: در ادوار گذشته برخی نمایندگان ۵دوره در مجلس حضور داشتند اما شاهد عملکرد مطلوب از آن‌ها در شهرستان نبودیم اما با وجود اینکه امروز دولت بامشکلات عدیده‌ای از جمله مسائل اقتصادی مواجه است، اما کارهای خوبی از سوی آقای طاهرخانی صورت گرفته است.

,

طاهرخانی با بیان اینکه نمره ۱۸و ۱۹ را به نماینده فعلی تاکستان می‌دهم، ابراز کرد: در حوزه کارهای عمرانی روستاهای شهرستان تاکستان کارهای خوبی انجام شده است؛ امیدواریم مشکلات فعلی هم با همدلی و همکاری هر سه قوا حل شود.

,

, ,

 

,

نمایندگان خرد جمعی برای حل مشکلات ندارند

, نمایندگان خرد جمعی برای حل مشکلات ندارند,

فرضل‌الله فرامرزی اظهار کرد: به طور مجزا از نمایندگان نام نمی‌برم و به ارزیابی کلی آن‌ها می‌پردازم.

,

وی افزود: عملکرد نمایندگان را می‌توان در دو بخش ارزیابی کرد؛ یک بخش مردمی که به صوت انفرادی به نمایندگان مراجعه می‌کنند و مربوط به ارجاع نامه و ارتباط چهره به چهره که این اقدام تا حدودی مطلوب است.

,

مسئول هفته نامه حدیث در قزوین ابراز کرد: اما در حوزه کلان و استانی بخواهیم بررسی کنیم، به نظر بنده به طور مثال در رابطه بودجه مستقیم ما در ردیف آخر استان‌های کشور هستیم و یا در پروژه‌های ملی که در سطح استان داریم بسیار عقب هستیم.

,

این پیشکسوت رسانه استان ابراز کرد: بلاخره نمایندگان مجلس باید برای به سرانجام رساندن این پروژه‌ها، بودجه لازم را با رای‌زنی‌هایی که در سطح کلان کشور دارند، تامین کنند.

,

فرامرزی بیان کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند اعمال نفوذ کنند و قدرت اجرایی خود را به منصه ظهور بگذارند؛ اما تاکنون اقدامات عملی را از سوی نمایندگان در این حوزه ندیدیم.

,

مسئول هفته نامه حدیث در قزوین گفت: در بخش کشوری هم حتی در حد ورود به بازار خودرو و ساماندهی به مشکلات این حوزه هم نتوانستند عملکرد مطلوب داشته باشند؛ بنابراین نمره خوبی نمی‌توان به نمایندگان استان داد و به همه آن‌ها نمره ۱۰تا۱۵ را می‌دهم.

,

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در شرایط بحرانی که بر کشور حاکم شده باید با یک خرد جمعی نیز راهکار جدی برای حل مشکلات ارائه دهند؛ اما در این زمینه نمایندگان ضعیف عمل کرده‌اند و موجب نارضایتی مردم است.

,

, ,

 

,

وزن نمایندگان در استان با یک تنزلی روبه رو شد

, وزن نمایندگان در استان با یک تنزلی روبه رو شد,

حسن عابدینی اظهار کرد: بعد از انتخابات مجلس و تغییر ترکیب نمایندگان مجلس استان قزوین، اولین دغدغه کسانی که با فضای سیاسی استان آشنا بودند این بود که وزن سیاسی در استان و وزن نمایندگان در استان با یک تنزلی روبه رو خواهد بود.

,

وی افزود: با سابقه‌ترین نماینده ما آقای محمدی بود و ۳نماینده دیگر جدید بودند و حتی دوتا از چهره‌ها ناشناخته و جدید بودند که این عوامل قدرت چانه‌زنی ما در عرصه سیاسی و عالی نظام را کاهش داد.

,

سردبیر خبرگزاری فارس قزوین ادامه داد: این دغدغه اساسی بود و اینگونه هم تصور می‌شد کم کم که رو به جلو برویم باید با مشکلاتی روبه رو شویم و این وضع را امروز می‌توان به راحتی مشاهده کرد.

,

عابدینی بیان کرد: ما با یک کاهش وزن و جایگاه نمایندگان رو به رو هستیم و خواه ناخواه می‌بینیم که نماینگان استان آن وزن لازم را ندارند؛ امروز واقعا چه میزان از تریبون مجلس در دست نمایندگان ما است؟

,

این فعال رسانه استان قزوین بیان کرد: اگر در طرف دیگر هم نگاه کنیم می‌بینیم که بعضی اوقات اشتباهات عجیب و غریبی دیده می‌شود که اصلا به نفع مردم ما نیست و ما را به حاشیه می‌برد و نمایندگان ما در جاهایی موضع می‌گیرند که به نفع مردم نیست و اصلا دغدغه استان نیست.

,

تحلیل درست در میان نمایندگان مردم در مجلس وجود ندارد

,

وی خاطرنشان کرد: اینکه یک نماینده زن به یک باره از یک متهم امنیتی طرفداری می‌کند و یا وارد چالشی به نام “ورود زنان به ورزشگاه” می‌شود، چقدر دغدغه امروز زنان جامعه ما است؟

,

عابدینی ادامه داد: یا اینکه نماینده زن استان به یک باره با فردی دیدار می‌کند و ورای اینکه دیدار با این فرد درست است یانه، هیچ نفعی برای استان ندارد و فقط  برای استان چالش و حاشیه درست می‌کند  و نمایندگان و مردم ما و فضای جامعه را دچار تشنج و تشدد می‌کند.

,

سردبیر خبرگزاری فارس قزوین ابراز کرد: این نشان می‌دهد که تحلیل درست در میان نمایندگان مردم در مجلس وجود ندارد چراکه نماینده مجلس باید در به درستی شرایط را تحلیل کند و نمایندگان ما نباید وارد حواشی شوند که آن‌ها را از خدمت به مردم که وظیفه اصلی آن‌هاست، دور کند.

,

وی تصریح کرد: بعضی اوقات احساس می‌شود که خود نمایندگان استان از عمد وارد حاشیه‌ای می‌شوند که کمبودهای استان را پوشش دهند و ما این مشکل را در بین نمایندگان استان داریم و به نظرم نیاز است که مردم فکر جدی کنند.

,

عابدینی یادآور شد: از طرف دیگر مشکلی که با انتخاب نمایندگان فعلی استان با آن روبه رو هستیم بحث انتخابات شورای شهر است که شاید کمتر کسی به آن توجه کند چراکه افرادی را تایید صلاحیت کردند که وقتی وارد شورای شهر شدند مشکلات اخلاقی و مالی و اداری را در بینشان می‌بینیم و دستگاه قضایی را با یک چالش رو به رو کرده است.

,

نمایندگان استان باید پاسخگوی تایید صلاحیت شوراها باشند

,

این فعال رسانه استان گفت: امروز شهرداران ما مدام در حال تغییر بوده و شورای شهر ما مدام در حال پاسخگویی به دستگاه قضایی هستند و این نتیجه تایید صلاحیت ترکیب جدید نمایندگان مجلس استان است.

,

وی تاکید کرد: امروز نمایندگان مجلس ما هستند که باید جواب بدهند، چرا برخی از افراد را علی رغم اینکه دستگاه قضایی به دلیل پرونده‌هایی که داشتند رد صلاحیت کرد اما تایید کردند و می‌بینیم که همین افراد دوباره مشکل ساز شدند.

,

سردبیر خبرگزاری فارس قزوین اضافه کرد: نمایندگان ما وزن و تحلیل کافی را ندارند و فقط به دنبال راضی کردن یک عده برای کسب رای هستند و باید گفت که  مسیر را اشتباه می‌روند.

,

عابدینی ادامه داد: نمایندگان قزوین بصیرت لازم برای مدیریت در کار را ندارند و پیگیری امورات استان هم با چالش رو‌به‌رو است تا جایی که برخی از نمایندگان ما برای اینکه ضعف خدمات رسانی‌شان به مردم پوشش داده شود وارد حاشیه می‌شوند تا با حاشیه سازی خود را نشان دهند.

,

وی در پایان به عملکرد هر کدام از نمایندگان مجلس استان از ۲۰اینگونه نمره داد؛ من به آقای محمدی بالای ۱۵، آقای طاهرخانی ۱۰تا۱۵ و به خانم زرآبادی و آقای بابایی صالح زیر ۱۰ نمره می‌دهم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه