اخبار داغ

مدیر بازرسی اتاق اصناف یزد مطرح کرد؛

ماهیگیری سودجویان از آب گل آلود بازار در یزد

ماهیگیری سودجویان از آب گل آلود بازار در یزد
مدیر بازرسی اتاق اصناف یزد گفت: متاسفانه برخی از اصناف از شرایط بازار سوء استفاده کرده و به دنبال سود مضاعف هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، تلاطم و گرانی های اخیر مشکلات و فشار اقتصادی زیادی را بر روی اقشار ضعیف و حتی متوسط جامعه آورده است اما جدای از گرانی، متاسفانه عدم نظارت بر بازار و تغییر لحظه ای قیمت ها باعث شده تا مردم سردرگم و کلافه شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

آشفتگی بازار و تغییر لحظه ای قیمت باعث شده تا عده ای در این بین به فکر جیب و سود خود باشند و از آب گل آلود التهاب قیمت ها، ماهی خود را بگیرند.

,

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا،اظهارداشت: نرخ گذاری اصناف برای نهایی شدن از 5 فیلتر عبور می کند ابتدا اتحادیه پیشنهاد را به اتاق اصناف اعلام می کند و پس از آن در کمیته نرخ گذاری اتاق اصناف بررسی شده و به سازمان صمت اعلام می شود و در نهایت کمیسیون نظارت نرخنامه را نهایی و به اتحادیه اعلام می کند.

, یزدرسا,

محسن مظفری زاده یزدی، افزود: نرخی که توسط سازمان صمت و یا سازمان حمایت مورد تایید قرار گرفت ملاک ارزیابی و نظارت بازرسان اتاق اصناف است و هیچ واحد صنفی حق سرباز زدن از نرخنامه را ندارد و نمی تواند نظر خود را اعمال کند.

,

مدیر بازرسی اتاق اصناف یزد، اذعان داشت: واحد های صنفی موظف هستند نرخنامه، صورتحساب و پروانه کسب را در اختیار مشتری قرار دهند لذا اگر واحدی از چنین اقدامی خودداری کرد مردم باید موضوع را به بازرسی اتاق اصناف گزارش دهند.

,

وی ادامه داد:علت اینکه واحد صنفی به خود اجازه می دهد تخلف کند و جنس را با قیمت بالاتر از نرخنامه اعلام شده بفروشد؛ عدم وجود بازدارندگی درجرائم تعزیرات است؛ متاسفانه خلا قانونی وجود دارد و قانون پایه تعزیزات باید اصلاح شود به عنوان مثال جریمه عدم نصب نرخنامه تنها 90 هزار تومان است و قاضی تعزیزات نه می تواند قیمت بالاتری جریمه کند و نه می تواند واحد را پلمپ کند.

,

مظفری، تاکید کرد: هیچ توجیهی و دلیلی برای اینکه واحد صنفی قیمتی، به غیر از قیمت نرخنامه داشته باشد وجود ندارد؛ متاسفانه برخی از اصناف از شرایط بازار سو استفاده کرده  و به دنبال سود مضاعف هستند.

,

وی اذعان داشت: مردم هرگونه گرانفروشی و تخلفات را به شماره 36291719 اعلام کنند؛ تیم های بازرسی اتاق اصناف بدون هیچ اغماضی حتی با حضور خود شاکی در محل حاضر شده تخلف را بررسی و واحد متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه