اخبار داغ

مرکز تحقیقاتی کانادا تحلیل می کند؛

جهان نظاره گر نفس های آخر یک امپراطوری قلدر/دلار در تنگنای جنگ تجاری واشنگتن

جهان نظاره گر نفس های آخر یک امپراطوری قلدر/دلار در تنگنای جنگ تجاری واشنگتن
ترامپ مانند کودکی لوس قادر به یافتن مسیر خود نیست و بدخلقی می کند. نه می داند چه کار می کند و نه راه بازگشت دارد. بولتون و پمپئو مشغول سادیسم (تمایل به آزاررسانی) خود هستند و از ترس مردم لذت می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ مرکز تحقیقاتی بین المللی گلوبال‌ریسرچ کانادا از احتمال زیاد آسیب اقتصاد آمریکا به ویژه با اقدامات تلافی جویانه چین در آینده ای نزدیک خبر داد. در تحقیقات این مرکز آمده است:در 10 مه سال جاری، ترامپ خودسرانه تعرفه ها بر کالاهای چینی به ارزش تقریبی 200 میلیون دلار از 10 تا 25 درصد افزایش داده است. این اقدامی بی اساس و بی معنی است، زیرا چین قادر به تلافی قدرتمندانه تری است. اثر اقدام تلافی جویانه چین شدیدتر از تحریم های جدید آمریکا خواهد بود، زیرا این تعرفه های خودسرانه چیزی جز تحریم نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, گلوبال‌ریسرچ,

گذشته از این مداخله خارجی غیر قانونی، اقتصاددانان جهان به شدت به تعرفه های تجارت بین المللی (در هر جا و به هر دلیلی) در میان قدرتمندان تمایل دارند و البته آن را مجازاتی برای یک کشور می دانند. اما تحریم های ترامپ بر چین مجازاتی بر شریک تجاری است، آن هم کشوری که شریک تجاری کلیدی آمریکا است.

,

خودزنی تعرفه های خودسرانه ترامپ

, خودزنی تعرفه های خودسرانه ترامپ,

تعرفه های جدید، ضربه شدیدی به مصرف کنندگان آمریکایی می زند. حاشیه سود عظیمی از سوی دلالان آمریکایی و واردکنندگان محصولات چینی به دست می آید. آنها در آمریکا در حال رقابت با یکدیگر هستند و مصرف کننده ممکن است در جریان این موضوع نباشد. به هر حال، به احتمال زیاد اقتصاد آمریکا به ویژه با اقدامات تلافی جویانه چین به شدت آسیب خواهد دید.

,

ترامپ مانند کودکی لوس قادر به یافتن مسیر خود نیست و بدخلقی می کند. نه می داند چه کار می کند و نه راه بازگشت دارد.

,

 

,

, ,

تنگنای شدید هژمونی دلار در جنگ تجاری

, تنگنای شدید هژمونی دلار در جنگ تجاری,

به تجارت با چین باز می گردیم. چین میلیون ها راه برای تلافی دارد. این کشور می تواند ارزش پول رایج خود را در برابر دلار کاهش دهد یا می تواند برای دستیابی به فرضیه خود (انجام معاملات بین المللی با یوان) 3 تریلیون دلار از ذخایر پولی بازار خود را خالی کند و به همراه دیگر کشورها که استفاده از دلار در معاملات بین المللی تجاری را کنار گذاشته اند به هژمونی دلار که در حال حاضر در تنگنای شدید قرار دارد، آسیب بزند.

,

به فرض، چین می تواند تمام صادرات شرکت خرده فروشی آمریکایی "والمارت" که محبوب مصرف کنندگان آمریکایی است را متوقف کند. این کشور قادر است ساخت آیفون را برای بازار آمریکا ممنوع کند. حدس بزنید چه طوفانی در آمریکا رخ می دهد؟

,

چین همچنین می تواند بر تعرفه های بالای خود بر واردات آمریکا مالیات وضع کرده یا تمام واردات آمریکا را متوقف کند. چین به عنوان عضو و یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری شانگهای (SCO) جایگزین های بسیاری برای تحقق تقاضای خود دارد و هیچ نیازی به تکیه بر غرب ندارد.

,

از اعضای سازمان همکاری شانگهای (SCO) می توان روسیه، هند، پاکستان، اکثر کشورهای آسیای مرکزی و ایران را نام برد که عضو ثابت این سازمان هستند و تقریبا نیمی از جمعیت جهان و یک سوم از تولیدات اقتصادی جهان یا تولید ناخالص داخلی را پوشش می دهند و برای بقا هیچ نیازی به مراقبت غرب ندارند.

,

بیماری روانی نوکران ترامپ

, بیماری روانی نوکران ترامپ,

آنچه از تمام اینها بر می آید، شلاق زدن به یک جانور در حال مرگ یا در این مورد، مرگ یک امپراطوری است.

,

در ونزوئلا نیز تهدید پشت تهدید برای بیرون راندن مادورو و تحریم های بیشتر وجود دارد. بر اساس بررسی مرکز تحقیقات سیاست اقتصادی (CEPR) این تحریم های وحشتناک و غیر قانونی یا محاصره واردات منجر به مرگ حدود 40000 نفر ونزوئلایی شده است. البته واشنگتن اهمیتی به مشروعیت، کشتار و همچنین از بین رفتن قدرت نمی دهد و هیچ احترامی به قانون، حقوق بشر و زندگی انسانی قائل نیست.

,

باید ببینیم که چه نوع بیماری روانی وظایف "وزیر خارجه" و "مشاور امنیت ملی" یا "معاون رئیس جمهور" آمریکا را در این مورد فرا می گیرد؟ تمام آنها بسیار بیمار و خطرناک هستند.

,

تاکنون تغییر رژیم در ونزوئلا اثر نکرده است. پمپئو طی گردهمایی اخیر در هلسینکی به وضوح به سرگئی لاوروف (وزیر خارجه روسیه) گفت که چین از دولت نیکولاس مادورو حمایت می کند.

,

به ایران می پردازیم. بولتون از زمان تعرض آمریکا در سال 2003 به عراق موسوم به "شوک و ترس" (Shock and Awe) تاکنون، آرزوی حمله به ایران را در سر می پروراند. بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا) و پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) تنفر مشترکی نسبت به ایران دارند. آنها خواهان جنگ ها و درگیری ها هستند یا در صورت عدم دستیابی به جنگ، مشتاق ایجاد ترس بوده و از دیدن هراس مردم لذت می برند.

,

آنها قصد آسیب رساندن دارند. اما حداقل در مورد ونزوئلا تاکنون موفق نشده اند. پمپئو بدون بیان منظور خود گفت که ایران کارهای غیر معمول انجام داده است، بنابراین باید با تحریم های بیشتر تنبیه شود.

,

تعهد مغرضانه اتحادیه اروپا بر برجام

, تعهد مغرضانه اتحادیه اروپا بر برجام,

تمام دنیا از جمله کمیسیون اقتصادی انرژی سازمان ملل متحد مستقر در وین می داند و پس از خروج یک سال قبل آمریکا از برجام، طی دفعات متعددی تصدیق کرده که ایران بر شرایط توافق هسته ای به طور کامل وفادار مانده است. البته پوشیده نیست که این تقاضا (خروج از برجام) از سوی "نتانیاهو" دوست بزرگ ترامپ بوده است.

,

 

,

, ,

پیروان اتحادیه اروپا به خاطر بازگشت منافع تجاری و غرض شخصی محض خود و نه برای اخلاق سیاسی، به برجام یا توافق هسته ای احترام می گذارند.

,

علت هراس آمریکا از ایران

, علت هراس آمریکا از ایران,

چین و روسیه هنوز در برجام مانده اند و تحت فشار تهدیدهای واشنگتن نیستند. بنابراین، سه نوکر چاپلوس و نابکار ترامپ (پنس، پمپئو، بولتون) باید هشدار دیگری ابداع کنند. ایران یا هر پروکسی ایران باید به متحد آمریکا حمله کند. در واقع، ایران یمنی ها را که برای بقای مطلق خود با آمریکا، انگلیس، فرانسه و ناتو (حامی سعودی ها) در جنگ هستند، مورد توجه قرار می دهد. بنابراین آمریکا می تواند ایران را بمباران کند. پس چرا این کار را انجام نمی دهد؟

,

ممکن است آنها ترسیده باشند. آنها از اینکه ایران تنگه هرمز که 60 درصد از واردات نفتی آمریکا از آن طریق عبور می کند را ببندد، می ترسند. چه فاجعه ای نه تنها برای آمریکا، بلکه برای سایر نقاط جهان پیش می آید؟ قیمت نفت به شدت افزایش می یابد. با این حال آیا واشنگتن قصد جنگی غیر منطقی را دارد؟ ممکن است ترامپ احمق و نادان این کار را انجام دهد، اما شک داریم که دست اندرکاران دولت تیره ی وی این کار را انجام دهند. آنها می دانند که چه چیز برای آنها و جهان اهمیت دارد. اما با این حال به ترامپ اجازه می دهند تا بازی خود را طولانی تر کند.

,

حرکت ناو هواپیمابر مملو از هواپیماهای جنگیِ آبراهام لینکلن در نزدیکی آب های ایران، صدها میلیون یا میلیارد دلار هزینه در بر داشته است. این کار تنها برای افزایش تهدید و یک خودنمایی انجام شد.

,

بولتون و پمپئو مشغول سادیسم (تمایل به آزاررسانی) خود هستند و از ترس مردم لذت می برند. اما مسئله، هزینه جنگ نیست، بلکه بدهی بیشتر است و ما می دانیم که آمریکا هرگز این بدهی را نمی پردازد.

,

ضمنا، جنگ تجاری با چین از سال گذشته آغاز شد و مهلتی برای موضوع مذاکرات مشترک اخیر داشت، اما به طور ناگهانی از سوی ترامپ و عوامل وی تغییر جهت داد.

,

هژمونی جهانی رو به زوال دلار آمریکا

, هژمونی جهانی رو به زوال دلار آمریکا,

آنها باید چین را متزلزل کنند و به دنبال ظاهر عالی و برتر باشند. اما چرا؟ دنیا می داند که آمریکا دیگر برتر نیست و با اندازه گیری برابری قدرت خرید (PPP) طی دو سال گذشته که چین در قدرت اقتصادی از آمریکا پیشی گرفت، برتر نبوده است.

,

تمام این سه مورد، یک وجه مشترک دارند و آن اینکه دلار به عنوان وسیله اصلی برای هژمونی جهانی است. چند سال پیش، ونزوئلا و ایران استفاده از دلار در صنعت هیدروکربن و دیگر تجارت های بین المللی خود را متوقف کرده اند. چین و روسیه نیز این اقدام را انجام دادند.

,

"یوان"، پول رایج قدرتمند چین، به سرعت بر موقعیت دلار آمریکا در جهان غلبه می کند. تحریم چین با تعرفه های احمقانه قصد تضعیف یوان را داشت، اما محقق نشد.

,

این سه کشور (چین، ایران و ونزوئلا) در حال تهدید هژمونی جهانی دلار آمریکا هستند. بدون دلار، اقتصاد آمریکا به معنای واقعی از بین می رود. دلار بر مبنای تقلب و طرح عظیم فریبکارانه پونزی (Ponzi-scheme) که روزی باید سقوط کند، پایه گذاری شده است.

,

*طرح پونزی یک سرمایه گذاری فریبکارانه است. طی این روش سودهایی که به سرمایه گذاران بازگردانده می شود از بهره های متعارف بالاتر است. این طرح به جای اینکه سودی که از فعالیت اقتصادی واقعی به دست آمده را به سرمایه گذاران پرداخت کند، از پول خود آنها یا پول دیگر سرمایه گذاران به آنها سود می دهد. پایداری این سودها منوط به وجود یک جریان رو به رشد و فراوان پول که از سوی سرمایه گذاران فراهم می آید، است.

,

نفس های آخر آمریکا

, نفس های آخر آمریکا,

چه چیز در خطر است؟ برای مثال؛ "هرمن کِین"، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو آمریکا، متعهد به استاندارد جدید طلا است. اما هیچ یک از اقدامات اخیر آمریکا مانند؛ استاندارد جدید طلا، جنگ تجاری و تعرفه و تهدید به جنگ و نابودی و تغییر رژیم کار نخواهد کرد.

,

کشورهای سراسر جهان می دانند که چه اتفاقی در حال وقوع است. هر چند که به جرأت نمی گویند، اما آنها می دانند که آمریکا آخرین نفس های خود را می کشد و در انتظار ادامه سقوط آن هستند. جهان در انتظار جشن بزرگ و پایکوبی در خیابان ها به خاطر ناپدید شدن این امپراطوری است.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه