اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد:

شناسایی ۱۰۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در رودخانه های یزد/ ۲۵ بند تغذیه مصنوعی در استان احداث شده است

شناسایی ۱۰۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در رودخانه های یزد/ ۲۵ بند تغذیه مصنوعی در استان احداث شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: بیشترین نقاط حادثه خیز در منطقه اشکذر و خضرآباد است که بخش زیادی از حریم رودخانه ها در این مناطق مورد تعرض قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی جوادیان زاده در گفتگو با یزدرسا، با ابراز خرسندی از وضعیت خوب بارش های استان در سال جاری اظهار کرد: میزان متوسط بارش های استان تا 20 اردیبهشت ماه ، در استان 112میلی متر  بوده است که این رقم در سال گذشته آبی 65.9 بود و بارش ها  70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد ادامه داد: جمع کل رودخانه های استان 2800 کیلومتر است که 700 کیلومتر آن اصلی محسوب می شوند و تاکنون مطالعات سراسری برروی 591 کیلومتر از این رودخانه ها انجام شده است و  بر 141.3 کیلومتر از رودخانه ها نیز مطالعات موردی صورت گرفته است.

,

وی با اشاره به اینکه 100 نقطه حادثه خیز سیلابی در رودخانه های استان شناسایی شده اند، افزود: بیشترین نقاط حادثه خیز در منطقه اشکذر و خضرآباد است که بخش زیادی  از حریم رودخانه ها در این مناطق مورد تعرض قرار گرفته اند و شهرستان های بهاباد، تفت ومیبد و مهریز نیز آمار بالایی در این زمینه دارند.

,

جوادیان زاده حجم سیلاب های استان در فروردین ماه را 28 میلیون متر مکعب عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تصرفات و ساخت و سازها در حریم رودخانه ها، برداشت غیر اصولی شن و ماسه و تخلیه نخاله ها از مهمترین چالش های رودخانه های استان محسوب می شود.

,

وی در ادامه با تشریح وضعیت و تصرفات بستر وحریم رودخانه های استان بر لزوم همکاری فرمانداران و شهرداری ها، اداره ثبت اسناد و املاک ، منابع طبیعی ومحیط زیست شهرستان ها و دهیاری ها در ساماندهی رودخانه های استان تاکید کرد.

,

جوادیان زاده ، پاکسازی رودخانه ها، احداث دیواره ساحلی رودخانه ها ، تامین منابع مالی و اعتبار طرح های مورد نیاز  و اعطای اختیار به شرکت آب منطقه ای یزد برای دادن هرگونه مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه ها را از ضرورت های ساماندهی رودخانه های استان ذکر کرد.   

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت :  تا کنون 25 بند تغذیه مصنوعی توسط شرکت آب منطقه ای یزد در استان احداث شده است که میزان حجم کل مخزن این بندها 27.8 میلیون متر مکعب است و نزدیک به  11.3 مترمکعب آن آبگیری شده است.

,

وی در خصوص اجرای طرح خاموشی چاههای کشاورزی اظهار داشت : خوشبختانه سه سال متوالی این طرح در تمام شهرستان ها اجرایی شده است که در سال 97 میزان 85 میلیون مترمکعب آب از این محل صرفه جویی شد و این در حالی است که میزان کل آب انتقالی به استان 60 میلیون مترمکعب بوده است.

,

محمدمهدی جوادیان زاده در پایان، میزان صرفه جویی آب  در سال 95 و 96 از طریق خاموشی چاههای کشاورزی را به ترتیب 44 و 75 میلیون مترمکعب عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه