اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

افزایش سن ازدواج در استان زنجان به بالای ۳۰ سال/ رشد جمعیت استان زنجان رو به کاهش است

افزایش سن ازدواج در استان زنجان به بالای ۳۰ سال/ رشد جمعیت استان زنجان رو به کاهش است
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کاهش رشد جمعیت استان زنجان گفت: رشد جمعیت استان زنجان رو به کاهش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت دقیق‌ترین امار جمعیت روستایی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان است اظهار کرد: در جمعیت شهری از لحاظ شناسایی جمعیت مشکل داشتیم چون پرونده‌‌ها به صورت کاغذی بود و امکان ثبت داده به صورت الکترونیکی نداشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار جمعیت استان زنجان در سامانه یکپارچه الکترونیک به صورت دقیق ثبت می‌شود تصریح کرد: دقیق ترین آمار از جمعیت استان زنجان را داریم و ثبت آمارها به صورت کامل انجام می‌شود.

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان براساس آخرین آمار برای یک میلیون و 77 هزار نفر پرونده الکترونیکی تشکیل شده است بیان کرد: همه مشخصات افراد در این سامانه به صورت کامل ثبت شده است.

,

وی مرگ و میر را یکی از شاخص‌های مهم عنوان کرد و افزود: سامانه ما دقیق‌ترین آمار ثبت مرگ و میر را دارد چون پزشکی قانونی فقط مواردی که از کانال پزشکی قانونی رد می‌شود را ثبت می‌کند یا در ثبت احول مرگ و میرهایی که در روستاها اتفاق می‌افتد و برخی‌ها از باطل کردن شناسنامه‌ها می‌گریزند ثبت دقیق را نمی‌تواند داشته باشد.

,

صائینی خاطر نشان کرد: سامانه دانشگاه علوم پزشکی دسترسی به دورترین نقاط روستایی هم دارد پس آمار دقیق‌تری را دارد.

,

وی افزود: در بحث جمعیت ناباروری را مطرح کردند که در سطح ملی حدود 3 میلیون نفر بوده که حوزه سلامت در این راستا سعی کرده کارهایی را انجام دهد.

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: کار حوزه سلامت در این حوزه بسیار مشکل است و یک سری از موارد را می‌توان پیشگیری کرد.

,

وی با اشاره به اینکه در زمینه فرزند آوری نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته است افزود: در این راستا برنامه‌های مختلفی هر ساله برگزار می‌شود و کلاس‌های آموزشی در زنجان هر ساله برگزار می‌شود.

,

صائینی در ادامه با اشاره به اینکه 70 درصد از جمعیت استان زنجان شهری است بیان کرد: روند جمعیتی استان زنجان روند کاهش دارد.

,

وی با اشاره به میزان رشد جمعیت استان زنجان افزود: در سال 96 درصد رشد جمعیت استان زنجان 1.93 درصد در منطقه شهری بوده و در سال 97 به 1.47 درصد رسیده است.

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: میزان رشد جمعیت روستایی در استان زنجان تقریبا ثابت بوده و تفاوت چندانی ندارد.

,

وی خاطر نشان کرد: در مجموع تقلیل رشد جمعیت را در سطح استان سال گذشته نسبت به سال 96 شاهد هستیم.

,

صائینی با اشاره به اینکه در نرخ باروری کلی افزایش سن ازدواج مطرح است افزود: سن ازدواج در حال حاضر در استان زنجان بالای 30 سال رسیده است.

,

وی عنوان کرد: به بهانه‌های مختلف نیز بین ازدواج و فرزند آوری اتفاق افتاده و همچنین بین تولد‌های بعدی نیز فاصله زیادتر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه