اخبار داغ

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی:

سرانه درآمد خانوار خراسان‌جنوبی پایین‌تر از کشور/ اهداف بنیادی توسعه در سند چشم‌انداز تعریف شده است

سرانه درآمد خانوار خراسان‌جنوبی پایین‌تر از کشور/ اهداف بنیادی توسعه در سند چشم‌انداز تعریف شده است
رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سرانه خانوار شهری در استان 280 میلیون ریال است که در مقایسه با کشور که 336 میلیون ریال بوده، گفت: همچنین درآمد سرانه خانوار روستایی استان 138 میلیون ریال بوده که این سرانه در کشور 202 میلیون ریال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد هادی آرین رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور بوده و دارای 30 نقطه شهری، 25 بخش، 61 دهستان و تعداد زیادی آبادی است که در حال حاضر 50 درصد آبادی‌های استان خالی از سکنه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: خشکسالی 17 ساله باعث مهاجرت مردم از روستاها به نقاط شهری شده است.
,
 
,
رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همجواری خراسان‌جنوبی با مرز افغانستان و 4 بازارچه مرزی نیز از پتانسیل های خراسان جنوبی است.
,
 
,
آرین گفت: نرخ باسوادی در خراسان‌جنوبی با نرخ متوسط کشوری تقریبا برابر است و بیش از 86 درصد جمعیت استان باسواد هستند.
,
 
,
وی با بیان اینکه درآمد سرانه خانوار شهری در استان 280 میلیون ریال است، افزود: در مقایسه با کشور که سرانه خانوار شهری 336 میلیون ریال است سرانه در خراسان‌جنوبی بسیار پایین است.
,
 
,
رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی گفت: درآمد سرانه خانوار روستایی استان 138 میلیون ریال است که این سرانه در کشور 202 میلیون ریال بوده و سرانه درآمدی خانوارهای شهری و روستایی در خراسان‌جنوبی نیز پایین است در حالی که هزینه‌های خانوار با کشور مطابقت دارد.
,
 
,
آرین اظهار کرد: نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی در سال گذشته 8.5 درصد است در حالیکه این نرخ در کشور 12.5 درصد بوده و نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز با متوسط کشور مطابقت دارد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اشتغال استان در دو بخش کشاورزی و صنعت است.
,
 
,
رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سنوات گذشته زیرساخت‌های متفاوتی در استان تجربه کردیم اما برای رسیدن به متوسط کشور با توجه به برنامه‌ها و پیش‌بینی طرح آمایش استان فاصله داریم.
,
 
,
آرین گفت: وجود ذخایر فلزی و غیر فلزی، وجود مرز مشترک، مزیت نسبی در تولید برخی محصولات کشاورزی، مزیت نسبی در تولید برخی صنایع دستی، آثار تاریخی و طبیعی در جهت توسعه گردشگری، نیروی جوان و تحصیلکرده و پتانسیل‌های انرژی تجدید پذیر از جمله نقاط قوت و پتانسیل‌های خراسان‌جنوبی است.
,
 
,
وی افزود: کمبود شبکه حمل و نقل، محدودیت منابع آبی و خشکسالی چندین ساله،برداشت زیاد از منابع آبی، پایین بودن سطح درآمد مردم، کمبود بنگاه اقتصادی بزرگ و دوری از مراکز عمده تولید و توزیع کشور از جمله نقاط ضعف خراسان‌جنوبی است.
,
 
,
رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اهداف بنیادی توسعه در سند چشم انداز با عنوان امنیت پایدار، حس کرامت شهروندی و توسعه نهادی و حکمرانی شایسته، توسعه فناوری، حفظ منابع طبیعی و آبی براساس اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه درون زا و تبدیل استان به مرکز هم پیوندی ملی و بین المللی تعریف شد و تلاش کردیم تا بر اساس طرح آمایش و برنامه توسعه شهرستان ها به اهداف موردنظر برسیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه