اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی خبر مطرح کرد؛

خراسان جنوبی محروم از نگاه ملی/ تزریق بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار طی دو سال به استان

خراسان جنوبی محروم از نگاه ملی/ تزریق بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار طی دو سال به استان
استاندار خراسان جنوبی گفت: در نتیجه سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوراواخر سال گذشته طی دو سال بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار به خراسان جنوبی تزریق خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی استانی برخوردار اما محروم از نگاه ملی است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: استان دارای منابع و معادن زیادی است که اینها همه از مزیت‌های استان است. 
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: علی رغم اینکه در سطح خراسان‌جنوبی به دلیل نوپا بودن استان شاهد کمبودهایی بودیم و در راستای معادن و سایر ظرفیت‌های استان برخی از امورات انجام نشده که نیاز به توجه دارد.
,
 
,
معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان، گفت: معادن زغال‌سنگ طبس نیز با دارا بودن 75 درصد تولید زغال‌سنگ جایگاه خوبی در استان دارد. همچنین معادن طلا در نهبندان نیز از دیگر ظرفیت‌های استان است.
,
 
,
وی گفت: در حوزه کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی نیز در خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی هستیم.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه مرز نیز باتوجه به اینکه طولانی ترین مرز را داریم این نیز ظرفیت خوبی برای بحث ترانزیتی و رونق اقتصاد استان است همچنین قرار گرفتن در موقعیت مناسب جغرافیایی و امکان دسترسی به بازارهای موجود در کشورهای آسیای میانه و نیز امکان تبدیل شدن به هاب منطقه ای ترانزیتی از ظرفیت های استان خراسان جنوبی است.
,
 
,
معتمدیان با اشاره به آسیب‌های موجود در استان، بیان کرد: در بحث تولیدات صنایع تبدیلی و فرآوری، عمده محصولات استان به صورت خام فروشی و توسط دلالان خریداری می‌شود همچنین در حوزه سرمایه گذاری نیز سرمایه گذاری خوبی نشده که نیاز به توجه دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه عقب افتادگی استان تاریخی است، گفت: خراسان‌جنوبی علی رغم اینکه سومین استان پهناور کشور است اما بیست و هشتمین استان از نظر جمعیت هستیم. 
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی گفت: کمبود زیرساخت‌ها از دیگر مشکلات استان است همچنین  اجرای طرح‌های ملی در خراسان‌جنوبی مغفول مانده و استان هنوز راه آهن و حتی یک متر آزاد راه علی رغم وجود داشتن در مسیر کریدورهای اصلی کشور ندارد.
,
 
,
معتمدیان کمبود آب شرب و صنعتی را نیز از دیگر مشکلات استان ذکر کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه رئیس جمهور از همه استانداران درخواست کرده تا پایان دولت باید تمام استان‌ها توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی نیز به همین نحو باید توسعه پیدا کند اما با توجه به شرایط سخت و تحریم‌های ناعادلانه در بحث تامین اعتبارات با مشکل مواجه خواهیم بود. اما با توجه به شرایط و ظرفیت‌های موجود در استان و وضعیت علمی که در خراسان جنوبی شاهد هستیم قطعا خواهیم توانست با موفقیت از تحریم‌ها عبور کرده و استان را توسعه دهیم.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هفت نفر از پدران علوم مختلف اهل خراسان‌جنوبی هستند، افزود: تدین، فرهنگ و انقلابی بودن مردم استان نیز از جمله ویژگی‌های مردم خراسان‌جنوبی است.
,
 
,
معتمدیان با اشاره به سفر نوبخت اواخر سال گذشته به استان، گفت: در این سفر برنامه میان مدتی برای توسعه استان تعریف شد. 
,
 
,
وی اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها، راه آهن و راه اعتبارات خوبی حدود 940 میلیون تومان برای استان در نظر گرفته شد همچنین در بحث کشاورزی، آب، و مسکن نیز اعتباراتی برای خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شد و قرار است طی یکسال 10 هزار مسکن با کمک کمیته امداد و بنیاد مسکن برای محرومان استان ساخته شود.
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به سیل اخیر در استان‌های کشور که خسارات زیادی برجای گذاشته است اما از اعتباراتی که برای خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده کاسته نشد و درصدی از اعتباراتی که برای مسکن در نظر گرفته شده بود ابلاغ و کارهای اولیه آغاز شده است.
,
 
,
معتمدیان اظهار کرد: در بحث صنایع، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی 200 میلیارد دلار در نظر گرفته شد و سر جمع در نتیجه سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی دو سال بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار به خراسان‌جنوبی تزریق خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه