اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

نمک دریایی دارای سرب و آرسنیک بالا است/۵۰ درصد مردم نمی دانند فشار خون دارند

نمک دریایی دارای سرب و آرسنیک بالا است/۵۰  درصد مردم نمی دانند فشار خون دارند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برخی بر این عقیده هستند که می توانند از نمک دریا استفاده نمایند که باید گفت در جامعه امروزی به علت اینکه وجود کشتی ها زیاد شده است نمک دریا آغشته به سرب و آرسنیک بالاست بنابراین سرطان زا می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیش از ظهر امروز طی نشست خبری به مناسبت اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار داشت: فشار خون مهمترین علل مرگ و میر و یک قاتل خاموش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ، ترغیب مردم برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، کاهش مصرف نمک در سطح جامعه، افزایش مصرف غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه جات، کنترل و درمان بیماری فشار خون را از جمله اهداف این طرح بیان کرد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از باورهای غلط مردم این است که به محض بی حالی و سرگیجه فکر می کنند که فشار خون دارند و این در حالیست که فشارخون علامت ندارد و به همین علت اکثرا برای درمان مراجعه نمی کنند.

,

احمدی طباطبایی افزود: 50 درصد افراد جامعه نمی دانند که فشار خون دارند و 50 درصد هم که می دانند متاسفانه دارو مصرف نمی کنند.

,

وی با اشاره به اینکه باید نمک از سفره ها حذف شود تصریح کرد: برخی بر این عقیده هستند که می توانند از نمک دریا استفاده نمایند که باید گفت در جامعه امروزی به علت اینکه وجود کشتی ها زیاد شده است نمک دریا آغشته به سرب و آرسنیک بالاست بنابراین سرطان زا می باشد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: مردم نباید گول برخی از فروشندگان و مغازه داران را بخورند و تنها از نمک یددار که بهترین نمک است استفاده نمایند.

,

احمدی طباطبایی، مراجعه منظم به پزشک، مصرف دارو به صورت منظم، رعایت رژیم غذایی ، داشتن فعالیت بدنی مناسب از جمله پیاده روی، عدم مصرف سیگار و الکل و کنترل وزن را از عوامل کنترل فشار خون بر شمرد.

,

وی گفت: متاسفانه در کشور ما از هر 10 نفر 4 نفر به فشارخون مبتلا هستند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ما یک داروی فشارخون نداریم ، تصریح کرد: داروهای گیاهی جای داروی شیمیایی را نمی گیرد و فشار خون در طول روز متغیر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه