اخبار داغ

تشریح اقدامات سپاه روح‌الله در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان

تشریح اقدامات سپاه روح‌الله در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان
معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی اقدامات و خدمات‌رسانی‌های سپاه استان در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ پاسدار گودرزی معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در تشریح اقدامات سپاه روح‌الله در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان در گفتگو با خبرنگار  دیار آفتاب؛گفت: به منظور کمک به سیل زدگان استان خوزستان قرارگاه شهید رحیم آنجفی از ۱۸ فروردین‌ماه به مدت ۲۱ روز در شهر شوش تشکیل و در این ایام برای هماهنگی بیشتر ۱۴ جلسه قرارگاه در شهر اهواز و ۲۱جلسه در شهر شوش برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

گودرزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط جهاد گران در حوزه خدمات سلامت و بهداشت در خوزستان، اظهار کرد: در این مدت با اعزام ۵ گروه تخصصی شامل پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس، آمبولانس، ارسال ۱۱۰قلم دارو‏ و لوازم بهداشتی و ... در مجموع به ۵۳۵۲ نفر از سیل‌زدگان خدمات رایگان انجام شد.

اجرای۱۱۰ عنوان برنامه فرهنگی با حضور تیم‏های فرهنگی و جهادی در خوزستان

وی، به تشریح اقدامات فرهنگی انجام‌شده در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای۱۱۰ عنوان برنامه فرهنگی با حضور تیم‏ های فرهنگی و جهادی، ایجاد ۱۱۰ متر فضاسازی محیطی در شوش و الهایی، اعزام  ۵ گروه مستندساز۴ نفره با ‏همکاری بسیج صداوسیما استان مرکزی، اعزام ۳۰ نفر روز از گروه‏های جهادی و فرهنگی به مناطق مختلف شهر شوش، اجرای ۴ برنامه استندآپ کمدی توسط سازمان فرهنگی و هنری و ورزشی شهرداری اراک در شهر الهایی، اجرای ۲۰۰ نفر روز فعالیت تبلیغی توسط بسیج طلاب استان، تهیه هدایا و لوازم‌التحریر، کتاب کودک، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی  و لوازم ورزشی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و توزیع در ۴۰ روستای شهرستان شوش و پخش بیش از ۲۰۰ دقیقه مستند گزارش از کمک‌های مردمی و حضور گروه‌های جهادی از شبکه آفتاب از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی به خودروهای اعزامی از استان به مناطق سیل‌زده اشاره‌ای کرد و افزود: اعزام دو دستگاه جرثقیل به استعداد ۴۲ روز،۲ بیل مکانیکی به استعداد ۴۲ روز،۳ دستگاه لودر به استعداد ۶۳ روز،۹ کامیون کمپرسی به استعداد ۱۸۹ روز،۲ تانکر آب به استعداد ۴۲ روز، ۴ آمبولانس به استعداد ۸۴ روز،۵ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به استعداد ۱۵ روز،۳۲ کامیونت و تویوتا به استعداد ۶۷۲ روز، ۱۴ دستگاه انواع لجن کش و پمپ به استعداد ۱۵۰ روز،۴ قایق به استعداد ۲۰ روز،۳ آتش‌نشانی به استعداد ۶۳ روز،۲ کمرشکن به استعداد ۲۰ روز، یک تانکر سوخت به استعداد ۲۱ روز و یک نی کوب به استعداد ۱۵ روز نیز به کار گیری شدند.

فعالیت ۸ موکب استان مرکزی در استان خوزستان

وی در ادامه به فعالیت ۸ موکب استان مرکزی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: موکب‌های استان با ظرفیت پخت و توزیع روزانه ۱۷۵۰۰ پرس غذا به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه ۳۶۰۷ نفر روز در قالب گروه‏های جهادی  به مدت ۲۱ روز در خوزستان خدمت‌رسانی کردند گفت: همچنین راه‌اندازی شبکه توزیع اقلام در ۶ محور عملیاتی بین سیل‌زدگان شهرستان شوش و بخش الهایی اهواز، تأمین امنیت روستاهای تخلیه‌شده توسط بسیجیان و توزیع ۷۵۰ بسته غذایی شامل سیب‌زمینی، نان، کنسرو، آب‌معدنی، شوینده و... که بین چند روستا با خودروهای تاکتیکی و قایق و توزیع غذا با ۲ فروند بالگرد نیز انجام‌شده است.

گودرزی ادامه داد: انتقال روزانه ۶۰ هزار لیتر آب شرب از شهر شوش به شهر الهایی و روستاهای تابعه، عملیات اجرایی پل و جاده دسترسی سید صادق و سید خلف، احداث پل و جاده دسترسی روستایی سجل الهایی و بازگشایی راه ارتباطی ۶ روستا، بازگشایی مسیر روستای بروایه و تامین مصالح و لوله‏ های مورد نیاز احداث پل، تخلیه آب روستاهای کطیش، دوار، کاظم حمد، خسرج که شامل ۳۰۵واحد مسکونی و تخلیه ۵۰ روستای آب‏گرفته از مجموع ۲۱۴ روستای شوش و دستور اعلام تخلیه ۳۷روستا از دیگر اقدامات بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه انحراف آب به سمت دشت شادگان در منطقه بحیره توسط گروه مهندسی و پدافند غیرعامل ۴۲ قدر انجام شد اظهار کرد: همچنین در مناطق کعب زیدان،سید خلف،استقلال،کاظم حمد، پل ناجیان،دوار، سیایه، فهد، زهرا مهدی، مگران ۱، مگران۲، کعب نبی، علی چعب، الهایی، جاده دسترسی، کاظم حمد، فیایی، پل الوان، شط قدمگاه، عشاعره کوچک، پل بروایه آلبوثما، پل چسبه کوچک، جابر، کاظم حیدر، سیدصادق، پل، حریه، پل آلبولیس، جاده بامدژ، چسبه کوچک، حریه تقویت سیل بندها و رها سازی آب نیز انجام شده است.

وی به سایر کمک‌های استان به مناطق سیل‌زده استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ارسال ۱۰۰۲۱۶قرص نان، ۳۱۶۸ عدد ظروف یک‌بارمصرف،  ۳۱۶۸ عدد ۴۵۸۰۰ قوطی انواع کنسرو ،۴۸۶۰۰ بطری انواع آب‌معدنی کوچک و بزرگ، ۱۰ عدد چراغ، ۱۳۶۰۰کیلوگرم برنج، ۶۲۰۰دست البسه ، ۱۷۲۳کارتن لوازم بهداشتی،۱۹حلب، ۱۶۳۴۰تخته پتو، ۱۵رول پلاستیک، ۳۵عدد پشه‌بند، ۴۷۶بسته پوشک ، ۱عدد بخاری ،۲۰کیلوگرم کشمش ، ۳بکس رانی ، ۱۰۰کیلوگرم تخم‌مرغ ،۳عدد اجاق‌گاز ، ۷عدد تلویزیون ، ۵۴۲کیلوگرم خرما  و .. بخشی از کمک‌های استان بوده است.

گودرزی اضافه کرد: ارسال۶۴۵بسته کیک،۱۸۵۱کیلوگرم حبوبات، ۷۷۱حلب روغن نباتی، ۵۴۸ بطری روغن مایع،۱۴۱کیلوگرم قند، ۲۵۷کیلوگرم رب، ۵۲۱بسته ماکارونی، ۷۰۴عدد کلمن، شیرخشک۱۲۶قوطی، سویا۷کیسه، مربا۲کارتن، حشره کش۶کارتن، صابون۲۳۰۲قالب، شامپو ۱۰۳کارتن، مواد شوینده۶۸۱کارتن، پودر شوینده۸۶۲کارتن، فرش ۹متری۳۵تخته، چای۱۰کیلو، لباسشویی۱عدد، کفش چکمه۵۵جفت، موکت۹۶۰۰متر، تشک۲۵عدد،مرغ۴۰۰کیلو، فتیر۲۰۰کیلو، لوازم التحریر۳کارتن، پرتغال۷۰۰کیلو، دستمال‌کاغذی۵۳۶عدد، سیب‌زمینی۸تن، آرد۴۰تن، قابلمه ۱۰عدد، گونی۶۰۰۰۰عدد ، سایر اقلام خرد ریز گونی لباس و ظروف و ۱۰کانکس بوده است.

اقدامات جهادگران استان مرکزی در استان لرستان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه به اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران استان مرکزی در استان لرستان اشاره کرد و افزود: قرارگاه شهید اکبر زاده از پانزدهم فروردین‌ماه به مدت ۲۰ روز در شهر پلدختر مستقر شد و طی این مدت ۵۳۰۰ نفر روز در قالب گروه‏های جهادی به منطقه اعزام شدند.

گودرزی، با اشاره به اینکه کل خدمات سلامت و بهداشت انسان در لرستان به حدود ۳۵۶۳ نفر بوده است، افزود: اعزام تیم تخصص، اعزام ‏تیم پزشک عمومی، ماما و پرستار، ارسال دارو و اقلام بهداشتی و شیر خشک به استان لرستان از دیگر اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در لرستان، گفت: اجرای ۴۹ عنوان برنامه فرهنگی در شهرستان پلدختر، چاپ ۳۰ متر بنر در برگزاری جشن‏ ها و جملات امیدبخش به روستاهای حادثه دیده، اعزام  ۵ گروه مستند ساز ۴ نفره، اجرای ۲ برنامه استندآپ کمدی، تهیه و توزیع لوازم‌التحریر و اسباب بازی توسط ناحیه مقاومت بسیج شازند در شهرستان پلدختر، تهیه و پخش ۵ برنامه تلویزیونی از شبکه آفتاب از منطقه پل دختر،فعالیت تبلیغی تعداد ۶۰ نفرروز از بسیج طلاب استان مرکزی،اعزام ۱۲۰ نفر روز از فاطمیون استان جهت خدمات رسانی به شهر پلدختر و پخش بیش از ۲۰۰ دقیقه مستند گزارش از کمک های مردمی و حضور گروه های جهادی از شبکه آفتاب نیز انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به خودروهای اعزام شده به لرستان بیان کرد: تعداد ۴ لودر به استعداد ۴۰ روز،۱ بیل بکهو به استعداد ۱۰ روز،۲ کامیون کمپرسی به استعداد ۲۰ روز ، ۳ تانکر آب به استعداد ۳۰ روز، ۱ آمبولانس به استعداد ۱۵ روز،۴ اتوبوس و مینی بوس به استعداد ۳۰ روز، ۱۰ کامیونت و تویوتا به استعداد ۳۰ روز، ۳ انواع لجن کش و پمپ به استعداد ۳۰ روز،۱ کمر شکن به استعداد ۵ و ۱ تانکر سوخت به استعداد ۵ نیز به کار گیری شده اند.

گودرزی، به فعالیت‌های موکب حضرت ابوالفضل(ع) والزهرا(س) استان در پلدختر اشاره کرد و افزود: این موکب ها روزانه ۱۰ هزار پرس غذا آماده و به مدت ۲۰ روز بین سیل زدگان توزیع کردند.

پاک‌سازی و لایروبی۲۸۲ منزل و ۳۵ معبر در شهر پلدختر

وی اضافه کرد: پاک‌سازی و لایروبی۲۸۲ منزل و ۳۵ معبر در شهر پلدختر، استقرار گروه جهادی تخصصی برق‌کشی، لوله‌کشی آب و گاز، قالی‌شویی و.. در پلدختر، توزیع ۶۰ کامیون کمک‏های مردمی شامل اقلام معیشتی و بهداشتی در قالب سبدهای مختلف و حضور۱۵ گروه‏ تخصصی ‏جهادی در ۸ واحد تعمیرات لوازم‏ خانگی، تأسیسات، ‏برق‏کشی، قالی‌شویی، کارواش و... در پلدختر نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۵ نفر روز از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک با تجهیزات لایروبی به شهرستان پلدختر اعزام‌شدند گفت: همچنین ۱۵۰ نفر روز از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک به همراه تیم پزشکی، آمبولانس، دارو و اقلام بهداشتی به ارزش ۱۷۰میلیون ریال به شهر رومشکان استان لرستان نیز اعزام شدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از ارسال تعداد ۱۸دستگاه خودرو مهندسی و ۴ عدد قایق به شهر درود اشاره کرد و افزود: بار ریزی و آماده‌سازی کنار پل منتهی به روستای میدان خلف با حجم حدود ۱۳۰۰۰ مترمکعب و ترمیم و بازسازی جاده‏های روستایی استان لرستان نیز توسط جهادگران استان انجام‌شد.

وی به اقلام خوراکی ارسال شده از استان به لرستان اشاره کرد و گفت: ارسال ۴۶۶۰۰قرص نان، قابلمه تفلون۲۹عدد، انواع کنسرو۲۴۹۰۶قوطی، مرغ۲تن، سبزی خورشتی۲تن، خرما۷۵کیلوگرم، انواع، لوازم‌التحریر۱۰۰۰عدد، گوشت قرمز۵۵۰کیلوگرم، پیاز و سیب‌زمینی۲تن، انواع آب‌معدنی کوچک و بزرگ۴۸۳۰۲بطری، کیک۲۰۱۲کارتن، برنج۲۲تن، البسه۲۹۱دست، لوازم بهداشتی۲۴۹کارتن، پتو۱۷۸۵تخته، بیسکوییت۴۵۰بسته، پوشک۵۲۶بسته، فتیر۱۱۸۰کیلو، آرد۱۰۰کیسه، بیل۲۲۰عدد، فرقان۵۰عدد، حبوبات۱۸۸۰کیلو و ... بخشی از کمک‌ها بوده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: ارسال ۶۰۰کیلوگرم روغن نباتی، روغن مایع۹۹بطری، قند و چای۶۴۶کیلوگرم، رب۴۶کیلوگرم، ماکارونی۱۲۰بسته، شیر خشک۴۸قوطی، مربا ۱۱کارتن، ساندیس۲۰کارتن، صابون۶۱قالب، شامپو۱کارتن ۸۰ تایی، مواد شوینده۲۳کارتن، پودر شوینده۱۵کارتن، چادر گروهی۱۲نفره۲عدد،چکمه۲۰۶۰جفت، چادر زنانه۱۰قواره، انواع فرش۱۰۰تخته، انواع لباس۳کامیون، پشتی۱جفت، ظروف آشپزخانه۱۲عدد، ظروف یکبار مصرف و قاشق۱۱۰۰۰۰عدد، کپسول گاز۱۰۰سیلندر، کلمن۴۰عدد از دیگر موارد ارسال شده استان مرکزی بوده است.

انتهای پیام/

,

گودرزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط جهاد گران در حوزه خدمات سلامت و بهداشت در خوزستان، اظهار کرد: در این مدت با اعزام ۵ گروه تخصصی شامل پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس، آمبولانس، ارسال ۱۱۰قلم دارو‏ و لوازم بهداشتی و ... در مجموع به ۵۳۵۲ نفر از سیل‌زدگان خدمات رایگان انجام شد.

,

اجرای۱۱۰ عنوان برنامه فرهنگی با حضور تیم‏های فرهنگی و جهادی در خوزستان

, اجرای۱۱۰ عنوان برنامه فرهنگی با حضور تیم‏های فرهنگی و جهادی در خوزستان, اجرای۱۱۰ عنوان برنامه فرهنگی با حضور تیم‏های فرهنگی و جهادی در خوزستان,

وی، به تشریح اقدامات فرهنگی انجام‌شده در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای۱۱۰ عنوان برنامه فرهنگی با حضور تیم‏ های فرهنگی و جهادی، ایجاد ۱۱۰ متر فضاسازی محیطی در شوش و الهایی، اعزام  ۵ گروه مستندساز۴ نفره با ‏همکاری بسیج صداوسیما استان مرکزی، اعزام ۳۰ نفر روز از گروه‏های جهادی و فرهنگی به مناطق مختلف شهر شوش، اجرای ۴ برنامه استندآپ کمدی توسط سازمان فرهنگی و هنری و ورزشی شهرداری اراک در شهر الهایی، اجرای ۲۰۰ نفر روز فعالیت تبلیغی توسط بسیج طلاب استان، تهیه هدایا و لوازم‌التحریر، کتاب کودک، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی  و لوازم ورزشی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و توزیع در ۴۰ روستای شهرستان شوش و پخش بیش از ۲۰۰ دقیقه مستند گزارش از کمک‌های مردمی و حضور گروه‌های جهادی از شبکه آفتاب از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی بوده است.

,

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی به خودروهای اعزامی از استان به مناطق سیل‌زده اشاره‌ای کرد و افزود: اعزام دو دستگاه جرثقیل به استعداد ۴۲ روز،۲ بیل مکانیکی به استعداد ۴۲ روز،۳ دستگاه لودر به استعداد ۶۳ روز،۹ کامیون کمپرسی به استعداد ۱۸۹ روز،۲ تانکر آب به استعداد ۴۲ روز، ۴ آمبولانس به استعداد ۸۴ روز،۵ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به استعداد ۱۵ روز،۳۲ کامیونت و تویوتا به استعداد ۶۷۲ روز، ۱۴ دستگاه انواع لجن کش و پمپ به استعداد ۱۵۰ روز،۴ قایق به استعداد ۲۰ روز،۳ آتش‌نشانی به استعداد ۶۳ روز،۲ کمرشکن به استعداد ۲۰ روز، یک تانکر سوخت به استعداد ۲۱ روز و یک نی کوب به استعداد ۱۵ روز نیز به کار گیری شدند.

,

فعالیت ۸ موکب استان مرکزی در استان خوزستان

, فعالیت ۸ موکب استان مرکزی در استان خوزستان, فعالیت ۸ موکب استان مرکزی در استان خوزستان,

وی در ادامه به فعالیت ۸ موکب استان مرکزی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: موکب‌های استان با ظرفیت پخت و توزیع روزانه ۱۷۵۰۰ پرس غذا به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کردند.

,

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه ۳۶۰۷ نفر روز در قالب گروه‏های جهادی  به مدت ۲۱ روز در خوزستان خدمت‌رسانی کردند گفت: همچنین راه‌اندازی شبکه توزیع اقلام در ۶ محور عملیاتی بین سیل‌زدگان شهرستان شوش و بخش الهایی اهواز، تأمین امنیت روستاهای تخلیه‌شده توسط بسیجیان و توزیع ۷۵۰ بسته غذایی شامل سیب‌زمینی، نان، کنسرو، آب‌معدنی، شوینده و... که بین چند روستا با خودروهای تاکتیکی و قایق و توزیع غذا با ۲ فروند بالگرد نیز انجام‌شده است.

,

گودرزی ادامه داد: انتقال روزانه ۶۰ هزار لیتر آب شرب از شهر شوش به شهر الهایی و روستاهای تابعه، عملیات اجرایی پل و جاده دسترسی سید صادق و سید خلف، احداث پل و جاده دسترسی روستایی سجل الهایی و بازگشایی راه ارتباطی ۶ روستا، بازگشایی مسیر روستای بروایه و تامین مصالح و لوله‏ های مورد نیاز احداث پل، تخلیه آب روستاهای کطیش، دوار، کاظم حمد، خسرج که شامل ۳۰۵واحد مسکونی و تخلیه ۵۰ روستای آب‏گرفته از مجموع ۲۱۴ روستای شوش و دستور اعلام تخلیه ۳۷روستا از دیگر اقدامات بود.

,

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه انحراف آب به سمت دشت شادگان در منطقه بحیره توسط گروه مهندسی و پدافند غیرعامل ۴۲ قدر انجام شد اظهار کرد: همچنین در مناطق کعب زیدان،سید خلف،استقلال،کاظم حمد، پل ناجیان،دوار، سیایه، فهد، زهرا مهدی، مگران ۱، مگران۲، کعب نبی، علی چعب، الهایی، جاده دسترسی، کاظم حمد، فیایی، پل الوان، شط قدمگاه، عشاعره کوچک، پل بروایه آلبوثما، پل چسبه کوچک، جابر، کاظم حیدر، سیدصادق، پل، حریه، پل آلبولیس، جاده بامدژ، چسبه کوچک، حریه تقویت سیل بندها و رها سازی آب نیز انجام شده است.

,

وی به سایر کمک‌های استان به مناطق سیل‌زده استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ارسال ۱۰۰۲۱۶قرص نان، ۳۱۶۸ عدد ظروف یک‌بارمصرف،  ۳۱۶۸ عدد ۴۵۸۰۰ قوطی انواع کنسرو ،۴۸۶۰۰ بطری انواع آب‌معدنی کوچک و بزرگ، ۱۰ عدد چراغ، ۱۳۶۰۰کیلوگرم برنج، ۶۲۰۰دست البسه ، ۱۷۲۳کارتن لوازم بهداشتی،۱۹حلب، ۱۶۳۴۰تخته پتو، ۱۵رول پلاستیک، ۳۵عدد پشه‌بند، ۴۷۶بسته پوشک ، ۱عدد بخاری ،۲۰کیلوگرم کشمش ، ۳بکس رانی ، ۱۰۰کیلوگرم تخم‌مرغ ،۳عدد اجاق‌گاز ، ۷عدد تلویزیون ، ۵۴۲کیلوگرم خرما  و .. بخشی از کمک‌های استان بوده است.

,

گودرزی اضافه کرد: ارسال۶۴۵بسته کیک،۱۸۵۱کیلوگرم حبوبات، ۷۷۱حلب روغن نباتی، ۵۴۸ بطری روغن مایع،۱۴۱کیلوگرم قند، ۲۵۷کیلوگرم رب، ۵۲۱بسته ماکارونی، ۷۰۴عدد کلمن، شیرخشک۱۲۶قوطی، سویا۷کیسه، مربا۲کارتن، حشره کش۶کارتن، صابون۲۳۰۲قالب، شامپو ۱۰۳کارتن، مواد شوینده۶۸۱کارتن، پودر شوینده۸۶۲کارتن، فرش ۹متری۳۵تخته، چای۱۰کیلو، لباسشویی۱عدد، کفش چکمه۵۵جفت، موکت۹۶۰۰متر، تشک۲۵عدد،مرغ۴۰۰کیلو، فتیر۲۰۰کیلو، لوازم التحریر۳کارتن، پرتغال۷۰۰کیلو، دستمال‌کاغذی۵۳۶عدد، سیب‌زمینی۸تن، آرد۴۰تن، قابلمه ۱۰عدد، گونی۶۰۰۰۰عدد ، سایر اقلام خرد ریز گونی لباس و ظروف و ۱۰کانکس بوده است.

,

اقدامات جهادگران استان مرکزی در استان لرستان

, اقدامات جهادگران استان مرکزی در استان لرستان, اقدامات جهادگران استان مرکزی در استان لرستان,

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه به اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران استان مرکزی در استان لرستان اشاره کرد و افزود: قرارگاه شهید اکبر زاده از پانزدهم فروردین‌ماه به مدت ۲۰ روز در شهر پلدختر مستقر شد و طی این مدت ۵۳۰۰ نفر روز در قالب گروه‏های جهادی به منطقه اعزام شدند.

,

گودرزی، با اشاره به اینکه کل خدمات سلامت و بهداشت انسان در لرستان به حدود ۳۵۶۳ نفر بوده است، افزود: اعزام تیم تخصص، اعزام ‏تیم پزشک عمومی، ماما و پرستار، ارسال دارو و اقلام بهداشتی و شیر خشک به استان لرستان از دیگر اقدامات بوده است.

,

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در لرستان، گفت: اجرای ۴۹ عنوان برنامه فرهنگی در شهرستان پلدختر، چاپ ۳۰ متر بنر در برگزاری جشن‏ ها و جملات امیدبخش به روستاهای حادثه دیده، اعزام  ۵ گروه مستند ساز ۴ نفره، اجرای ۲ برنامه استندآپ کمدی، تهیه و توزیع لوازم‌التحریر و اسباب بازی توسط ناحیه مقاومت بسیج شازند در شهرستان پلدختر، تهیه و پخش ۵ برنامه تلویزیونی از شبکه آفتاب از منطقه پل دختر،فعالیت تبلیغی تعداد ۶۰ نفرروز از بسیج طلاب استان مرکزی،اعزام ۱۲۰ نفر روز از فاطمیون استان جهت خدمات رسانی به شهر پلدختر و پخش بیش از ۲۰۰ دقیقه مستند گزارش از کمک های مردمی و حضور گروه های جهادی از شبکه آفتاب نیز انجام شده است.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به خودروهای اعزام شده به لرستان بیان کرد: تعداد ۴ لودر به استعداد ۴۰ روز،۱ بیل بکهو به استعداد ۱۰ روز،۲ کامیون کمپرسی به استعداد ۲۰ روز ، ۳ تانکر آب به استعداد ۳۰ روز، ۱ آمبولانس به استعداد ۱۵ روز،۴ اتوبوس و مینی بوس به استعداد ۳۰ روز، ۱۰ کامیونت و تویوتا به استعداد ۳۰ روز، ۳ انواع لجن کش و پمپ به استعداد ۳۰ روز،۱ کمر شکن به استعداد ۵ و ۱ تانکر سوخت به استعداد ۵ نیز به کار گیری شده اند.

,

گودرزی، به فعالیت‌های موکب حضرت ابوالفضل(ع) والزهرا(س) استان در پلدختر اشاره کرد و افزود: این موکب ها روزانه ۱۰ هزار پرس غذا آماده و به مدت ۲۰ روز بین سیل زدگان توزیع کردند.

,

پاک‌سازی و لایروبی۲۸۲ منزل و ۳۵ معبر در شهر پلدختر

, پاک‌سازی و لایروبی۲۸۲ منزل و ۳۵ معبر در شهر پلدختر, پاک‌سازی و لایروبی۲۸۲ منزل و ۳۵ معبر در شهر پلدختر,

وی اضافه کرد: پاک‌سازی و لایروبی۲۸۲ منزل و ۳۵ معبر در شهر پلدختر، استقرار گروه جهادی تخصصی برق‌کشی، لوله‌کشی آب و گاز، قالی‌شویی و.. در پلدختر، توزیع ۶۰ کامیون کمک‏های مردمی شامل اقلام معیشتی و بهداشتی در قالب سبدهای مختلف و حضور۱۵ گروه‏ تخصصی ‏جهادی در ۸ واحد تعمیرات لوازم‏ خانگی، تأسیسات، ‏برق‏کشی، قالی‌شویی، کارواش و... در پلدختر نیز از دیگر اقدامات بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه ۱۳۵ نفر روز از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک با تجهیزات لایروبی به شهرستان پلدختر اعزام‌شدند گفت: همچنین ۱۵۰ نفر روز از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک به همراه تیم پزشکی، آمبولانس، دارو و اقلام بهداشتی به ارزش ۱۷۰میلیون ریال به شهر رومشکان استان لرستان نیز اعزام شدند.

,

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از ارسال تعداد ۱۸دستگاه خودرو مهندسی و ۴ عدد قایق به شهر درود اشاره کرد و افزود: بار ریزی و آماده‌سازی کنار پل منتهی به روستای میدان خلف با حجم حدود ۱۳۰۰۰ مترمکعب و ترمیم و بازسازی جاده‏های روستایی استان لرستان نیز توسط جهادگران استان انجام‌شد.

,

وی به اقلام خوراکی ارسال شده از استان به لرستان اشاره کرد و گفت: ارسال ۴۶۶۰۰قرص نان، قابلمه تفلون۲۹عدد، انواع کنسرو۲۴۹۰۶قوطی، مرغ۲تن، سبزی خورشتی۲تن، خرما۷۵کیلوگرم، انواع، لوازم‌التحریر۱۰۰۰عدد، گوشت قرمز۵۵۰کیلوگرم، پیاز و سیب‌زمینی۲تن، انواع آب‌معدنی کوچک و بزرگ۴۸۳۰۲بطری، کیک۲۰۱۲کارتن، برنج۲۲تن، البسه۲۹۱دست، لوازم بهداشتی۲۴۹کارتن، پتو۱۷۸۵تخته، بیسکوییت۴۵۰بسته، پوشک۵۲۶بسته، فتیر۱۱۸۰کیلو، آرد۱۰۰کیسه، بیل۲۲۰عدد، فرقان۵۰عدد، حبوبات۱۸۸۰کیلو و ... بخشی از کمک‌ها بوده است.

,

گودرزی خاطرنشان کرد: ارسال ۶۰۰کیلوگرم روغن نباتی، روغن مایع۹۹بطری، قند و چای۶۴۶کیلوگرم، رب۴۶کیلوگرم، ماکارونی۱۲۰بسته، شیر خشک۴۸قوطی، مربا ۱۱کارتن، ساندیس۲۰کارتن، صابون۶۱قالب، شامپو۱کارتن ۸۰ تایی، مواد شوینده۲۳کارتن، پودر شوینده۱۵کارتن، چادر گروهی۱۲نفره۲عدد،چکمه۲۰۶۰جفت، چادر زنانه۱۰قواره، انواع فرش۱۰۰تخته، انواع لباس۳کامیون، پشتی۱جفت، ظروف آشپزخانه۱۲عدد، ظروف یکبار مصرف و قاشق۱۱۰۰۰۰عدد، کپسول گاز۱۰۰سیلندر، کلمن۴۰عدد از دیگر موارد ارسال شده استان مرکزی بوده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه