اخبار داغ

یمن: تعطیلی فرودگاه صنعاء باعث مرگ ۳۰ هزار نفر شده است

یمن: تعطیلی فرودگاه صنعاء باعث مرگ ۳۰ هزار نفر شده است
سخنگوی وزارت بهداشت یمن ضمن انتقاد از سازمان ملل به دلیل عدم پاسخگویی به نیاز بیماران یمنی به کمک‌های فوری پزشکی گفت که تعطیلی فرودگاه صنعاء باعث فوت بیش از ۳۰ هزار بیمار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن روز یکشنبه در سخنانی از عدم پاسخگویی سازمان ملل در خصوص فراهم کردن وسایل پزشکی و کمک‌های فوری انتقاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او به شبکه المسیره گفت که «بسته شدن فرودگاه صنعاء باعث فوت بیش از ۳۰ هزار بیمار شد و ما در حال حاضر به تخلیه ۳۰۰ هزار نفر نیاز داریم».

,

یوسف الحاضری از سازمان ملل خواست تا مسئولیت تامین دستگاه‌های پزشکی و داروهای ضروری برای درمان هزاران نفر از بیماران اورژانسی را بر عهده بگیرد.

,

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که «سازمان ملل اگر در انتقال بیماران به کشورهایی که پیشنهاد کمک به ملت یمن را دادند، همکاری کند چه چیزی را از دست می‌دهد؟».

,

وزارت بهداشت یمن شنبه گذشته اعلام کرده بود که بین ۹۲ تا ۹۵ درصد از دستگاه‌های بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در یمن از کار افتاده است.

,

وزارتخانه یادشده از جامعه جهانی و سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی خواست تا به تعهدات خود در خصوص اوضاع انسانی در یمن به ویژه در بخش پزشکی پایبند باشند و نیازهای اساسی و ضروری را فراهم کنند.

,

«یوسف الحاضری» چندی پیش در پایان سال چهارم و در آستانه سال پنجم جنگ «ائتلاف سعودی-آمریکایی»، تازه‌ترین آمار مربوط به کشته‌ها و مجروحان و خسارت مالی و جانی مستقیم و غیرمستقیم جنگ ائتلاف متجاوز را گزارش کرده بود.

,

سخنگوی وزارت بهداشت یمن میزان خسارت وارد شده به بخش بهداشتی این کشور را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

,

وی گفت، طی چهار سال اخیر، «در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند».

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه