اخبار داغ

سد گرین نهاوند زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه شهرستان است/ اجرای پروژه سد گرین باعث رونق گردشگری سراب گاماسیاب می‌شود

سد گرین نهاوند زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه شهرستان است/ اجرای پروژه سد گرین باعث رونق گردشگری سراب گاماسیاب می‌شود
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: اجرای پروژه سد گرین نهاوند نقش مهمی در توسعه همه‌جانبه شهرستان در حوزه کشاورزی، صنعتی و شرب دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، حسن بهرام نیا صبح امروز در نشست روند پیشرفت پروژه سد گرین که با حضور تعدادی از مدیران ادارات مربوطه، مدیر و ناظرین پروژه سد در محل اجرای پروژه در سراب گاماسیاب برگزار شد، گفت این پروژه علی‌رغم همه مشکلات دست‌وپا گیر اداری بالاخره شروع شد و انشا الله در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی بابیان این نکته که متأسفانه برخی افراد کم‌اطلاع در رابطه با اجرای این پروژه بجای اینکه ابراز شادمانی کنند القا ناامیدی در سطح شهرستان می‌کنند، اظهار داشت: البته چنانچه این افراد در این زمینه مطالعه کافی داشته باشند یقیناً به این نتیجه خواهند رسید که اجرای این پروژه چه تأثیراتی در توسعه شهرستان خواهد داشت.
نماینده مردم نهاوند در مجلس بابیان اینکه سد گرین هدیه‌ای ارزشمند به اهالی خوب نهاوند است، افزود: اجرای این پروژه نقش مهمی در توسعه همه‌جانبه شهرستان در حوزه کشاورزی، صنعتی، شرب دارد زیرا اجرای هر پروژه‌ای بدون داشتن آب کافی امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: نیاز هست که برای روشن شدن افکار عمومی به این مطلب مهم اشاره شود وان این هست که طبق نظر کارشناسان خبره و زبده امور آب کشور و استان، دبی آب سراب گاماسیاب در طول سال حدود 107 میلیون مترمکعب آب است که از این مقدار 60 میلیون مترمکعب آن برای مصارف کشاورزی و 22 میلیون مترمکعب ذخیره‌سازی جهت تأمین آب شرب و صنعت و 25 میلیون مترمکعب هم روان آب‌ها و در طول مسیر همیشگی‌اش روان خواهد بود.
بهرام نیا افزود: این روان آب‌ها که مثل سنوات قبل و بدون هیچ دخل و تصرفی در طول سال همیشه در مسیر رودخانه‌ها که الآن جریان دارد در جریان خواهد بود لذا افرادی که غیر کارشناسانه در محافل و فضای مجازی میگویند اجرای پروژه سد گرین موجب خشک شدن رودخانه‌ها در طول مسیر می‌شود کاملاً غیر مستند و غیر کارشناسی حرف می‌زنند.
وی با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان مخزن سد گرین با توجه به دبی آبی که از سرچشمه گاماسیاب می‌جوشد در طول ۱۰۰ روز یعنی حدود ۳ ماه کاملاً پر می‌شود لذا آب جمع شده در پشت دیواره سد و در داخل مخزن سد بعد از پر شدن بایستی سرریز شود و مردم عزیز می‌توانند حتی از سرریزشان آب سد هم بهره‌مند شوند لذا اینجاست که می‌توان گفت: اجرای این پروژه می‌تواند باعث توسعه همه‌جانبه شهرستان شود.
نماینده مردم نهاوند در مجلس به یکی از دغدغه‌های اساسی مردم که دغدغه گردشگری است اشاره نمود و گفت: اجرای این پروژه نه‌تنها هیچ آسیبی به اکوسیستم محیط سراب نمی‌زند بلکه باعث رونق گردشگری هم می‌شود چون اجرای این سد به گونه جانمای و طراحی‌شده که پایین‌تر از سرچشمه سراب قرار می‌گیرد لذا باعث جوشش بیشتر آب سراب هم خواهد شد.
وی در این زمینه ادامه داد: لذا امسال هم ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار جهت توسعه گردشگری در سراب گاماسیاب تخصیص‌یافته لذا مطمئنم هستم سراب گاماسیاب با اجرای سد گرین به‌عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در کشور معرفی خواهد شد.
بهرام نیا در ادامه بابیان این مطلب که این پروژه بایستی در مدت ۴ سال به بهره‌برداری برسد، افزود: اجرای این پروژه به ۲ صورت دولتی و بخش خصوصی خواهد بود.
وی به کاهش نزولات اسمانی در دهه گذشته نسبت به مدت ماقبل دهه گذشته اشاره نمود و گفت: متأسفانه بارش نزولات اسمانی سال‌به‌سال کمتر و میزان مصرف آب نیز بیشتر می‌شود لذا در سال‌های آینده با مشکل کم‌آبی در حوزه شرب هم مواجه خواهیم شد اما علاج واقعه را قبل از وقوع کرده‌ایم و با اجرای سد گرین مشکل کم‌آبی شهرستان نهاوند برای همیشه حل خواهد شد.
بهرام نیا بابیان این مطلب که سد گرین مختص اهالی خوب و متدین شهرستان نهاوند است و یک قطره از آب سد گرین به هیچ شهرستانی انتقال پیدا نمی‌کند، افزود: خداوند نعمت آب فراوان و سراب‌های ۱۳ گانه را به مردم مؤمن نهاوند اهدا کرده لذا برای حراست و نگه‌داری از انها بایستی همگان کوشش کنیم.
وی اظهار داشت: به دلیل اهمیت موضوع پروژه به‌صورت مداوم هرماه در محل پروژه حاضر خواهیم شد و مراحل پیشرفت را طبق برنامه از مسئولین دست‌اندرکار خواهیم خواست و هرگونه کم‌کاری در این پروژه و دیگر پروژه‌های شهرستان را نخواهیم پذیرفت.
نماینده نهاوند در پایان گفت: خوشبختانه هر پروژه صنعتی که بخواهد در نهاوند ایجاد شود و نیاز به آب داشته باشد هیچ مشکلی نخواهد داشت زیرا از ۲۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در پشت دیواره سد گرین مقدار ۱۹ میلیون مترمکعب جهت تأمین آب شرب و بیش از ۳ میلیون مترمکعب جهت مصارف صنعتی پیش‌بینی‌شده است.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه