اخبار داغ

از بی توجهی مردم تا پای لنگ امکانات بهداشتی در جنگل قائم

از بی توجهی مردم تا پای لنگ امکانات بهداشتی در جنگل قائم
روزهای جمعه و تعطیل جنگل قائم میزبان کرمانی ها است، اگر چه به لحاظ امکانات تفریحی این مکان توانسته خود را توانمند تر از گذشته نشان دهد اما در خصوص امکانات بهداشتی داستان چیز دیگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ جنگل قائم استان کرمان، مکانی تفریحی است که جمعه ها و روزهای تعطیل میزبان کرمانی هاست. فضای سرسبز، امکانات تفریحی و محیط مناسبی که این سال ها از سوی شهرداری فراهم شده است باعث شده تا بیش از گذشته خانواده های کرمانی این مکان را برای لذت بردن از روزهای تعطیل خود انتخاب کنند  از طرفی وجود کوه های صاحب الزمان(عج) و همچنین مسجد صاحب الزمان(عج) نیز دلیل دیگر برای حضور بیشتر کرمانی ها در این مکان بدیع و زیبا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اگر چه بخش عظیمی از این جنگل از گذشتگانمان به ودیعت داده شده است اما در سال های اخیر شهرداری نیز بر زیبا سازی و افزودن امکانات رفاهی این منطقه  بسیار کوشیده است.

,

از طرفی جمعیت زیادی که جمعه ها و روزهای تعطیل میهمان این منطقه می شوند نیاز به امکانات بهداشتی نیز خواهد داشت.اگر چه به لحاظ امکانات تفریحی این مکان توانسته خود را توانمند تر از گذشته نشان دهد اما در خصوص امکانات بهداشتی داستان چیز دیگری است. داستانی که چندی پیش شاهد آن بودم.

,

تقریبا 8 نفر از خانم ها  دربیرون سرویس بهداشتی ایستاده بودند، داخل هم به همین تعداد منتظر بودند، در حالیکه پنج چشمه توالت وجود داشت تنها یکی از آنها تمیز بود. زنی در حالی که با روسری اش جلوی بینی اش را گرفته بود، با صدای بلند می گفت : حتی آب هم نیست که دستهایمان را در روشویی بشوریم، شیر آب را باز نکنید تا کسی که در توالت است حیران نماند.

,

مادری که دست کودکش را گرفته بود نگاهی به دخترش انداخت و گفت: چرا وضعیت اینگونه است، دخترم دیگر طاقت ندارد، نه آبی هست و نه توالت تمیزی... زنان یک به یک به هم نگاه می کردند و در پاسخ سر تکان می دادند.

,

محمد حسین مومنی شهردار منطقه ی چهار کرمان است، منطقه ای که جنگل قائم نیز یکی از کانون های رسیدگی از سوی این شهردار است. مومنی در گفتگو با " راه آرمان" در این رابطه گفت: جنگل قائم قریب 260 هکتار مساحت دارد، تعدادی سرویس بهداشتی از گذشته در این مکان وجود داشته است و تعدادی نیز به تازگی ساخته شده است.

,

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب با کمبود آب روبرو بوده ایم اما خوشبختانه با همکاری اداره ی آب و فاضلاب استان مشکل تا تقریبا رفع شده است.

,

مومنی تاکید کرد: روزهای جمعه که پیک مصرف آب و استفاده از سرویس بهداشتی وجود دارد از طرفی ارتفاع کوه مسجد صاحب الزمان بالا است و خواه یا ناخواه با کمبود آب مواجه است از این رو فشار آب کم است اما مجموعه ی شهرداری آماده است و مخازنی تعبیه شده است که به محض کم شدن آب ، توسط کارگران این مخازن پر شوند اما ممکن است تا زمان آبگیری مخازن مردم با مشکل روبرو شوند.

,

شهردار منطقه چهار با بیان این که برخی از مشکلات بر می گردد به نحوه ی استفاده ی افراد جامعه از امکانات موجود، تشریح کرد: برخی افراد بعد از استفاده از سرویس بهداشتی شیر آب را نمی بندند و مخزن آب تخلیه می شود در اینجا شهرداری مقصر نیست بلکه به فرهنگ استفاده ی مردم از امکانات بر می گردد.

,

مومنی افزود: متاسفانه گاهی بیت المال را باید جایی استفاده کرد که مردم رعایت نمی کنند، گاهی شاهد هستیم که شیرآلاتی را که بیش از یک روز از نصبشان نگذشته است به سرقت برده شده و یا شکسته شده اند، سوال این جا است که آیا همان اندازه که مردم از ما مطالبه گر هستند ما مسئولین نباید از آنان توقع همکاری داشته باشیم و آیا نباید در نگهداری از وسایل و امکانات دقت لازم را به عمل آورند؟

,

وی تاکید کرد: اگر مردم صرفه جویی کنند و در نگه داری از امکانات دقت بیشتری را به عمل آورند قطعا ارائه ی خدمات بیشتر خواهد شد.

,

مردم و مسئولین دو کفه ی یک تروازو هستند، زمانی می توان در حالت اعتدال رسید که هریک در جایگاه خود، در بهترین حالت نقش آفرینی کنند.

,

از طرفی مسئولیت پذیری مسئولین و از طرفی فرهنگ استفاده و نحوه ی برخورد مردم است که می تواند ایده آل ها را رقم بزند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه