اخبار داغ

گزارش تصویری/

آخرین نفس‌های « جولایی » در کردستان/تصاویر

آخرین نفس‌های « جولایی » در کردستان/تصاویر
حرفه نساجی سنتی(جولایی) در استان کردستان قدمتی طولانی دارد. در گذشته افراد زیادی در این حرفه مشغول فعالیت بوده‌اند اما امروزه به‌دلیل بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان و همچنین شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه دیگر کسی رغبتی برای انجام کار جولائی ندارد و متأسفانه به دست فراموشی سپرده شده است.
[

به گزارش سرویس چندرساننه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاک مصطفی صادقی با ۶۰ سال سن از ۴۰ سال پیش تاکنون در شهر سنندج مشغول به کار جولایی بوده و در ماه رمضان بیشتر سجاده نماز می‌بافد. او این روزها متاسفانه به دلیل ابتلا به بیماری آسم دیگر کمتر در محل کارش حاضر می شود، همسر کاک مصطفی بیماری همسرش گاهی اوقات به کمک او می‌آید،آقای صادقی شاید آخرین نفری باشد که در کردستان در این کار مشغول به فعالیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاک مصطفی صادقی با ۶۰ سال سن از ۴۰ سال پیش تاکنون در شهر سنندج مشغول به کار جولایی بوده و در ماه رمضان بیشتر سجاده نماز می‌بافد. او این روزها متاسفانه به دلیل ابتلا به بیماری آسم دیگر کمتر در محل کارش حاضر می شود، همسر کاک مصطفی بیماری همسرش گاهی اوقات به کمک او می‌آید،آقای صادقی شاید آخرین نفری باشد که در کردستان در این کار مشغول به فعالیت است.,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه