اخبار داغ

افزایش قیمت نفت همچنان ادامه دارد

افزایش قیمت نفت همچنان ادامه دارد
قیمت نفت در پی تحولات اخیر خاورمیانه و ابراز تمایل اوپک برای ادامه سیاست کاهش تولید امروز (دوشنبه) بازهم افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قیمت نفت امروز (دوشنبه) در بازار‌های جهانی در پی افزایش تنش‌ها در غرب آسیا و ابراز تمایل اوپک برای باقی ماندن در سطح تولید فعلی در سال جاری با هدف حمایت از ثبات قیمت، افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش رویترز، هر بشکه نفت خام برنت امروز با ۶۹ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، ۷۳.۱۷ دلار معامله شد و به  بالاترین قیمت خود یعنی ۷۳.۴۰ دلار در ماه آوریل نزدیک شد.
,
 
,
نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با ۸۳ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش به ۶۳.۵۸ دلار رسید.
,
 
,
وزیر انرژی عربستان روز یکشنبه از توافق کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک در مورد ادامه سیاست کاهش تولید خبر داده بود. «خالد الفالح» گفت:" میان کشور‌های عضو سازمان اوپک و متحدان صادرکننده نفت توافقی مبنی بر خروج تدریجی از سیاست کاهش تولید وجود دارد."
,
 
,
کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک سال گذشته طی توافقی تولید نفت را از اول ژانویه (۱۱ دی) به مدت شش ماه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دادند تا بتوانند از سقوط بهای این کالای استراتژیک جلوگیری کنند.
,
 
,
«الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه پیشتر گفته بود که خروج از روند کاهش تولید تدریجی خواهد بود و این وضعیت با تعیین تکلیف کشور‌های تحت تحریم مشخص خواهد شد.
,
 
,
از سوی دیگر تحولات خاورمیانه اعم از انفجار در بندر «فجیره» امارات، هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان و اصابت راکت در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق بر نگرانی‌ها در مورد تامین نیاز بازار و اختلال در عرضه منجر شده است.
,
 
,
کاهش عملیات حفاری در آمریکا نیز یکی دیگر از دلایل سیر صعوی قیمت نفت بوده است. شمار دکل‌های حفاری فعال در آمریکا به پایین‌ترین میزان از مارس ۲۰۱۸ رسیده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه