اخبار داغ

مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان عنوان کرد؛

جازموریان؛ کانون اصلی ملخ صحرایی در کرمان/سمپاشی ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان

جازموریان؛ کانون اصلی ملخ صحرایی در کرمان/سمپاشی ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان
مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان گفت : تا کنون ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان کرمان جهت مبارزه با این ملخ مورد سمپاشی قرار گرفته است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حشره ای به نام ملخ صحرایی ماه هاست که سر تیتر خبری بسیاری از رسانه ها شده است؛ آفت ملخ صحرایی بسیار خطرناک است که اگر کنترل نشوند امنیت غذایی مردم را تهدید می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این حشره به محض ورود به یک منطقه هر چیزی را که لباس سبز بر تن داشته باشد از مراتع، جنگل ها، مزارع، باغات و تمام محصولات کشاورزی را از بین می برد و مورد تغذیه خود قرار می دهد.

,

ملخ‌ صحرایی از کشورهای عربی وارد کشورمان ایران شده است و به استان های جنوبی کشور از جمله کرمان رسیده و هم اکنون جنوب و شرق استان را درگیر کرده است ولی خوشبختانه تا کنون با پیشگیری و سمپاشی های صورت گرفته آسیب جدی به زمین‌های کشاورزی وارد نشده است .

,

به هر حال مبارزه با این آفت باید گسترش یابد و تمامی ارگان و مردم دست به دست هم دهند تا مبارزه جدی جهت نابودی این حشره صورت بگیرد .

,

مجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان در رابطه با مبارزه با این ملخ صحرایی اظهار داشت : کانون اصلی ملخ های صحرایی در استان کرمان به دلیل سطح سرد و رطوبت موجود منطقه جازموریان می باشد .

,

وی گفت : تا کنون ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان کرمان جهت مبارزه با این ملخ مورد سمپاشی قرار گرفته است .

,

مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان با اشاره به این که وضعیت استان کرمان نارنجی است؛ خاطر نشان کرد : این ملخ ها در جنوب استان در حاشیه تالاب جازموریان و حاشیه برخی روستاها قرار دارند.

,

سعیدی بیان کرد : با پیگیری ها و سمپاشی های صورت گرفته این ملخ ها هنوز به مزارع نرسیده اند و تا کنون خسارتی به مزارع وارد نشده است .

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه