اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد؛

دستگیری بیش از ۱۰۰متخلف در حوزه حفاری‌های غیرمجاز/ ۳۰ پرونده قضایی تشکیل شد

دستگیری بیش از ۱۰۰متخلف در حوزه حفاری‌های غیرمجاز/ ۳۰ پرونده قضایی تشکیل شد
مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: 30مورد پرونده قضایی در سال 97 تشکیل شده است که در سال 96 این تعداد 11مورد بود و تعداد 10مورد فلزیاب کشف شد که در سال 96 نیز 8مورد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با  شاخص، درباره آمار حفاری‌های غیرمجاز در حوزه میراث فرهنگی در استان اظهار کرد: یگان حفاظت استان قزوین بر اساس یک وظیفه ملی در این حوزه با متخلفین برخورد می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: در دوازده ماهه سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ نیز ۲۴مورد حفاری غیر مجاز کشف شد که در سال ۹۶ این تعداد ۱۰مورد بوده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در ادامه گفت: در حوزه جلوگیری از تخریب آثار تاریخی در سال گذشته ۴۳ مورد برخورد داشتیم که در مدت مشابه سال ۹۶ نیز ۲۸مورد بوده است.

,

این مسئول ابراز کرد: در سال ۹۷ تعداد توقف مرمت غیرمجاز ۱۴۵ مورد انجام شده که در مدت مشابه سال ۹۶ نیز ۱۱۵ مورد بوده است.

,

۱۰مورد فلزیاب غیرمجاز کشف شد

, ۱۰مورد فلزیاب غیرمجاز کشف شد,

خزائلی ابراز کرد: ۳۰مورد پرونده قضایی در سال ۹۷ تشکیل شده است که در سال ۹۶ این تعداد ۱۱مورد بود و تعداد ۱۰مورد فلزیاب کشف شد که در سال ۹۶ نیز ۸مورد بود.

,

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۱۳ نفر در این حوزه دستگیر شدند که در مدت مشابه سال ۹۶ نیز ۳۴ مورد بوده است و در این زمینه ۵۲درصد افزایش داشتیم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۳مورد حفاری غیرمجاز در حوزه میراث فرهنگی استان داشتیم و ۷مورد از تخریب آثار تاریخی جلوگیری شد.

,

این مسئول بیان کرد: امسال ۲۴مورد توقف مرمت غیرمجاز انجام شد و ۳مورد تشکیل پرونده قضایی داشتیم که ۷نفر دستگیر شدند، همچنین تا کنون فلزیاب کشف نشده است.

,

بیش از ۲میلیون گردشگر از جاذبه‌های قزوین بازدید کردند

, بیش از ۲میلیون گردشگر از جاذبه‌های قزوین بازدید کردند,

خزائلی افزود: ۲۸۳هزار و ۱۵۸ نفر در مراکز اقامتی نیز اقامت داشتند و ۲میلیون و ۴۲۸هزار و ۴۹۵ نفر هم از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: درخواست ما از آژانس‌های مسافرتی استان قزوین این است که در بحث طراحی و ارائه‌ پکیج‌های ورود گردشگر خارجی به صورت استانی بیشتر عمل کنند و در این زمینه فعال‌تر باشند.

,

وی یادآور شد: ما برنامه داریم که بتوانیم در کشورهای همسایه با کمک سفارتخانه‌ها بحث معرفی شهر قزوین را د راین شهرها انجام دهیم و قزوین را بیش از پیش به گردشگرهای خارجی معرفی کنیم.

,

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم ورود گردشگران خارجی را با توجه به وضعیت جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم به عنوان یک موضوع ارزآور در کشور به سمت استان قزوین، با کمک دستگاه‌های مربوطه به نحو مطلوبی انجام دهیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه