اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

نیکوکاران قزوینی از ۳۰۰۰ فرزند محسنین حمایت می‌کنند

نیکوکاران قزوینی از ۳۰۰۰ فرزند محسنین حمایت می‌کنند
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: پنج هزار و 713 نیکوکار حامی طرح اکرام محسنین هستند که طی سال 97 از سه هزار و 146 فرزند طرح محسنین حمایت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید مومنی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: در میان فرزندان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) کسانی وجود دارند که از نعمت پدر و مادر محروم نیستند ولی وضعیت زندگی آنها با توجه به مسائل و مشکلاتی که دارند با تلاطم روبروست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی ادامه داد: این دسته از فرزندان در قالب طرح اکرام محسنین حمایت می شوند که مشکلات آنها بعضاً بیش از فرزندان ایتام است چراکه برخی علیرغم اینکه پدرشان در قید حیات است ولی باتوجه به اینکه پدرشان از کار افتاده و بیمار است ، علاوه بر مشکل تأمین معیشت برای پرداخت هزینه های درمانی نیز با موانع و مشکلاتی روبرو هستند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: پنج هزار و ۷۱۳ حامی نیکوکار در طرح اکرام محسنین طی سال ۹۷ از سه هزار و ۱۴۶ فرزند طرح محسنین حمایت کرده اند.

,

این مسئول تصریح کرد: طی سال ۹۷ حامیان طرح محسنین بیش از چهار میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان به حساب این فرزندان واریز کرده اند که سرانه دریافتی هر فرزند بیش از ۱۱۳ هزار تومان و سرانه کمک حامیان ماهیانه بیش از ۶۲ هزار تومان بوده است.

,

مومنی با اشاره به دو خانواده ای که مورد بازدید قرار گرفتند، گفت: در حال حاضر حدود ۵۵ درصد از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که ارائه خدمات به این افراد تابع شرایطی است.

,

وی توضیح داد: در خصوص زنان سرپرست خانوار این دقت نظر بیشتر به ایجاد بستری برای حضور بیشتر زنان سرپرست خانوار در منزل متمرکز است چراکه قرار است خانواده ای که از نعمت پدر محروم شده با حضور پررنگ تر مادر، به سمت شرایط مطلوب حرکت کند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: سال گذشته دو هزار و ۶۴۵ فقره تسهیلات اشتغال  با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط پرداخت شده که ۳۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده، معادل ۷۹۴ فقره به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار تعلق گرفته است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه