اخبار داغ

سردار کمالی: بخشش اضافه خدمت در کار نیست

سردار کمالی: بخشش اضافه خدمت در کار نیست
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شد که عده‌ای نسبت به اجرای قانون بی‌تفاوت باشند؛ لذا به جوانانی که دارای غیبت هستند تأکید می‌کنم که منتظر بخشش نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس، در خصوص بخشش غیبت از سربازی اظهار داشت: در بحث بخشش غایبان سربازی رویه تفاوت کرده و هم اکنون این موضوع به فرماندهان تفویض شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند از بخشش اضافه خدمت برخوردار شوند باید به خدمت رفته و چنانچه در حین خدمت از خود حسن انجام وظیفه و اخلاق نشان دهند فرماندهان می‌توانند تا دو سوم اضافه خدمت آنها را ببخشند.
,
 
,
این مقام ارشد ستادکل در خصوص اینکه چرا اضافه خدمت به صورت کلی بخشیده نمی‌شود، گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شده که عده‌ای نسبت به اجرا و تمکین به قانون بی‌تفاوت باشند و قضیه اینگونه تلقی شود که حتما بخششی در کار است و  به موقع خود را برای خدمت سربازی معرفی نکنند؛ به عبارتی دیگر بخشش‌ها باعث شده که بی‌قانونی بوجود آید و لطف مکرر به  عنوان حق مسلم تلقی شود؛ لذا بخشش اضافه خدمت به صورت کلی انجام نخواهد شد. 
,
 
,
سردار کمالی افزود: باید تفاوتی بین کسی که به قانون احترام گذاشته و به موقع خود را معرفی کرده با کسی که تخلف قانونی دارد لحاظ شود و این عادلانه است. 
,
 
,
وی به جوانانی که دارای غیبت از خدمت سربازی هستند تاکید کرد که منتظر بخشش نباشند و خود را معرفی کنند. 
,
 
,
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب که متاسفانه هر ساله تعدادی از مشمولان فکر می‌کنند که بخشش در کار است و از اجرای قانون تمکین نکرده و به خدمت نمی‌روند تصریح کرد: ممنوعیت خروج از کشور، ادامه تحصیل، استخدام، کار در شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، ثبت و تاسیس شرکت و همچنین ممنوعیت دریافت هرگونه وام و تسهیلات دولتی از جمله محرومیت‌های ناشی از غیبت سربازی است. 
,
 
,
سردار کمالی اعلام کرد: نیروی انتظامی می‌تواند طبق قانون، سربازان غایبی را که در مغازه‌ها و شرکت‌ها فعالیت دارند، شناسایی کرده و به مراجع قانونی معرفی کند؛ همچنین شرکت‌هایی که سربازان غایب را به کار گیرند جریمه شده و برای بار اول هزینه یک سرباز یعنی 10 میلیون تومان و برای بار دوم و بیشتر باید هزینه 3 سرباز یعنی 30 میلیون تومان را به عنوان جریمه به حساب خزانه واریز کنند. 
,
 
,
گفتنی‌ است که تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با طرح موضوعی  با عنوان «بخشش اضافه خدمت دفترچه‌ای برای سربازان وظیفه» پیگیر این موضوع بودند. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه