اخبار داغ

یادداشت؛

بمب نقش‌جهان منفجر شود دودش در چشم همه می‌رود!

بمب نقش‌جهان منفجر شود دودش در چشم همه می‌رود!
شرایط کنونی حضور تماشاگران دو تیم به صورت 50-50 مانند بمبی است که اگر اتفاقی از آن حادث شود، دود این انفجار در چشم همه می‌رود و یک بازی فوتبال زیبا را به کام مردم تلخ خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ جمشید حسینی جزه_ یک‌بار دیگر نوبت به الکلاسیکو ایران رسید؛ الکلاسیکویی که این بار در جام حذفی و در اصفهان به نمایش در خواهد آمد تا فوتبال دوستان که هفته‌های پرهیجان در لیگ برتر را پشت سر گذاشتند یک‌بار دیگر از یک بازی زیبا لذت ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

تقابل سپاهان و پرسپولیس همیشه پرحاشیه و زیبا دنبال شده است اما سوای مستطیل سبز جدال عجیبی در سکوها بین هوادارن دو تیم هم وجود دارد که گاه هنجارشکنی و شعارهای عجیب و غریب و زشتی هم از آن به گوش می‌رسد.

,

اوج این تنش‌ها در سکوها در بازی نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم بود و حدود 300 نفر مصدوم به جا گذاشت و متأسفانه علی‌رغم یک بازی زیبا در مستطیل سبز صحنه‌های تأسف باری در روی سکوها اتفاق افتاد که بعد از این بازی پای نمایندگان مجلس اصفهان را هم به این موضوع باز کرد.

,

بعد از این شرایطی که گذشت و پرسپولیس و سپاهان در کورس قهرمانی رقابت سختی با هم داشتند یک‌بار دیگر در جام حذفی در مقابل هم قرار می‌گیرند جایی که طلای پوشان می‌خواهند خود را به فتح یک جام برسانند و پرسپولیس هم در نظر دارد با کسب دومین جام خود یک فصل رؤیایی بسازد.

,

در شرایطی که بعد از بازی پرتنش در تهران نگرانی‌ها از روی سکوها در این بازی موج می‌زد به یک‌باره سازمان لیگ اعلام کرد که نقش‌جهان به صورت مساوی در اختیار هوادارن سپاهان و پرسپولیس قرار خواهد گرفت، این خبر برگرفته از قانونی است که سال گذشته تصویب‌شده و حال باید این بازی 50-50 برگزار شود.

,

بعد از این خبر نگرانی‌های زیادی از امنیت این بازی به وجود آمد چرا که شاید با توجه به شرایط کنونی حفظ نظم و امنیت بازی و حتی بعد از بازی در شرایط 90 به 10 هم سخت باشد چه برسد که تماشاگران هر دو تیم به صورت نصف نصف از ظرفیت ورزشگاه استفاده کنند.

,

شاید اینکه انتظارمان در حال حاضر از این بازی این باشد که شرایط در ورزشگاه و البته نزدیک درب‌های ورودی و خروجی گل و بلبل باشد کمی بی‌خردانه باشد و به خوبی مشخص است که باید علاج واقعه را قبل از اتفاق کرد و آلارم های هشدار بسیاری از کارشناسان را جدی گرفت.

,

در حال حاضر اصلاً امتیاز میزبانی سپاهان در آلارم ها و نظراتی که داده می‌شود مطرح نیست و روی سخن به خاطر پیشگیری از رویارویی هوادارن و اتفاقات این چنینی است که راهکارهای مختلفی برای آن هم مطرح می‌شود که شاید یکی از آن کمک کردن سهمیه پرسپولیس است و می‌توان راهکارهای دیگر را هم مورد برسی قرارداد.

,

الکلاسیکو ایران هر چند که به بازی‌های اواسط دهه شصت دربی سرخ آبی‌های پایتخت در مستطیل سبز که بازی‌های فیزیکی و درگیرانه بود شبیه نیست اما در سکوها شاید اتفاقی شدیدتر در حال اتفاق است که برای بلند مدت نیاز به یک کار فرهنگی و تنش‌زدایی دارد.

,

سوای یک مسابقه فوتبال تصمیم سازمان لیگ باید حضور ایمن تماشاگران را هم شامل شود که حتی اگر قانون این چنینی هم به تصویب رسانده باید موارد این چنینی را لحاظ می کرده است و اکنون هر اتفاق در این بازی و خارج از مستطیل سبز بیفتد پیکان توجه ها را به سازمان لیگ معطوف می سازد.

,

با شرایط کنونی حضور تماشاگران دو تیم به صورت 50-50 مانند بمبی است که اگر اتفاقی از آن حادث شود، دودش در چشم همه می‌رود و یک بازی فوتبال زیبا را به کام مردم تلخ خواهد کرد که می‌طلبد مسئولان یک‌بار دیگر این تصمیم و راهکارهای جلوگیری از اتفاقات احتمالی را بررسی کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه