اخبار داغ

برای حفظ آسایش مردم راهی جز اقتصاد مقاومتی نیست

برای حفظ آسایش مردم راهی جز اقتصاد مقاومتی نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: در جنگ اقتصادی برای حفظ بقا و متحد ماندن کشور، راهی جز مقاومت اقتصادی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، محمد امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران، در ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در شرکت نفت پارس برگزار شد، اظهار داشت: در جنگ اقتصادی تنها دو راه مقاومت و تسلیم وجود دارد و برای حفظ بقا و متحد ماندن کشور، راهی جز اقتصاد مقاومتی نیست تا از این برحه تاریخی سخت عبور کنیم. بسیاری از مشکلات در حوزه تولید ناشی از خود تحریمی و 20 درصد ناشی از تهدیدها و فشارهای بیرونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

وی افزود: ما باید در جهت اصلاح قوانین حرکت کنیم تا به دنبال آن مشکلات نیز برطرف شود. در آخرین جلسه کارگروه رفع موانع تولید در استانداری تهران مقرر شد تا کارگروهی مشترک شامل شهرک های صنعتی، سازمان صمت و محیط زیست تشکیل و بخشنامه ای جهت دریافت مجوز از هیئت دولت تنظیم شود تا در بحث توسعه و نوسازی واحدهای صنعتی بتوانیم مشکلاتی را برطرف کنیم.

,

امامی امین ادامه داد: 47 نقطه صنعتی فاقد مجوز در سطح استان وجود داشت که 7 نقطه آن مجوز هیئت دولت را دریافت کرد و در کارگروه مطرح شده مشکلات 40 نقطه دیگر احصا خواهد شد تا پس از رفع موانع در سال جاری مجوز آنها نیز دریافت شود.

,

معاون امور اقتصادی استاندار تهران گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده، ضد تولیدترین قانون در کشور است و قرار بود این قانون به قانون مالیات بر مصرف تغییر کند که زیر ساخت ها فراهم نشد و بار قانونی به دوش تولید کننده افتاد و رونق تولید با این قانون عملی نمی شود و از تولیدکننده انتقام گرفته می شود.

,

وی بیان کرد: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به صحن علنی مجلس رسیده تا قانون مالیات بر مصرف تصویب شود تا با کاهش قیمت تمام شده کالا رو به رو شویم که البته قانون جدید نیز نیازمند فراهم سازی زیر ساخت هاست.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر 200 مگاوات برق در استان تهران کسری وجود دارد و این در شرایطی است که بیشتر کارخانه ها با نهایت 40 درصد از ظرفیت کار می کنند و نیروگاه 1000 مگاواتی در استان احداث خواهد شد. از سوی دیگر، برای کاهش مصرف برق دستگاه های دولتی در فصل گرما برنامه ریزی شده تا با کمبود برق مواجه نشویم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه