اخبار داغ

گزارشی از یک پروژه نافرجام در بندرلنگه؛

ساخت کمربندی بزرگترین شهر غرب هرمزگان ۸ ساله شد!

ساخت کمربندی بزرگترین شهر غرب هرمزگان ۸ ساله شد!
شهرستان بندرلنگه به عنوان مسیر ترانزیتی غرب هرمزگان سهم بسزایی در چرخه اقتصادی هرمزگان و کشور دارد و ترابری زمینی جنوب کشور از این بندر می‌گذرد ولی با این وجود از داشتن کمربندی در حاشیه شهر محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندرلنگه به لحاظ دارا بودن گمرک و موقعیت استراتژیکی، یکی از شهرها اصلی ترانزیتی استان هرمزگان است  که از غرب به سه استان بوشهر،شیراز و خوزستان متصل می شود و جاده ها و خیابان های اصلی  به واسطه بندری بودن و مسیر ترانزیتی شهر روزانه شاهد تردد انواع خودروهای سنگین است که مشکلاتی از قبیل افزایش ترافیک در سطح شهر و خرابی زود هنگام آسفالت خیابان های اصلی شهر و به خطر افتادن جان افراد را به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بندرلنگه بعنوان سومین شهر بزرگ هرمزگان به لحاظ وجود کمبود ها و کاستی ها از مشکلات بسیاری رنج می برد لذا پروژه ناتمام کمربندی مسیر بندرلنگه و بندرکنگ که در صورت تکمیل آن سبب تسهیل  در تردد خودروهای سنگین می شود  در حال حاضر عبور و مرور مردم را با مشکل مواجه کرده است.

,

عبور ماشین های سنگین در خیابان های اصلی شهر به دلیل نبود جاده کمربندی آسیب های بی شماری را بر روی آسفالت معابر به وجود آورده؛ این در حالیست که به لحاظ مرکزی بودن معابر اصلی شهر، ترمیم و بازسازی این معابر را با مشکل مواجه کرده است.

,

پروژه ساخت کمربندی هشت ساله شد

, پروژه ساخت کمربندی هشت ساله شد,

پروژه ساخت کمربندی بندر لنگه  در نیمه های سال ۱۳۹۰  با درخواست های شهروندان و پیگیری مدیران شهری، در حاشیه شهر بندرلنگه در دستور کار دولت دهم قرار گرفت در حال حاضر  به علت عدم اعتبار  کافی  و بدقولی مسئولان با گذشت هشت سال از این ماجرا همچنان در بلاتکلیفی دست و پنجه نرم می کند و شهروندان بندرلنگه ای همواره هزینه ضعف های از این قبیل را با جان و مال خود پرداخت کرده اند تا کی مردم این شهر هزینه بی مسئولیتی  و ناکار آمدی مدیران را پرداخت کنند؟

,

احداث این کمربندی از زمان دولت دهم استارت خورد و نیمه‌کاره رها شد و در دولت کنونی نیز توجه جدی به آن نشده است، نبود بودجه  و کم‌کاری پیمانکار را نمی‌توان بهانه خوبی دانست برای توقف چنین پروژه مهمی که هم می‌تواند از بار ترافیکی و همچنین آلودگی صوتی و زیست‌محیطی جلوگیری کند و همچنین جان شهروندان را خطرات احتمالی حاصل از عبور ماشین آلات سنگین حفظ کند.

,

شهرستان بندرلنگه به عنوان مسیر ترانزیتی غرب هرمزگان سهم بسزایی در چرخه اقتصادی هرمزگان و کشور دارد و ترابری زمینی جنوب کشور از این بندر می‌گذرد که این خود نقش مهم این شهر را برجسته‌تر می‌کند ولی با این وجود از داشتن  کمربندی در حاشیه شهر محروم است.

,

 طی این هشت سال جلسات پی در پی از سوی فرمانداری این شهرستان جهت تکمیل این پروژه انجام شده است اما به نتیجه مطلو ب و موثری دست پیدا نکرده اند.

,

عدم وجود کمربندی، آسیب های جبران ناپذیری را برای شهروندان به وجود می آورد.

, عدم وجود کمربندی، آسیب های جبران ناپذیری را برای شهروندان به وجود می آورد.,

مظفری از شهروندان بندرلنگه ، در گفتگو با خبرنگار هزمر نبود جاده کمربندی در شهرستان را خطر آفرین دانست و خاطرنشان کرد: عبور و مرور خودروهای سنگین در خیابان منتهی به اداره بندر و گمرگ سبب بروز ترافیک سنگین در ساعات اولیه روز می شود لذا رفت و آمد خودروهای سبک را دچار مشکل کرده و شهروندان باید مدت زمان طولانی ترافیک سنگین را تحمل کنند که به دنبال آن اتلاف وقت و هزینه را برای شهروندان به همراه دارد.

,

وی همچنین با شاره به دیگر خطرات ناشی از عدم وجود کمربندی در شهرستان تصریح کرد: گاها تردد خودورهای سنگین در خیابان های اصلی شهر  حامل خطرات جبران ناپذیری از قبیل بروز تصادفات و فوت شهروندان می شود لذا ضروریست دستگاه ها و ادارات مربوطه با تعامل و همکاری در صدد حل این مشکل برآیند.

,

با توجه به اهمیت و ضرورت ساخت کمربندی این انتظار می رود که در سال جاری  مسئولان اداره راه و شهرسازی  فقط به برگزاری جلسه اکتفا نکرده و با تخصیص اعتبار کافی در جهت تکمیل این پروژه اقدام لازم را انجام دهند و به هشت سال انتظار مردم خاتمه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه