اخبار داغ

حفظ اشتغال موجود نیازمند همکاری ادارات کل با تولیدکنندگان است

حفظ اشتغال موجود نیازمند همکاری ادارات کل با تولیدکنندگان است
معاون فنی عمرانی فرمانداری قدس گفت: در راستای نقدینگی و مطالبات صنعتگران لازم است ادارات حمایت کرده و جهت حفظ اشتغال و افزایش آن ادارات کل با تولید کنندگان همکاری نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، فریدون عطایی، معاون فنی عمران و سرپرست معاونت مالی و اداری فرمانداری قدس در ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در شرکت نفت پارس برگزار شد، با اشاره به مشکلات مختلف صنعتی از جمله قطعه سازان شهرستان قدس اظهار داشت: عدم پرداخت مطالبات سر رسید شده توسط خودروسازان، یکی از مشکلات قطعه سازان است و اگر این موضوع پیگیری نشود و مطالبات آنها پرداخت نشود، با تعدیل نیرو مواجه خواهیم شد. به علاوه ارزش افزوده پرداخت شده توسط قطعه سازان و عدم پرداخت آن توسط خودروساز و عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز از جمله مشکلات اصلی این گروه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در بحث محیط زیست تمدید موافقت نامه ادامه فعالیت و توجه به شعاع 120 کیلومتری موجب شده تا مجموعه فعال باتوجه به سرمایه های انسانی و غیرانسانی در واحد تولیدی خود، با مشکل تمدید فعالیت مواجه شود. عدم موافقت تولید محصول جدید همراه با محصول فعلی مندرج در پروانه باتوجه به سرمایه و توان تولید و عدم موافقت با ادامه فعالیت و تغییر نوع تولید از مشکلاتی است که تولیدکنندگان با محیط زیست دارند. حفظ اشتغال موجود نیازمند همکاری ادارات کل با تولیدکنندگان است.

,

عطایی گفت: با توجه به اینکه عمده مصالح ساختمانی استان تهران در بخش معادن تولید می شود و 86 معدن دار شهرستان قدس در این زمینه فعالیت دارند، ساماندهی رودخانه شادچای و تعیین تکلیف حریم بستر و معادن اوقافی در حال بررسی است. تأمین سوخت مورد نیاز شهرک های صنعتی دارای مشکل است و می بایست نسبت به سهمیه سوخت ماشین آلات تولیدی این گروه توجه شود.

,

وی با اشاره به مشکلات شهرک های صنعتی ادامه داد: در بحث شهرک های صنعتی، اصلی ترین موضوع در شهرستان قدس، وجود 5 غرفه صنعتی و 2 شهرک صنعتی مصوب است. شهرک صنعتی زاگرس و گلبرگ و شهرک صنعتی قدس دو نقطه کارگاهی در منطقه هستند که حدود 50 هزار اشتغال را ایجاد کرده اند و این رقم نشان از حمایت ویژه از سوی استان دارد. یکی از مشکلات اساسی پس از تعیین محدوده شهرک صنعتی قدس و ابلاغ آن، امحاء اراضی کاسته شده از محدوده و بلاتکلیفی واحدهای صنعتی است که در محدوده نظارت شهرداری قرار گرفته اند. در این محدوده 8 هکتاری حدود 3500 نفر مشغول به فعالیت هستند و در صورت عدم تعیین تکلیف با تعطیلی مواجه خواهند شد. در شهرک صنعتی زاگرس نیز 139 هکتار از 151 هکتار پروانه، دارای حریم راه و رودخانه هستند. در این بخش حدود 30 هزار اشتغال ایجاد شده و مشکلات مختلف مانند تعیین وضعیت و تکلیف پروانه بهره برداری وجود دارد.

,

معاون فنی عمرانی فرمانداری قدس، تصریح کرد: این واحدها با 50 درصد توان خود مشغول به فعالیت هستند و باید در راستای نقدینگی و مطالبات از خودروسازان و حمایت ادارات تلاش کرد تا بتوان 20 هزار نفر از اشتغال هایی که سال ها براثر این مشکلات ایجاد نشده بود را احیا کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه