اخبار داغ

کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی یزد:

۳۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاوره یزد گرفته شد/جای خالی بیمه در پرداخت هزینه بالای مشاوره

۳۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاوره یزد گرفته شد/جای خالی بیمه در پرداخت هزینه بالای مشاوره
کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی یزد گفت:در استان یزد تقریبا 90 مرکز مشاوره فعال وجود دارد و علاوه بر آن خط تلفن 1480 تحت عنوان صدای مشاور یزد نیز وجود دارد که خدمات روانشناسی و مشاوره به مردم را ارئه می کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی دهقانی زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص تعداد مراکز مشاوره استان یزد گفت: در استان یزد تقریبا 90 مرکز مشاوره فعال وجود دارد و علاوه بر آن خط تلفن 1480 تحت عنوان صدای مشاور یزد نیز وجود دارد که خدمات روانشناسی و مشاوره به مردم را ارئه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 35 هزار تماس با مرکز صدای مشاوره یزد گرفته شده و حدود 50 هزار نفر نیز به مراکز مشاوره حضوری مراجعه کرده و از خدمات مشاوره ای بهره برده اند.

,

دهقانی‌زاده با بیان این که نزدیک به 70 درصد از مراجعین مراکز مشاوره را خانم ها تشکیل می دهند گفت: بانوان شخصیتی منعطف‌تر دارند و آمادگی بیشتری برای مشاوره از خود نشان می‌دهند چرا که احساسی‌تر بوده و تحت فشار عاطفی و روانی بیشتری نیز هستند از این رو یکی از راه حل‌هایی که برای خود پیدا می کنند صحبت با مشاوره است تا بخشی از این فشارها را کمتر کنند.

,

اختلافات ‏خانوادگی بیشترین علت مراجعه به مراکز مشاوره

, اختلافات ‏خانوادگی بیشترین علت مراجعه به مراکز مشاوره, اختلافات ‏خانوادگی بیشترین علت مراجعه به مراکز مشاوره,

وی در خصوص بیشترین علت مراجعه یا تماس با مراکز مشاوره استان اظهار داشت: سرآمد مشکلاتی که باعث مراجعه و یا تماس افراد به مراکز مشاوره شده مربوط به حوزه خانواده است که شامل موضوعاتی از قبیل اختلافات زناشویی، پیشگیری از طلاق، خیانت‌های زناشویی، تربیت فرزند، مشکلات والدین با نوجوانان و ... است.

,

این مدرس دانشگاه با بیان این که افزایش مراکز مشاوره و حجم قابل توجه مراجعه به این مراکز حاکی از تغییر فرهنگ و نوع نگاه به مشاوره و روانشناس در استان است ادامه داد: فرهنگ مراجعه به مشاور در سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته  و در این زمینه در استان یزد خیلی خوب کار شده و فرهنگ سازی خیلی خوبی انجام شده است اما هنوز جای کار بسیار وجود دارد.

,

دهقانی‌زاده اظهار داشت: مراکز مشاوره استان به طور میانگین تقریبا دارای 3 تا 4 مشاور هستند؛ هر چند مرکزی وجود دارد که 16 مشاور نیز دارد و در مجموع نزدیک به 300 مشاور در مراکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی استان یزد فعالیت می کنند.

,

محتوای آموزش های مهارت زندگی بوی سازی می شود

, محتوای آموزش های مهارت زندگی بوی سازی می شود, محتوای آموزش های مهارت زندگی بوی سازی می شود,

وی با اشاره به دوره های آموزشی و مشاوره ای سازمان بهزیستی استان یزد گفت: دوره های آموزشی قبل از ازدواج تحت عنوان دانشنامه ازدواج در یزد برگزار می شود که طی 16 ساعت آموزشِ سرفصل های این دوره، مهارت افراد برای انتخاب همسر بالا می رود. همچنین طرح آموزش زوج‌های جوان و طرح آموزش مهارت های زندگی از پیش دبستانی تا بزرگسالی برای افراد در سنین مختلف برگزار می شود.

,

دهقانی‌زاده با تاکید بر ضرورت بومی سازی محتوای آموزش های مهارت زندگی اظهار داشت: از سال گذشته چهار گروه از متخصصین در حوزه های کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تشکیل شده تا بسته های آموزشی مهارت های زندگی را با توجه به فرهنگ بومی استان تدوین کنند.

,

هزینه بالای خدمات مشاوره مشمول بیمه نیست

, هزینه بالای خدمات مشاوره مشمول بیمه نیست, هزینه بالای خدمات مشاوره مشمول بیمه نیست,

وی در خصوص هزینه خدمات مشاوره ای گفت: متاسفانه هنوز در کشور ما خدمات مشاوره در قالب بیمه انجام نمی‌شود و این یکی از چالش‌های اصلی ما است.خلاف نیاز جدی جامعه به سلامت روان اهمیت زیادی داده نمی شود.

,

کارشناس مسئول مراکز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی تصریح کرد: مشاوران از پایین بودن تعرفه ها گلایه دارند زیرا یک مشاور برای یک مراجه کننده خود باید حداقل یک ساعت وقت بگذارد و در روز شاید نتواند بیش از چهار مراجعه کننده را ببیند؛ بنابراین برای مشاور درآمد چندانی نخواهد داشت اما از سویی دیگر برای یک خانواده هزینه کردن نیز سخت است از این رو ضروری است خدمات مشاوره و روانشناسی نیز در قالب بیمه قرار گیرند.

,

دهقانی‌زاده با بیان این که آمار مشکلات جامعه و خانواده ها حاکی از آن است که جامعه امروز از سطحی از اضطراب و تنش بروخوردار است، تاکید کرد: برای رشد، بهتر زندگی کردن، ارتقاء سطح سلامت روانی جامعه، کاهش استرس و فشارهای روانی باید بیش از این از خدمات مشاوره ای استفاده کرد و در این حوزه هنوز جای کار خیلی باقی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه