اخبار داغ

همزمان با ماه مبارک رمضان؛

قمی‌ها پیشتاز آزادی زندانیان جرائم غیر عمد/ افزایش دو برابری کمک‌های خیرین به آزادی زندانیان

قمی‌ها پیشتاز آزادی زندانیان جرائم غیر عمد/ افزایش دو برابری کمک‌های خیرین به آزادی زندانیان
آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سنت حسنه‌ای که هرسال تکرار می‌شود که البته امسال با استقبال خوب خیرین قمی همراه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  ماه رمضان ماه عبادت و بندگی است، ماهی است که مؤمنان با خلوص نیت به میهمانی خدا دعوت می‌شوند تا دل‌ها را از گناهان پاک‌کرده تا با آرامش خاطر در مسیر حق و خداپرستی گام بردارند.

در این میان ایتام و اکرام و رسیدگی به نیازمندان موضوعی است که بارها از سوی پیامبران و امامان معصوم در این ماه سفارش شده است در واقع انجام چنین اعمالی تکمیل‌کننده سایر فریضه‌هایی است که در این ماه سفارش شده است.

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خوشنودی و رضایت پروردگار را در پی دارد

آیت‌الله سیّد احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که ماه مبارک رمضان ماه خیروبرکت و خوبی‌ها است، اظهار داشت: ازجمله خوبی‌هایی که در این ماه مبارک مورد تأکید قرارگرفته و در دعاها موردعنایت واقع‌شده است، آزادی اسرا و زندانیان است.

وی ابراز داشت: به برکت این ماه عزیز در نظام جمهوری اسلامی یک سنت پسندیده‌ای پایه‌گذاری شده است که همه‌ساله برای آزادسازی زندانیانی که ناخواسته به‌حکم قانون محکوم‌به زندان شده‌اند مراسم‌های گل‌ریزان گرفته می‌شود.

حسینی خراسانی بابیان این‌که این مهم بارها از سوی پیامبران و امامان تأکید شده است، افزود: انسان اگر بتواند زندانی بی‌گناهی را آزاد کند قطعاً ثمره‌ای این اقدام خیرخواهانه‌ای خود را در دنیا و آخرت خواهد دید.

وی ادامه داد: این نوع اعمال قطعاً دل‌های بسیاری را شاد می‌کند و به یک خانواده رنجور شادمانی وزندگی جدید می‌بخشد و قطعاً افرادی که توانمندی مالی دارند بتوانند در این امر خیر سهیم باشند موجب خوشنودی پروردگار است

خیرین قمی همواره در صف اول حضور دارند

این سنت حسنه به‌مانند سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان در شهر مقدس قم به‌مانند سایر شهرهای کشور برگزار می‌شود که درواقع تبلور مهربانی و عطوفت مردم و به‌خصوص خیرین قمی است.

البته اقدامات و کمک‌های خیرین قم تنها به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خلاصه نمی‌شود به‌طوری‌که در کمک به ایتام و نیازمندان همواره در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) حضور دارند به‌طوری پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور دراین‌باره می‌گوید: استان قم در رتبه اول کمک‌های مردمی در کشور قرار دارد.

افزایش دو برابری کمک‌های خیرین قمی به آزادی زندانیان

این در حالی است که امسال نیز خیرین قمی حضور فعالی در انجام کارهای حسنه و خیر داشتند به‌طوری‌که شاهد افزایش دو برابری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بودیم.
حجت‌الاسلام سید علی تهامی مدیرکل زندان‌های استان قم در این خصوص اظهار داشت: آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد سال‌های متوالی در سطح کشور انجام می‌شود اما استان قم در دو سال اخیر به این امر اهتمام ویژه دارد.

وی بابیان اینکه خیران استان دو برابر سال گذشته برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند، خاطرنشان کرد: در مراسم جشن گل‌ریزان که هفته گذشته در قم برگزار شد خیران استان و مردم قم یک میلیارد و 100 میلیون تومان به‌صورت نقد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند و همچنین 3 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
, آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خوشنودی و رضایت پروردگار را در پی دارد,
,
, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, خیرین قمی همواره در صف اول حضور دارند,
,
,
,
,
,
, افزایش دو برابری کمک‌های خیرین قمی به آزادی زندانیان,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه