اخبار داغ

تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران

تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران
تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر از دو سپاهانی، آبادانی و استقلالی به همراه یک نماینده از پرسپولیس، پدیده، نفت مسجد سلیمان، فولاد و ذوب آهن دست چین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ هفته پایانی و سی‌ام فوتبال ایران به کام سرخ های پایتخت بود و این تیم توانست برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شوند. در این هفته پرسپولیس که تا حدود زیادی از راه قهرمانی را طی کرده بود با شکست پارس جنوبی در شهر جم جشن قهرمانی برپا کرد تا سپاهان علیرغم برد استقال خوزستان نتواند عنوان قهرمانی را کسب کند و دوم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

در قسمت آبی ایران، استقلال که با شفر لیگ را آغاز کرده بود با فرهاد به رتبه سوم آن رسید و حسرت قهرمانی آنها یکسال دیگر تمدید شد. در این هفته استقلال با شکست سپیدرود حکم سقوط این تیم را نیز امضا کرد تا لیگ برتر نوزدهم از حضور یکی از نمایندگان شمال محروم باشد و نفت مسجد سلیمان با مساوی برابر ذوب آهن در لیگ بماند.

,

پدیده دیگر تیم خوشحال لیگ در هفته سی‌ام بود که با شکست ماشین و نتیجه نگرفتن تراکتور، موفق به کسب اولین سهمیه آسیایی مشهد شد. پدیده لیگ هجدهم حالا با بیم و امید به فصل اینده نگاه می‌کند زیرا خبر می‌رسد که یحیی گل محمدی به تیم ملی امید خواهد رفت؟

,

از اتفاقات جالب این هفته هم می‌توان به ادامه اوج گیری صنعت با سرجیو و جشن خداحافظی آقا معلم با هواداران نساجی آن هم با چاشنی برد اشاره کرد. مجید جلالی که طی هفته گذشته با مالک نساجی به مشکل برخروده بود با این برد علاوه بر انتقام از تیم نیم فصل اول خود یعنی پیکان، انتقام سخت دیگری را نیز از صنیعی‌فر، مالک باشگاه نساجی گرفت.

,

با این اوصاف و با آنالیزهای به عمل آمده، تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر از دو  سپاهانی، آبادانی و استقلالی به همراه یک نماینده از پرسپولیس، پدیده، نفت مسجد سلیمان، فولاد و ذوب آهن دست چین شده است.

,

 

,

دروازه‌بان

, دروازه‌بان,

محمد دریس، صنعت نفت آبادان

, محمد دریس، صنعت نفت آبادان,

 

,

نام محمد دریس از بازی برگشت پرسپولیس و صنعت نفت برای فوتبال دوستان مطرح شد. در آن بازی این دروازه‌بان جوان و خوش آتیه با درخشش در ترکیب تیمش مانع از شکست سنگین تیمش شد.  اما شروع درخشش‌های دریس از اینجا نبود و او در بازی جام حذفی برابر تراکتور با شکست غول های تراکتوری در ضربات پنالتی تیم خود را به مرحله بعد رساند تا این گلر جوان پس از ۳ فصل نیمکت نشینی دروازه‌بانان مختلف حالا به آینده دروازه زردها تبدیل شود.

,

دریس در دقیقه ۳۴ بازی با مهار ضربه پنالتی آرمان رمضانی در زمانی که بازی بدون گل دنبال می شد نقش ارزنده ای در پیروزی سه بر صفر صنعت نفت در مقابل سایپا ایفا کرد. دریس علاوه بر مهار ضربه پنالتی در ادامه  بازی موفق شد در چند صحنه دیگر مهاجمان سایپا را ناکام بگذارد تا دروازه خود را تا انتهای بازی بسته نگه دارد و اولین کلین شیت لیگ برتری خود را ثبت کند. با این شرایط شهاب گردان برای فصل اینده رقابت دشواری را با این دروازه‌بان جوان در پیش دارد.

,

 

,

مدافعان؛

, مدافعان؛,

میلاد زکی‌پور، استقلال

, میلاد زکی‌پور، استقلال,

 

,

میلاد زکی پور در طول فصل، حضور متناوبی را در ترکیب استقلال تجربه کرد و این موضوع با برگشتن امید نورافکن بیشتر شد با این وجود هر زمانی که به میلاد اعتماد شد به خوبی پاسخ اعتماد کادر فنی آبی‌ها را داد. میلاد در بازی با سپیدرود یکی از عناصر دفاعی موفق استقلال بود که در حمله نیز حضور خوبی داشت و مؤثر ظاهر شد.

,

زکی پور در این بازی با ۵۸ پاس سالم،۱پاس کلیدی و۲ سانتر به نحوه احسنت توپ را به نفع تیمش به جریان در آورد و توانایی‌های خود را ثابت کند. در کنار این، زکی پور ۵ تکل موفق، ۱ دفع توپ و ۳ قطع توپ داشت و یک کنشگر دفاعی بسیار قوی بود تا در تیم منتخب هفته نیز حضور داشته باشد.

,

عزت الله پورقاز، سپاهان

, عزت الله پورقاز، سپاهان,

 

,

شاید اگر قرار بود تا بر اساس کنش دفاعی به عزت الله پورقاز رأی بدهیم این مدافع ۳۲ ساله بندر ترکمنی جایی در تیم منتخب پیدا نمی‌کرد زیرا استقلال خوزستان در این بازی یارای زیادی برای حمله کردن نداشت تا مدافعان سپاهان را  به دردسر بیندازد، اما عزت الله در این بازی چیزی فراتر از یک مدافع میانی عمل کرد. او علاوه بر پوشش مناسب در خط دفاعی موفق شد در یکی از نفوذ های خود گل دوم سپاهان را به زیبایی با یک ضربه ای سر محکم  به ثمر برساند تا به گلزن ترین مدافع لیگ هجدهم تبدیل شود.

,

پورقاز در طول نود دقیقه خستگی ناپذیر ظاهر شد و بارها حد فاصل خط حمله تا خط دفاعشان را پیمود تا خودش را  باز هم درشرایط گلزنی قرار دهد و رکوردش را بهبود ببخشد. پورقاز در این بازی علاوه بر یک مدافع مستحکم یک مهاجم هم بود و دلیل اصلی انتخاب او نیز همین دوندگی و حضور او در نقاط مختلف زمین است

,

عقیل کعبی، صنعت نفت آبادان

, عقیل کعبی، صنعت نفت آبادان,

 

,

عقیل کعبی نیز دیگر مدافع گلزن هفته پایانی بود که در دقیقه ۹۲ توپ را به تور دورازه سایپا چسباند و امضای آخر تیمش را در لیگ هجدهم به ثبت رساند. کعبی در بازی با سایپا یکی از مهمترین کنشگران تیمش در فاز دفاعی بود تا همه عقیل کعبی ۳ فصل پیش را باز هم ببینند. مدافع ۲۸ ساله صنعت نفت در اولین فصل حضور خود در آبادان،  ۲۰ بازی برای صنعت انجام داد و در آخرین بازی در هفته پایانی نیز موفق شد تا اولین گل خود را با پیراهن این تیم به ثمر برساند. این مدافع در زیر باران حملات شاگردان ابراهیم صادقی نیز خوب عمل کرد و با کمک سایر بازیکنان موفق شد تا دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

,

رضا ناصحی، پدیده مشهد

,

 

,

رضا ناصحی در نیم فصل دوم اکثر بازی‌ها را از روی نیمکت آغاز کرد و با وجود اینکه در نیم‌فصل اول یکی از مهره‌های ثابت یحیی گل‌محمدی بود، اما در دور برگشت  درخشش آقاجانپور موجب شد تا این بازیکن جوان جای کاپیتان پدیده را بگیرد.

,

ناصحی که آخرین بار در هفته بیست و چهارم مقابل فولاد خوزستان در ترکیب ثابت پدیده حضور داشت و کم کم از برنامه‌های یحیی خارج شده بود تا اینکه در بازی با ماشین باز هم فرصت هنرنمایی پیدا کرد.

,

ناصحی در این بازی خارج از خانه با دوندگی بالا اجازه نداد یکی از تاکتیک‌های اصلی ماشین‌سازی که نفوذ از جناحین بود نتیجه‌ای داشته باشد. همچنین کاپیتان مشهدی‌ها با حضور به موقع در حملات موقعیت‌های خطرناکی ایجاد کرد که یکی از سانترهای او نیز تبدیل به گل شد تا عملکرد خود را تکمیل کرده باشد.

,

 

,

هافبک ها؛

,

مهدی کیانی، سپاهان

,

 

,

بدون شک کیانی یکی از بهترین هافبک های دفاعی و میانی فوتبال ایران است و هر تیمی آرزوی داشتن این بازیکن را دارد. مهدی کیانی امسال نیز موفق به لمس کاپ قهرمانی لیگ برتر نشد تا بعد از ناکام با تراکتور در سپاهان نیز ناکام باشد اما این موضوع چیزی از ارزش های این هافبک میانی و تدافعی کم نمی‌کند. مهدی در بازی هفته پایانی برابر استقلال خوزستان یکی از بهترین نمایش‌های فصل خود را ارائه داد و علاوه بر جلوگیری از ضدحملات سریع خوزستانی‌ها به خوبی توپ را به گردش در آورد. نزدیک به ۵۰ پاس سالم، ۱ پاس کلیدی و ۱ پاس گل نشان از قدرت گردش توپ این هافبک دفاعی دارد. کیانی در سن ۳۲ سالگی همچون جوان ۲۰ ساله دوندگی دارد و بدون شک یکیاز ارکان موفقیت سپاهانی‌ها در این فصل بوده است.

,

حکیم نصاری، نفت مسجد سلیمان

,

 

,

حکیم بعد از آن که پنالتی تیمش در بازی با نسای را خراب کرد تا مرز نابودی خود و تیمش پیش رفت اما دست سرنوشت جلوی این کار را گرفت و کاپیتان را با ز هم در نزد هواداران محبوب کرد. در بازی با ذوب آهن حکیم عملکرد درخشانی داشت و بر روی هر دو گل تیمش اثرگذار بود.

,

در صحنه گل اول مسجد سلیمانی‌ها، نصاری با ارسال توپ روی دروازه ذوبی‌ها باعث شد تا مدافعان ذوب بر روی مهاجم آنا خطا کند و در ادامه خود او پشت توپ ایستاد و با گل کردن این خطا نتیجه بازی را به تعادل کشاند تا اشتباهش در بازی با سپیدرود را نیز جبران کرده باشد.

,

این هافبک نفتی‌ها در  طول بازی به خوبی در میانه زمین توپ را به گردش درآورد و مالکیت را به نفع میزبان کرد. در صحنه گل دوم نیز  سانتر نصاری به مجتبی بیژن رسید تا او گل دوم را وارد دروازه ذوب کند و حکم بقای نفتی‌ها امضا شود. سقوط و بقای نفت مسجد سلیمان در این فصل به ساق‌های حکیم وابسته شده بود که در نهایت با شیرین کامی تمام شد.

,

مهدی ترابی، پرسپولیس

,

 

,

یک نیم فصل کافی بود تا مهدی ترابی و پرسپولیس هر دو به آرزوی خود برسند، مهدی با پرسپولیس به اولین قهرمانی دوران حرفه‌ای خود رسید و پرسپولیس نیز در قهرمانی هتریک کرد تا در پرسپولیس همه راضی باشند. در روزها و هفته‌هایی که پرسپولیس خوب بازی نمی‌کند، یک تک ستاره تمام بار هجومی تیمش را به دوش گرفت و جلو می‌برد. ستاره شماره ۹ پرسپولیس، چند هفته‌ای هست که وزنه تیم برانکو شده و یک تنه تیمش را جلو می‌برد. مهدی در هفته پایانی نیز همین روند را ادامه داد و در صحنه گل این تیم سانتر دقیق و کات داری را به محوطه جریمه ارسال کرد تا بودیمیر با یک نوک پا گل قهرمانی را به ثمر برساند.

,

ترابی در این بازی علاوه بر پاس گل تیمش، ۳ پاس کلیدی و ۵ سانتر داشت در کنار این عملکرد هجومی ترابی ۳ تکل  و یک قطع توپ نیز به ثبت رساند تا کار خودش را کامل کرده باشد.

,

مهدی قائدی، استقلال

,

 

,

پس از کش و قوس های فراوانی که مهدی قائدی با شفر پیدا کرده بود، با حضور فرهاد مجیدی در راس کادر فنی تیم استقلال بازی مهدی قائدی پر رنگ تر شد و او به ترکیب ثابت تیم برگشت. مهدی در دو بازی اخیر استقلال در ترکیب ثابت به میدان آمد و جواب اعتماد مجیدی را به خوبی داد. در بازی با صنعت نفت پاس گل او به روح الله باقری به طور مشکوکی مردود اعلام شد تا مأموریت او کامل نشود اما برابر سپیدرود رشت یک گل زد و یک پنالتی گرفت و نام خود را بار دیگر بر سر زبان ها انداخت. با درخشش قائدی در چند بازی گذشته حالا او با پیشنهاد یک باشگاه کویتی مواجه شده و باید دید چه تصمیمی از سوی وی و باشگاه استقلال گرفته خواهد شد.

,

 

,

مهاجمان؛

,

لوسیانو پریرا

,

 

,

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که در رقابت بین کی‌روش استنلی، علیپور و آنتونی استوکس این لوسیانو پریرا باشد که با درخشش در هفته پایانی به آقای گلی لیگ برتر برسد. مهاجم شماره یک فولاد در بازی با تراکتورسازی یک تنه تیمش را از شکست نجاد داد و اگر کمی هم خوش اقبال بود می‌توانست فولاد را برنده کند.

,

در صحنه گل اول شیمبا نقش یک قاتل حرفه‌ای را بازی کرد  و با جاگیری مناسب بر روی سانتر آکاهوشی گل اول را با ضربه بغل پا وارد دروازه حریف کرد. گل دوم قرمزهای خوزستان نیز با سانتر دقیق بین سعید و ضربه سر استثنایی پریرا وارد دروازه تراکتوری‌ها شد تا پریرا در دقیقه نود بازی هم مانع شکست تیمش شود و هم عنوان آقای گلی را برای خود به ارمغان بیاورد.

,

کریستیان اوساگونا، ذوب آهن

,

 

,

تجربه نشان داده که علیرضا منصوریان در اکثر مواقع خریدهای خارجی خوبی دارد و اوساگونا نیز یکی از این خریدهای خوب به حساب می‌آید. مهاجم نیجریه ای ذوب آهن در این فصل دوم به ترکیب این تیم اضافه شد و با درخشش در آسیا نام خود را مطرح کرد. اوساگونا در هفته پایانی لیگ نیز حسن ختام خوبی برای کار خود داشت و بر روی هر دو گل تیمش اثرگذار بود.

,

قدرت سرزنی این مهاجم ۲۸ ساله چنان بالا است که در این بازی علاوه بر گل دومی که با ضربه سربه ثمررساند پاس گل اول تیمش را نیز با سر در مقابل پای محمدی مهر قرار داد تا از الان چندین تیم را مشتری خود ببیند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه