اخبار داغ

گزارش دانا از یک رفتار غیر قانونی از سوی نماینده قانون گذار؛

هیات نظارت بر نمایندگان به اعمال «محمود صادقی» ورود می‌کند؟/ چرا امام راحل نهضت آزادی را بدتر از منافقین نامیدند؟

هیات نظارت بر نمایندگان به اعمال «محمود صادقی» ورود می‌کند؟/ چرا امام راحل نهضت آزادی را بدتر از منافقین نامیدند؟
محمود صادقی که بنا بر جایگاه حقوقی اش باید در "اجرای قانون" پیشقدم باشد، در مراسم سالگرد تاسیس گروهک غیرقانونی شرکت کرد که امام خمینی (ره) درباره آن فرمودند خطر آنها از منافقین بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمود صادقی» نماینده توئیتر باز جریان اصلاحات که همواره در دوره دهم مجلس شورای اسلامی تحرکات پرحاشیه‌ای از خود چه در فضای مجلس و چه درفضای مجازی وشبکه های اجتماعی از خود به نمایش گذاشته است اینبار به همراه «مصطفی معین» وزیر علوم دوره اصلاحات در نشست سالگرد تاسیس گروهک غیرقانونی نهضت آزادی شرکت کرد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این در حالی است که نهضت آزادی مجوز فعالیت از وزارت کشور ندارد و سال‌هاست با صدور بیانیه های تند و ضدانقلابی، علیه جمهوری اسلامی موضع گیری می‌کند.
,
 
,
کار غیر قانونی نماینده قانون!
, کار غیر قانونی نماینده قانون!, کار غیر قانونی نماینده قانون!, ,
 
,
محمود صادقی به عنوان یک نماینده خود وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون را بر عهده دارد. از این نظر اینکه یک نماینده قانون را نادیده گرفته و در یک کار ساختارشکنانه در نشست و سالگرد تاسیس یک گروه غیرقانونی شرکت کرده است، خود به نوعی زیر پا گذاشتن قانون است. 
,
 
,
بنابراین این نماینده اصلاح طلب که بنا بر جایگاه حقوقی اش باید در "اجرای قانون" پیشقدم باشد، در مراسم سالگرد تاسیس گروهک غیرقانونی شرکت کرد که امام خمینی (ره) درباره آن فرمودند خطر آنها از منافقین بیشتر است.
, که بنا بر جایگاه حقوقی اش باید در "اجرای قانون" پیشقدم باشد، در مراسم سالگرد تاسیس گروهک غیرقانونی شرکت کرد که امام خمینی (ره) درباره آن فرمودند خطر آنها از منافقین بیشتر است., که بنا بر جایگاه حقوقی اش باید در "اجرای قانون" پیشقدم باشد، در مراسم سالگرد تاسیس گروهک غیرقانونی شرکت کرد که امام خمینی (ره) درباره آن فرمودند خطر آنها از منافقین بیشتر است.,
 
,
امام خمینی در سال 66 درباره نهضت آزادی تاکید کردند که خطر این جریان به خاطر "التقاط فکری" و خیانتهای متعدد به انقلاب اسلامی از منافقین هم بیشتر است و باید با آنها قاطعانه برخورد شود.
,
 
,
در همان زمان در پاسخ به نامه آقای علی اکبر محتشمی وزیر کشور درباره عملکرد نهضت آزادی امام خمینی طی نامه‏ای فرمودند: «... پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‏دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکاست... شاید آمریکای جهانخوار را... بهتر از شوروی ملحد می‏دانند و این به اصطلاح نهضت آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‏اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‏گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند».
,
 
,
بنابراین موضوع دیگری که در افعال محمود صادقی و دیگر فعال اصلاح طلب که روزگاری بر منصبی دولتی تکیه کرده است،  مشهود است شرکت در مراسم سالگردی این گروهک غیرقانونی و به رسمیت شناختن این گروهک بر خلاف کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است. 
,
 
,
چرا امام راحل نهضت آزادی را بدتر از منافقین نامیدند؟
, چرا امام راحل نهضت آزادی را بدتر از منافقین نامیدند؟, چرا امام راحل نهضت آزادی را بدتر از منافقین نامیدند؟, ,
 
,
علاوه بر اختلاف ماهوی که بین نظریات امام خمینی و مهندس بازرگان بوده است، بازرگان به دلیل ماهیت ضد کمونیستی، نسبت به آمریکایی‌ها حساسیتی نداشت و این یکی از اختلافات بین امام خمینی و بازرگان بود. 
,
 
,
یعقوب توکلی درباره کمک نظامی بازرگان در اوج بحران انقلاب به جدایی‌طلب‌های کرد می‌گوید: «وقتی اعضای حزب دموکرات کردستان از ایشان اسلحه می‌خواهند، علی‌رغم همه مخالفت‌هایی که مرحوم سرلشگر قرنی انجام داد، ۵۰۰ قبضه اسلحه به آنها می‌دهد. او می‌داند که وقتی به کسانی‌که سابقه فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه دارند، پانصد قبضه اسلحه می‌دهید، دیگر نمی‌توانید این اسلحه را از دستشان در بیاورید. اینجا ما با سیاستمداری روبه‌رو هستیم که علی‌رغم مذهبی بودن و رهبری جریانی اصلاح‌خواهانه،کفایت سیاسی لازم را ندارد.»
,
 
,
توکلی در ادامه درباره اقدام غیر عقلانی و پر شائبه کسر خدمت سربازی توسط وزیر دفاع دولت بازرگان یک هفته بعد از پیروزی انقلاب می­گوید: «من نمی‌گویم که وقتی سرلشکر مدنی وزیر دفاع دولت بازرگان سربازی را از دو سال به یک سال کاهش داد و خیلی‌ها را مرخص و پادگان‌ها را تخلیه کرد، حتما از آمریکایی‌ها پول گرفته است. اما وقتی او این کار را انجام داد، ارتش عراق و آمریکایی‌ها فهمیدند که جریانی که در ایران قدرت سیاسی را دست گرفته، قوه آمره دفاعی و فهم استراتژیک ندارد.»
,
 
,
جنگ ایران و عراق محک بسیار خوبی برای تشخیص ماهیت نهضت آزادی است. این حزب در ایام جنگ تحمیلی نه تنها همراه مردم و نظام نبود که گاها علیه نظام نیز فعالیت می کرد. در ۸ سال جنگ تحمیلی نیز از جریان نهضت آزادی، یک شهید نیز در تاریخ ثبت نشده است.
,
 
,
پس از فتح خرمشهر که حزب بعث ناچار به عقب نشینی شده و در اوج ضعف و ناتوانی بود و شروع به ندای صلح طلبی کرده بودند و البته شهرهای ایران هنوز در اشغال عراق بود و عراق به عنوان متجاوز مشخص نشده بودو به نظر می رسید قصد عراق از صلح تجدید نیرو بوده است که مؤید این امر را می توان بعد از قطعنامه ۵۹۸ دانست که بار دیگر به ایران حمله کرد.نهضت آزادی که در این شرایط طرف عراق را گرفت و استمرار جنگ را از سوی ایرانیان را خلاف منطق قرآن دانست و مهندس بازرگان در سخنرانی های خود با پیش کشیدن جهاد ابتدایی و تمسک ناصحیح به قرآن  ندای صلح  سر می داد و از این به بعد اعضای این تشکل در جنگ حضور نداشتند اما برای آشکار شدن اشتباهات نهضت به فرمایشات امام خمینی (ره) توجهی کنیم: شمایی (عراق) که می گویید صلح طلبیم صلح طلبی شما مثل صلح طلبی اسرائیل است. آتش بسی که صدام می گوید آتش بسی است که به دنبالش آتش است.
,
 
,
البته امام خمینی مواضع نهضت آزادی را در آن زمان بی پاسخ نگذاشت: « اینها توجه به این ندارند که با این اراجیفی که اینها دارند، این ملت تغییر نمی کند. ما را می ترسانید که نمی شود عالم را گرفت، ما داریم از حق اسلام دفاع می کنیم از حق مسلمین دفاع میکنیم ما جنگ نمی خواهیم بکنیم و حالا هم در حال دفاع هستیم.
, البته امام خمینی مواضع نهضت آزادی را در آن زمان بی پاسخ نگذاشت: « اینها توجه به این ندارند که با این اراجیفی که اینها دارند، این ملت تغییر نمی کند. ما را می ترسانید که نمی شود عالم را گرفت، ما داریم از حق اسلام دفاع می کنیم از حق مسلمین دفاع میکنیم ما جنگ نمی خواهیم بکنیم و حالا هم در حال دفاع هستیم., البته امام خمینی مواضع نهضت آزادی را در آن زمان بی پاسخ نگذاشت: « اینها توجه به این ندارند که با این اراجیفی که اینها دارند، این ملت تغییر نمی کند. ما را می ترسانید که نمی شود عالم را گرفت، ما داریم از حق اسلام دفاع می کنیم از حق مسلمین دفاع میکنیم ما جنگ نمی خواهیم بکنیم و حالا هم در حال دفاع هستیم.,
 
,
این گروه که همواره بر طبل صلح طلبی می کوبیدند، در مواضعی طلبکارانه به مخالفت با قطعنامه پرداختند و حضرت امام در پیامی به مناسب پذیرش قطعنامه درباره ی هوشیاری ملت از جریانهایی نظیر نهضت آزادی به مردم هشدار دادند.
,
 
,
همین انحرافات باعث شد که سید علی اکبر محتشمی پور، وزیر کشور دولت وقت، در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۶۶، نامه‌ای در مورد نهضت آزادی و سوابق ارتباطات آن‌ها با سفارت آمریکا و خیانت‌های آنان در طی دوران جنگ علیه رزمندگان اسلام، به امام خمینی می‌نویسد و از امام در مورد صلاحیت آنان برای کاندیداتوری مجلس و فعالیت‌های سیاسی، استعلام می‌کند که در این نامه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی بیان می فرمایند: «نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند، از این جهت گفتار‌ها و نوشتارهای آن‌ها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی‌الموالی امیرالمؤمنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی برخلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، برخلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را  –نعوذبالله- تخطئه بلکه مرتد بدانند و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم برخلاف ضرورت اسلام است. نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌‌گردند، باید با آن‌ها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.»
, «نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند، از این جهت گفتار‌ها و نوشتارهای آن‌ها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی‌الموالی امیرالمؤمنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی برخلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، برخلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را  –نعوذبالله- تخطئه بلکه مرتد بدانند و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم برخلاف ضرورت اسلام است. نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌‌گردند، باید با آن‌ها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.», «نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند، از این جهت گفتار‌ها و نوشتارهای آن‌ها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی‌الموالی امیرالمؤمنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی برخلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، برخلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را  –نعوذبالله- تخطئه بلکه مرتد بدانند و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم برخلاف ضرورت اسلام است. نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌‌گردند، باید با آن‌ها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.»,
 
,
هیات نظارت بر نمایندگان به اعمال صادقی ورود می کند؟
, هیات نظارت بر نمایندگان به اعمال صادقی ورود می کند؟, هیات نظارت بر نمایندگان به اعمال صادقی ورود می کند؟, ,
 
,
با این اوصاف به نظر می رسد که محمود صادقی بایستی درباره این حرکت هنجارشکنانه غیرقانونی خود پاسخگو باشد. صادقی در طی دوران نمایندگی اشتباهات زیادی داشت که برای برخی از آنان از قوه قضائیه و یکی از مراجع عظام تقلید عذرخواهی کرد اما اینکه یک نماینده نداند گروهک نهضت آزادی از جمله گروهک هایی است که توسط امام راحل غیرقانونی خوانده شده است و در مراسم سالگرد این گروهک شرکت کرده است، موضوع قابل تاملی است. 
,
 
,
جالب اینجاست که در کنار وی یک چهره شناخته شده سیاسی اصلاح طلب دیگر حضور دارد. افرادی که به هر جهت با سن و سالی از آنها می گذرد به نظر می رسد فرمان امام در این حوزه را به خوبی به یاد داشته باشند.
, جالب اینجاست که در کنار وی یک چهره شناخته شده سیاسی اصلاح طلب دیگر حضور دارد. افرادی که به هر جهت با سن و سالی از آنها می گذرد به نظر می رسد فرمان امام در این حوزه را به خوبی به یاد داشته باشند., جالب اینجاست که در کنار وی یک چهره شناخته شده سیاسی اصلاح طلب دیگر حضور دارد. افرادی که به هر جهت با سن و سالی از آنها می گذرد به نظر می رسد فرمان امام در این حوزه را به خوبی به یاد داشته باشند.,
 
,
این موارد در حالی است پیشتر «علی مطهری» نماینده اصلاح طلب مجلس درباره نامه امام به وزیر کشور دولت وقت درباره  نهضت آزادی تشکیک ایجاد کرده بود که توسط وبسایت جماران به این موضوع پاسخ مستدل داده شد و به خوبی در این زمینه آگاهی سازی صورت گرفت. 
,
 
,
اکنون مشخص نیست چرا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نسبت به حضور نماینده تهران در جمع این گروهک غیرقانونی سکوت کرده است؟
,
 
,
انتهای پیام/ح 
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه