اخبار داغ

با حضور مسئولان استان قزوین؛

مرمت و بازسازی بقعه امامزاده حسین(ع) کلید خورد

مرمت و بازسازی بقعه امامزاده حسین(ع) کلید خورد
طرح مرمت و بازسازی بقع امامزاده حسین(ع) با برآورد اعتباری بالغ بر 15میلیارد تومان کلید خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و هفته میراث فرهنگی ظهر امروز رونمایی از کاوش‌های باستان شناسی و مرمت آستان امامزاده حسین(ع) شهر قزوین با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان و حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

حجت الاسلام مجیدی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت امام حسن(ع) با اشاره بر لزوم ساماندهی و عمران امامزادگان استان قزوین اظهار کرد: همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) نیز مرمت و بازسازی بنای تاریخی بقعه متبرکه امامزاده حسین (ع) با حضور مسئولین استان و خیرین آغاز می‌شود.

,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه این طرح و پروژه قرار است در سه مرحله اجرایی شود، ادامه داد: از امروز عملیات فاز اول مرمت بقعه و دیوارها، آئینه کاری، سرداب، پی‌ها و بام بنا آغاز می‌شود امید است این عملیات طی سه سال به پایان برسانیم.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: قرار است در مرحله اول با عملیات بام سازی، مرمت دیوارهای حرم، بازسازی گنبد، مرمت ایوان، پی بنا و آئینه کاری داخل حرم با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان انجام گیرد.

,

وی اضافه کرد: در باز سازی و مرمت بقعه امامزاده حسین(ع) از نیروها بومی استانی و کشوری با همکاری کارشناسان استفاده می‌شود که در مدت سه سال انجام خواهد شد.

,

این مسئول گفت: این عملیات با نرخ امروز حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با کمک خیرین و کمک از اعتبارات اوقاف آن را تأمین می‌کنیم.

,

, ,

 

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مرحله بعدی این طرح مرمت و تعمیر حجره‌ها و ایوان و حیات امامزاده حسین (ع) است که طی امسال دستور کار قرار خواهیم داد.

,

این مسئول بیان کرد: بازسازی و مرمت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) نیز ۱۵میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که از محل اعتبارات اداره اوقاف و امور خیریه استان و کمک خیرین تأمین خواهد شد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه