اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی در بیرجند:

توسعه محور شرق جزو اولویت‌های راهبردی است/ خراسان‌جنوبی پیشتاز در حوزه مسکن

توسعه محور شرق جزو اولویت‌های راهبردی است/ خراسان‌جنوبی پیشتاز در حوزه مسکن
وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل برای کشور مهم است و توسعه محور شرق جزو اولویت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کلنگ‌زنی سالن ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی است و مرز و مردم نیز با توجه به ظرفیت ارزشمندی که دارند به صورت بالقوه می‌توانند در جهت شکوفایی اقتصادی استان فراتر از سهم خودشان اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کلنگ‌زنی سالن ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی است و مرز و مردم نیز با توجه به ظرفیت ارزشمندی که دارند به صورت بالقوه می‌توانند در جهت شکوفایی اقتصادی استان فراتر از سهم خودشان اقدام کنند.,

 

,

وی افزود: زیرساخت‌های حمل و نقل برای کشور مهم است و توسعه محور شرق جزو اولویت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

,

 

,

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما هم‌اکنون سه پروژه را همزمان در سه حوزه درحال دنبال کردن هستیم، گفت: یکی از پروژه‌های محوری اتصال خط راه‌آهن است که خط راه آهن چابهار به زاهدان و زاهدان از طریق زابل به بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری جزو پروژه‌های اولیت یک وزارت راه و شهرسازی است.

,

 

,

محور ترانزیت شمال جنوب مورد علاقه همه کشورهای منطقه است

, محور ترانزیت شمال جنوب مورد علاقه همه کشورهای منطقه است, محور ترانزیت شمال جنوب مورد علاقه همه کشورهای منطقه است,

اسلامی ادامه داد: محور ترانزیت شمال جنوب مورد علاقه همه کشورهای منطقه است و با توجه به اینکه همه نسبت به آن یک نوع پیگیری ویژه‌ای دارند ما در احداث این کریدور عقب ماندگی داریم که این یکی از اولویتهای محوری است.

, ,

 

,

وی با اشاره به محور دوم، گفت: اصلاح، به‌سازی و گسترش ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای از دیگر موضوعاتی است که با احداث باند دوم در حال دنبال کردن است که تعدادی از اینها امروز افتتاح و تعدادی نیز آغاز خواهد شد.

,

 

,

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محور فرودگاهی، تاکید کرد: در خراسان‌جنوبی نیاز داریم که پروازها افزایش داشته و گسترش پیدا کند. مهم این است که با توسعه زیرساخت‌ها ی حمل و نقل همزمان ظرفیت‌های اقتصادی که در زمینه‌های گوناگون می‌تواند شکوفا شود حرکت کرده که بتوانند به صورت لازم و ملزوم جاذبه‌های فروانی را برای گسترش زیرساخت‌ها فراهم کنند.

,

 

,

اسلامی بیان کرد: موضوع بعدی در خراسان‌جنوبی بحث باز آفرینی شهری و خدماتی که برای ایجاد زیرساخت‌ها یا سرانه‌های محلات است، بوده که امروز به همراه استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازدید و بهره‌برداری از آنها را خواهیم داشت.

,

 

,

وی گفت: خراسان جنوبی در حوزه مسکن یکی از استان‌هایی است که رشد مسکن در آن خوب بوده و جزو استان‌های پیشتاز است که امروز جشن اختتامیه مسکن مهر خراسان‌جنوبی را شاهد خواهیم بود و امیدواریم با پروژه‌های جدیدی که با بازآفرینی آغاز می‌شود در مردم خراسان‌جنوبی جزو کم دغدغه ترین مردم ایران در حوزه مسکن باشند.

,

 

,

فردوس به شبکه سراسری راه آهن متصل می‌شود/ اتصال راه آهن بیرجند در هاله‌ای از ابهام

, فردوس به شبکه سراسری راه آهن متصل می‌شود/ اتصال راه آهن بیرجند در هاله‌ای از ابهام, فردوس به شبکه سراسری راه آهن متصل می‌شود/ اتصال راه آهن بیرجند در هاله‌ای از ابهام,

وزیر راه و شهرسازی از پاسخ به سوال خبرنگار که آیا امروز کلنگ‌زنی راه آهن خراسان‌جنوبی را خواهم داشت یا نه؟ امتناع کرد و گفت: توضیح دادم. اما امروز کلنگ‌زنی راه آهن در فردوس خواهیم داشت که فردوس را به شبکه سراسری متصل خواهد کرد ضمن اینکه پروژه‌های تکمیلی دیگری در دست اجرا است. تلاش می‌شود با تامین منابع ، پروژه راه آهن را سرعت دهیم که سریع‌تر از برنامه زمان بندی راه‌آهن خراسان‌جنوبی را تکمیل کنیم.

,

 

,

اسلامی با بیان اینکه مهم احداث فرودگاه نیست مهم ظرفیت‌هایی است که باید به وجود بیاید و بهره‌برداری اقتصادی از فرودگاه شود، گفت: ما در سیاست‌های وزارتخانه حمل‌و‌نقل‌های ترکیبی را دنبال می‌کنیم.

,

 

,

وی ادامه داد: در بنادر، راه آهن و فرودگاه‌ها باید ظرفیت‌ها و جاذبه‌هایی را به وجود بیاوریم که فرصت جابجایی و سفر را گسترش دهد اگر این اتفاق بیفتند آن زمان می‌توان امیدوار بود که پروژه‌های زیر ساختی در حوزه حمل و نقل با سرعت بیشتری حرکت کند.

,

 

,

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید تولید بار و سفر صورت بگیرد که فرودگاه، بندر و راه آهن اقتصادی شود، افزود:  اینها جزو سیاست‌های پابرجایی است که در وزارت راه وشهرسازی دنبال می‌شود.

,

 

,

اسلامی گفت: به صورت مستقل ایجاد یک فرودگاه به تنهایی برای شکوفایی اقتصادی کمک نمی‌کند. طرح های مکمل و متمم ها است که باید در قالب سرمایه‌گذاری دنبال شود و استان ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه در گردشگری و حوزه صنایع و معادن است ظرفیت‌های خوبی در استان است، گفت: این ظرفیت‌ها می‌تواند باتوجه به محدودیتی که در حوزه آب در استان وجود دارد با تمهیداتی که در حوزه آی تی و دانشگاه ها در استان وجود دارد برای رونق استان استفاده کرد.

,

 

,

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همیشه زعفران و زرشک صادرات خراسان‌جنوبی نبوده و معلمان خراسان‌جنوبی همیشه شهره بودند. اینها خود ظرفیت فرهنگی برای استان‌اند و جزو مواردی است که می‌تواند تحول ایجاد کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه