اخبار داغ

آیت الله علم الهدی:

نباید امید به حل مشکلات توسط دشمنان داشت

نباید امید به حل مشکلات توسط دشمنان داشت
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نباید چشم به دشمنان و امید به حل مشکل توسط آنها داشته باشیم زیرا امروز همه دنیا مانند جنگ احزاب به سر ما ریخته‌اند و باید الگوی ما در این زمینه پیامبر(ص) باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد اظهار داشت: در مسائل اجتماعی با عبرت گرفتن ضریب موفقیت خود را افزایش می‌دهیم؛ باید علل و انگیزه‌‌هایی که جامعه را دچار سقوط کرده و عناصر بیماری را ببینیم می‌توانیم عبرت بگیریم و با عبرت برای ما بصیرت ایجاد می‌شود و عبرت در ایجاد بصیرت از تجربه مهمتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا از نظر بینش دینی ما، بادیه‌ای در صحراست؛ به این معنا که تمدن و عاطفه دینی و اخلاق و رفتار دینی وجود ندارد و سلطه، از جنس سلطه طاغوتی است و مردمی که به این ذلت تن داده‌اند نیز همان عرب‌های صحراگرد هستند.

,

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: این قبیل افراد در عرصه مقابله با دشمن در کنار شما قرار نمی‌گیرند؛ از قشر مرفه چقدر در جبهه حضور یافتند؟ از افرادی که ادعای نخبگی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دارند چقدر به جبهه رفتند و شهید دادند؟ 

,

وی خاطرنشان کرد: با این تصویر خداوند وضعیت امروز ما را در آیات شریفه قرآن مشخص می‌کند؛ منافقان ابتدای اسلام یک جریان بودند و عده‌ای میان اینها و مسلمانان، گیر کرده بودند؛ هر وقت در جامعه به این چنین سردرگمی رسیدید براساس آیات قرآن باید دنباله روی پیامبر باشیم. هر زمانی و در هر جامعه‌ای برای پیامبر، مظهری وجود دارد که امروز مظهر پیامبر، حجت امام معصوم است.

,

علم‌الهدی تصریح کرد: باید دنباله روی خط این حجت بود زیرا در تمام جزئیات، خط راهبردی و راهکار وجود دارد؛ کار پیامبر(ص) نیز همین بود؛ رهبری هم راهکار نشان می‌دهند و هم استراتژی و هم اینکه ایشان خط را مشخص می‌کنند.

,

وی گفت: امام زمان(عج) نیز فرمودند در زمان غیبت، روات احادیث حجت هستند و آنچه امروز برای ما حجت است، ولی فقیه است که مظهر پیامبر(ص) است و باید دنبال ایشان به راه بیفتیم. در برائت از مشرکین حضرت ابراهیم(ع) الگوست و در جنگ با کفار نیز پیامبر(ص) الگوست.

,

علم‌الهدی با اشاره به اینکه نباید چشم به دشمنان و امید به حل مشکل توسط آنها داشته باشیم اظهار داشت: امروز نیازمند برائت از مشرکین هستیم که در این زمینه حضرت ابراهیم(ع) الگوست؛ امروز همه دنیا مانند جنگ احزاب به سر ما ریخته‌اند و باید الگوی ما در این زمینه پیامبر(ص) باشد و اگر این دو الگو را در تمام برنامه‌های سیاسی داشته باشیم از نظر دین و اسلام و قرآن و خدا، کارمان کامل است.

,

وی گفت: دنیای کفر به ما تهاجم اقتصادی و فرهنگی و جنگ نرم کرده است و ما باید در این شرایط به پیامبر تمسک کنیم؛ باید به پیامبر(ص) نگاه کنیم. همچنین باید امید به نصرت خدا داشته باشیم همچنان که پیامبر نیز با همین الگو در مقابل دشمن ایستاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه