اخبار داغ

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛

کرامت و بردباری از ویژگی های برجسته امام حسن (ع)/هدف امام از صلح حفظ اسلام بود

کرامت و بردباری از ویژگی های برجسته امام حسن (ع)/هدف امام از صلح حفظ اسلام بود
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف امام از صلح حفظ اجتماع و تشکلی بود که به وسیله آن امکان حفظ اسلام فراهم شود که به تعبیری این تشکل جمعیت شیعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار راه آرمان ضمن تبریک میلاد پرخیر و برکت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت : این امام بزرگوار تمامی ویژگی ها و مشخصات پیامبر اکرم (ص) را داراست و تنها تفاوت ایشان با پیامبر دراین است که شریعت و نبوت ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : امامان معصوم نیز همانند پیامبر اکرم (ص) معلم بشریت هستند و ماموریت دارند به تبیین و ترویج مکارم اخلاقی بپردازند و به عنوان سرپرست مسلمین مصالح و آنچه جامعه اسلامی نیاز دارد را تامین کنند .

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد : ائمه معصومین وظیفه تعلیم و تربیت بشریت را بر عهده دارند و باید زندگی الهی را در همه شئون شخصی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی به بشر نشان دهند .

,

علیمرادی با اشاره به این که کل شجره امامت یک حقیقت است، توضیح داد : امامان معصوم با توجه به موقعیت های مختلف رفتار و کارهای متناسب با آن زمان را انجام می دهند بنابراین هر کدام از ائمه جای امام دیگری قرار گیرد همانند امام پیشین عمل خواهد کرد .

,

 وی با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) دارای ارزش های اخلاقی و الهی برجسته ای است ،افزود : برخی از این ویژگی ها از جمله کرامت و بردباری ایشان بر دیگر ویژگی ها برتری دارد .

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با برخورد امام با افراد بدزبان ابراز داشت : ایشان در برابر بی احترامی و اهانت ها با کرامت و بزرگواری برخورد می کردند و همانند جد بزرگوارشان از جاهلان روی برگردان بودند و خود را در تقابل با آن ها قرار نمی دادند .

,

علیمرادی ادامه داد : امام حسن (ع) همچنین به مهرورزی و دست گیری از مستمندان و نیازمندان می پرداختند و اموال خود را به فقران و مستمندان می دادند .

,

وی گفت: امام از جانب خداوند ماموریت دارد یک نوع زندگی خداپسند داشته باشد و آن را برای آحاد بشریت در علم و عمل نشان دهد؛ بشر را تربیت و الگوی زندگی الهی برای او باشد .

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص مذاکره و صلح امام حسن (ع) خاطر نشان کرد: هدف امام حفظ اجتماع و تشکلی بود که به وسیله آن امکان حفظ اسلام فراهم شود که به تعبیری این تشکل جمعیت شیعه است که ماموریت دارند اسلام ناب را حفظ کنند.

,

علیمرادی اظهار داشت : امام حسن (ع) در شرایطی قرار گرفته بود که اگر به مذاکره و صلح تن نمی داد اصل اسلام و جمعیت شیعه توسط گروهی خارج از حاکمیت از میان می رفت ولی در زمان امام حسین (ع) چون امام در راس حاکمیت قرار نداشتند در صدد تغییر حاکمیت بنی امیه برآمدند تا انحرافی در مسیر اسلام پیش نیاید .

,

وی اضافه کرد : در زمان حاضر نیز دشمنان اسلام ید واحده برعلیه حاکمیت اسلامی شده اند؛ ولی ما معتقدیم که اکنون با زمان امام حسن(ع) فرق می کند زیرا در آن زمان امام یار و یاور نداشتند اما اکنون نظام اسلامی پشتیبان دارد و این را می توان در دوران دفاع مقدس و مبارزه با عاملان جنگ نیابتی مشاهده کرد .

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما احتیاجی به مذاکره و تن دادن به خواسته های آمریکا نداریم، یادآور شد : کشور ما با تکیه بر ملت و انسان های جان بر کف می تواند راه حق را ادامه دهد و این اجتماع و نظامی که به نام اسلام شکل گرفته است را حفظ و پیش ببرد.

,

علیمرادی تشریح کرد : تا کنون ایران اسلامی در همه میدان های تقابل با مستکبران پیروز میدان بوده است و مشکلات و گرفتاری های پیش رو را پشت سر خواهد گذاشت؛ما با آمریکا مذاکره نمی کنیم و جنگی رخ نخواهد داد.

,

وی متذکر شد : مردم ما در برجام تجربه کردند که آمریکا پایبند به نتیجه مذاکرات نبود و وفای به عهد نکرد پس چرا باید دوباره به آن ها اعتماد کرد .

,

 نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود : فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره حکم ناب اسلام و مبتنی بر قرآن و سیره اهل بیت (ع) است و طبق وعده الهی باید در مسیر حاکمیت دین خدا در برابر مشکلات استقامت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه