اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان:

دولت برای حذف دلالان در حوزه کشاورزی اقدام کند/ جلوی ورود دلالان به بازار گندم باید گرفته شود

دولت برای حذف دلالان در حوزه کشاورزی اقدام کند/ جلوی ورود دلالان به بازار گندم باید گرفته شود
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به ورود دلالان در حوزه مواد غذایی گفت: در حال حاضر دلالان سود بیشتری از محصولات کشاورزی می‌برند که دولت باید برای حذف دلالان در این حوزه اقدام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حضور دلالان در بخش کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر بحث دلالی در بازار محصولات کشاورزی مطرح است و دلالان محصولات را از کشاورزان خریداری کرده و انبار می‌کنند و بعد از مدتی با چندین برابر قیمت عرضه می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: در حال حاضر سود محصولات کشاورزی را واسطه‌ها می‌برند و واسطه‌ها با احتکار و یا صادرات پول کلانی به جیب می‌زنند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی با سیر مراحل زیادی توسط واسطه‌ها با چند برابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده می‌رسد بیان کرد: دولت باید این واسطه‌ها را کم کند و مراجعی باشد تا مردم بتوانند خرید‌های خود را به صورت مستقیم انجام دهند.

,

وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار یکی از وظایف کشاورزی است و باید براساس آمار و اطلاعاتی که در دست دارد نیاز بازار را بداند گفت: باید محصولاتی که تولید می‌شود ابتدا نیاز بازار تامین شده و بعد از آن مازاد تولید استان صادر شود.

,

گلچین به افزایش قیمت ماکارونی نیز اشاره و بیان کرد: افزایش قیمت این محصول نتیجه همان دلالی بازی است و ما در تولید گندم مازاد داریم در حالی که شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم.

,

وی با بیان اینکه دلالان به دنبال منافع خود هستند و در هر دوره به سراغ یک چیزی می‌روند و منجر به افزایش قیمت آن محصول در بازار و نامتعادل کردن وضعیت بازار می‌شوند عنوان کرد: در حال حاضر نیز دلالان به حوزه مواد غذایی روی آوردند که باید اقدامی موثر در این راستا انجام شوند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه باید وزارت جهاد کشاورزی نقش پررنگی داشته باشد و محصولات با قیمت تضمین شده از کشاورزان خریدار شود تا محصولات کشاورزان نیز همانند گوشت نباشد که الان قیمت آن در بازار سر به فلک کشیده است افزود: دولت منابع خود را حوزه گوشت مصرف کرد ولی گوشتی هم به دست مردم نرسید و فقط یک عده ارز دولتی را دریافت کردند و با فروش آن در بازار آزاد سرمایه‌‌دار شدند.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر گوشت با قیمت 100 تا 120 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و توان خرید مردم در تامین آن کم شده و اگر دولت راهکار عملی برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی انجام ندهد به وضعیت گوشت دچار می‌شویم.

,

گلچین همچنین با اشاره به ورود دلالان به بازار گندم افزود: دولت باید جلو ورود دلالان به بازار گندم را بگیرد و مردم بدون گوشت می‌توانند گذران زندگی داشته باشند ولی بدون نان زندگی ناممکن است.

,

وی گفت: دولت باید مواظب باشد و راهکارهای مناسب اقتصادی را پیش بگیرند تا به گونه‌ای باشد که کشاورز هم رغبتی برای فروش محصولات خود به دولت داشته باشند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه یکی از کانالهایی که جلو مشکلات محصولات کشاورزی را می‌توان گرفت بحث صادرات بی‌رویه است افزود: افزایش ناگهانی قیمت برخی از کالاها در بازار ناشی از صادرات بی‌رویه اتفاق می‌افتد که دولت باید به این موضوع ورود کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه