اخبار داغ

بشار اسد: وهابیت، افراط‌گرایی را تثبیت کرد

بشار اسد: وهابیت، افراط‌گرایی را تثبیت کرد
رئیس جمهور سوریه مرکز بین‌المللی «الشام الاسلامی» برای مقابله با تروریسم و افراط‌گریی را افتتاح و تأکید کرد که هر کس به کشور خود خیانت کرد، مؤمن واقعی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بعد از ظهر دوشنبه (روز گذشته) مرکز بین‌المللی «الشام الاسلامی» برای مقابله با تروریسم و افراط‌گریی را در دمشق افتتاح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اسد پس از افتتاح این مرکز و در جریان سخنرانی در میان جمع کثیری از علمای دمشق تأکید کرد که ملت سوریه با ایستادگی خود، در حال مبارزه با افراط‌گرایی است.
,
 
,
وی تصریح کرد که «ارتش سوریه نیز در حال مبارزه با تروریسمی است که برخاسته از افراط‌گرایی است و علمای مذهبی نیز با این افراط‌گرایی که مولّد تروریسم است، مبارزه می‌کنند».
,
 
,
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از اسد گزارش داد که افراط‌گرایی محصول دینی نیست، بلکه یک محصول اجتماعی است که شامل افراط‌گرایی‌های سیاسی، قومی، عقیدتی و اجتماعی و دینی است.
,
 
,
رئیس جمهور سوریه ضمن انتقاد از نقش وهابیت در تثبیت افراط‌گرایی مذهبی، خاطر نشان کرد که اخلاق مانند مذهب نیز یک مسئله ضروری است و باید مسائل اخلاقی در موازات فعالیت‌های مذهبی در جامعه تثبیت شود.
,
 
,
وی ادامه داد: «ذهن بسته، فقط به پوست شریعت و مذهب اهمیت می‌دهد، اما ذهن باز، جوهر و مغز آن را دریافت می‌کند و این ذهنِ باز کاری می‌کند که دین، دین توحیدی باشد و همه پیروان خود و پیروان سایر مذاهب را گرد خود جمع کند، ولی ذهن بسته فقط افراط‌گرایی و متفرق کردن جامعه را می‌پذیرد».
,
 
,
اسد همچنین تصریح کرد: «امکان ندارد کسی تا زمانی که به خانواده و میهن خود با صداقت وابستگی نداشته باشد، به دین خود وابسته باشد و کسی که به وطن خود خیانت کرده است، نمی‌تواند مؤمن واقعی و صادق باشد».
,
 
,
رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه دین نمی‌تواند عاری از مسائل انسانی بوده و محدود به شریعت باشد، اظهار داشت که دین باید مسائل مهم ملی نیز پایبند باشد.
,
 
,
وی آگاهی را عامل اساسی و مهم در همه اقدامات دانست، و خاطر نشان کرد که آگاهی با محاکمه و حاکمه با گفت‌وگو در ارتباط است و لذا باید همیشه گفت‌وگو را بین یکدیگر تثبیت کرد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه