اخبار داغ

برادر دانشمند ایرانی دستگیرشده در امریکا:

استنادهای بی جای امریکایی ها برای دستگیری دانشمند ایرانی / فرصت مطالعاتی که به یک دام شبیه بود

استنادهای بی جای امریکایی ها برای دستگیری دانشمند ایرانی / فرصت مطالعاتی که به یک دام شبیه بود
برادر دانشمند ایرانی دستگیرشده در امریکا گفت: دادگاهی برای این دانشمند برگزار شد و در آن دادگاه نتوانستند هیچ اتهام محکمی علیه آقای دکتر داشته باشند؛ به ویال هورمون رشد تأکید می‌کنند که این هورمون کاملاً غیر تحریمی و زمانی که این‌ها اشاره می‌کنند کشور در تحریم نبود و تحریم‌ها برداشته‌شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول سلیمانی برادر دانشمند ایرانی دستگیرشده در امریکا در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به دستگیری غیرقانونی دانشمند ایرانی در امریکا اظهار کرد: مهرماه سال گذشته دکتر مسعود سلیمانی برای گذراندن فرصت مطالعاتی و دعوت یکی از دانشگاه‌ها به امریکا سفر کرد که پس از ورود به فرودگاه دستگیر و به یکی از زندان‌ها منتقل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رسول سلیمانی , در گفت‌وگو با , صاحب نیوز, با اشاره به دستگیری غیرقانونی دانشمند ایرانی در امریکا اظهار کرد: مهرماه سال گذشته دکتر مسعود سلیمانی برای گذراندن فرصت مطالعاتی و دعوت یکی از دانشگاه‌ها به امریکا سفر کرد که پس از ورود به فرودگاه دستگیر و به یکی از زندان‌ها منتقل شد.,

برادر دانشمند ایرانی دستگیرشده در امریکا گفت: پس از گذشت هشت ماه و پیگیری‌های متعدد ما، دادگاهی برگزار شد که ادعا می‌کنند که دو دانشجو ایشان می‌خواستند که یک هورمون رشد را به ایران منتقل کنند؛ این انتقال انجام نمی‌شود و در فرودگاه امریکا ضبط می‌شود.

,

وی با اشاره به مشکلات ایجادشده برای خانواده این دانشمند ایرانی افزود: مادر وی، زمانی که این خبر را شنید دچار خون‌ریزی مغزی شدند و اکنون در حالت کما در بیمارستان بستری هستند و خود مسعود هم دچار بیماری روده‌ ای است.

,

سلیمانی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور برای ایشان فعالیت‌هایی انجام داده امّا هیچ بازخوردی را تاکنون شاهد نبودیم، تصریح کرد: همان روزهای اول تشکیل جلسه دادیم و یک‌مرتبه هم حافظ منافع به برای پیگیری مراجعه کردند؛ طبق شنیده‌های ما مسئولان پیگیر موضوع بودند امّا به دلایل سیاسی نتوانسته‌اند ارتباط خوبی برقرار کنند.

,

وی ادامه داد: دادگاهی برایشان برگزار شد و در آن دادگاه نتوانستند هیچ اتهام محکمی علیه آقای دکتر داشته باشند؛ به ویال هورمون رشد تأکید می‌کنند که این هورمون کاملاً غیر تحریمی و زمانی که این‌ها اشاره می‌کنند کشور در تحریم نبود و تحریم‌ها برداشته‌شده بود، امّا به این موضوع یک استناد بی‌جا کردند.

,

برادر این دانشمند ایرانی خاطرنشان کرد: خیلی مضحک و خنده‌دار است که به یک دانشمند سلول‌های بنیادی بگویند هورمون رشد خرید و استفاده می‌کنی؛ در صورتی‌که این هورمون رشد به ایران وارد نشده و در فرودگاه ضبط شده است.

,

وی تأکید کرد: دکتر سلیمانی جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان است؛ کار و فعالیت ایشان صد در درصد علمی و بدعهدی و بد اخلاقی امریکایی‌هاست که از چنین دانشمندی دعوت کنند و ویزا بدهند امّا پس از ورود ایشان را دستگیر کنند.

,

به گزارش صاحب نیوز؛ مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی و  از اساتید برجسته سلول‌های بنیادی و یکی از 100 دانشمند برتر سال 2017، 30 مهر 1397 برای سپری کردن فرصت مطالعاتی عازم امریکا شده بود که در بدو ورود وی به خاک این کشور دستگیر و به ندامتگاه دیتون در ایالت جورجیا که مخصوص خلاف‌کاران اجتماعی است، منتقل شد.

, صاحب نیوز,

او برای انجام دقیق‌تر تحقیقات از دانشجوی خودشان درخواست می‌کند تا تعدادی ویال هورمون که در ایران نمایندگی رسمی آن وجود دارد را از امریکا بیاورد که این ویال‌ها در فرودگاه ضبط می‌شود و به ایران نمی‌رسد؛ پس از بررسی سوابق تحقیقاتی این استاد دانشگاه، فرصت مطالعاتی به مثابه یک دام برای او فراهم می‌شود تا پس از ورود به امریکا وی را دستگیر کنند و الآن مدت هشت ماه است که در زندان به سرمی‌برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه