اخبار داغ

امام جمعه مود:

نرمش قهرمانانه به معنای کوتاه‌آمدن نیست/ بی‌بصیرتی خواص موجب تنهاشدن امام حسن مجتبی(ع) شد

نرمش قهرمانانه به معنای کوتاه‌آمدن نیست/ بی‌بصیرتی خواص موجب تنهاشدن امام حسن مجتبی(ع) شد
امام جمعه مود با بیان این‌که نرمش قهرمانانه به معنای کوتاه آمدن نیست، گفت: جریان، جریان ظلم است. امام حسن مجتبی(ع) با حفظ اصول و ارزش‌ها و پایبندی بر اصول و روابط شرعی، جا را عوض کردند نه جریان را.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسین فلسفی‌راد امام جمعه مود در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: وقتی به زندگی پر از خیر و برکت اهل بیت علیهم‌الاسلام نگاه می‌کنیم طبق قرآن آن‌ها جانشینان واقعی رسول خدا(ص) هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: اهل بیت(ع) را می‌توانیم به عنوان بهترین الگوی زندگی خود انتخاب کنیم چراکه تأسی و پیروی از آن‌ها سعادت ما را در دنیا و آخرت تضمین می‌کند.
,
 
,
امام جمعه مود با بیان این‌که خداوند می‌فرماید "من خودم کریم هستم و انسان‌هایی که کریم هستند و نسبت به بندگان خدا توجه خاصی دارند را دوست دارم"، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) که ایشان را از سایر صفاتشان متمایز می‌کند صفت کریم بودنشان است.
,
 
,
حجت‌الاسلام فلسفی‌راد به روایتی از بخشش امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع) چندین مرتبه تمام زندگی خود و چندین مرتبه نصفی از اموال خود را به فقرا بخشیدند.
,
 
,
وی ادامه داد: در عین حال که امام حسن مجتبی(ع) خود انسان کریم و ثروتمندی بودند اما به مبانی آخرتی نیز توجه فراوانی داشتند.
,
 
,
امام جمعه مود با بیان این‌که یکی دیگر از صفات شخصیتی امام حسن(ع) حلمشان بود، عنوان کرد: شخصی از شام به خدمت امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد و بدترین جسارت‌ها و اهانت‌ها را به ایشان روا می‌دارد اما آن حضرت حلم را رعایت می‌کنند این‌ها از جمله صفت‌های زیبای امام حسن(ع) است که امروز می‌طلبد که ما از آن درس بگیریم.
,
 
,
حجت‌الاسلام فلسفی‌راد بیان کرد: بعد از شهادت امام على علیه‌السلام مردم با رغبت با امام حسن مجتبی(ع) بیعت کرده بودند اما معاویه خواست همان راهی را در پیش گیرد که با علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در پیش گرفته بود.
,
 
,
وی مطرح کرد: امام حسن(ع) نامه‌ای به معاویه نوشتند و او را به بیعت با خود فراخواندند و به او یادآوری کردند که به علت این‌که نوه رسول خدا(ص) هستند، استحقاق بیشتری از معاویه به این عنوان دارند اما نتیجه‌ای نداشت.
,
 
,
امام جمعه مود افزود: از دیگر شیوه‌های مبارزاتی امام حسن(ع)، مبارزه جنگی و آماده‌کردن لشکری برای جنگ با دشمن بود اما تاریخ نشان می‌دهد با استفاده از پول‌های سرشار معاویه حتی بسیاری از خواص حضرت از جمله عبیدالله بن عباس که از عموزاده های امام حسن(ع) نیز بود توسط این پول‌ها خریداری شدند و امام حسن مجتبی(ع) را در مبارزه جنگی یاری نکردند.
,
 
,
حجت‌الاسلام فلسفی‌راد گفت: متأسفانه کم‌بصیرتی و بی‌بصیرتی خواص جامعه که هر جا خواص جامعه بی‌بصیرت بودند در نتیجه بی‌بصیرتی خواص، دنباله‌روی عوام را در پی دارد، باعث شد که مبارزه جنگی با معاویه نیز فایده‌ای نداشته باشد.
,
 
,
وی با بیان این‌که امام حسن مجتبی(ع) نمی‌توانستند نسبت به تحرکات معاویه بی‌تفاوت باشند، تصریح کرد: آیا می‌شود کسی که فرزند رسول خدا(ص) است نسبت به بدئت‌ها و امیال نفسانی بی‌تفاوت باشد؟ قطعا حضرت گزینه بی‌تفاوتی را نیز نمی‌توانستند انتخاب کنند چراکه بارها و بارها امام حسن(ع) به تحرکات معاویه اعتراض کردند اما چون تنها بودند، فایده‌ای نداشت.
,
 
,
امام جمعه مود با بیان این‌که آخرین شیوه مبارزاتی حضرت، صلح بود، عنوان کرد: با توجه به کمی اصحاب و عدم امکانات جنگی برای حفظ مصالح مسلمانان ناچار به صلح با معاویه شدند که امروز از آن به نام نرمش قهرمانانه تعبیر می‌شود.
,
 
,
حجت‌الاسلام فلسفی‌راد با بیان این‌که نرمش قهرمانانه به معنای کوتاه‌آمدن نیست، افزود: جریان، جریان ظلم است. امام حسن مجتبی(ع) با حفظ اصول و ارزش‌ها و پایبندی بر اصول و روابط شرعی، جا را عوض کردند نه جریان را.
,
 
,
وی بیان کرد: با مطالعه دقیق و معرفت لازم و شناخت موضع‌گیری‌های امام حسن مجتبی(ع) می‌توانیم در زندگی فردی و اجتماعی از شیوه‌های زیبای آن حضرت تبعیت و تأسی بجوییم.
,
 
,
امام جمعه مود با اشاره به آیه قرآن، گفت: یکی از اقشاری که خداوند خیلی نسبت به آن حساس است و به تمام پیامبران خود دستور توجه به آن‌ها را داده است، یتیمان هستند.
,
 
,
حجت‌الاسلام فلسفی‌راد ادامه داد: وقتی به امام حسن مجتبی(ع) گفتند چرا شما هیچ نیازمندی را بر نمی‌گردانید فرمودند خود من نیز محتاج درگاه خداوند هستم و دوست دارم خداوند مرا محروم نگرداند و شرم دارم در حالی که خود نیازمندم، نیازمند را ناامید کنم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه