اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شورای رقابت توان تنظیم و ساماندهی بازار خودرو را دارد/تولید انحصاری خودرو نظارت بیشتر بر قیمت ها را می طلبد

شورای رقابت توان تنظیم و ساماندهی بازار خودرو را دارد/تولید انحصاری خودرو نظارت بیشتر بر قیمت ها را می طلبد
نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه به دلیل انحصاری بودن تولید خودرو در ایران باید نظارت دقیقی بر قیمت صورت بگیرد، گفت: شورای رقابت توان تنظیم و ساماندهی بازار خودرو را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نادر قاضی‌پور  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به بازار خودرو و مسئله قیمت گذاری توسط شورای رقابت، اظهار داشت: خودروسازان اعلام می کنند که شورای رقابت به ما چند هزار میلیارد ضرر وارد کرده است چرا که به درخواست ها و قیمت های تمام شده ما توجه نکرده است .

وی ادامه داد: آنها اعلام می کنند که با قیمت های اعلام شده شورای رقابت محصولات خود را به فروش رسانده ایم که نزدیک به ده هزار میلیارد متضرر شده ایم البته این ادعای خودروسازان است که در جلسات رسمی کمیسیون اعلام کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وزارت صنعت و معدن و تجارت معاونتی دارد که وظیفه نظارت بر تعیین قیمت، عرضه،تولید و... را دارد تا در این مسئله هیچ کدام از طرفین یعنی مصرف کننده و تولید کننده متضرر نشوند.

وی افزود:  شورای رقابت یک شورای فراجناحی است که از قوه مجریه، قوه مقننه و بخش خصوصی تشکیل شده است و آنها بر انحصار رای می دهند.

نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: خودرو در ایران انحصاری تولید می شود و باید بر قیمت خریداری شده توسط مصرف کننده نظارت دقیقی صورت بگیرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه تعزیرات حکومتی در گفتگویی اعلام کرده که خودروسازان تخلفاتی دارند اما قانون دست ما را بسته است، گفت:  شورای نگهبان اگر طرح ساماندهی بازار خودرو را تصویب کند اداره تعزیرات حکومتی از شورای رقابت دستور می گیرد و می تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه