اخبار داغ

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای تحصیلی نروژ
نروژ یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی در شمال اروپا است که همچنین جایگاه بالایی در سطح این قاره دارد. نروژ در گذشته عمدتا به جهت موقعیت جغرافیایی و آب و هوای سرد، بسیار کمتر مورد توجه مردمان بود ولی امروزه به دلیل پیشرفت های چشمگیری که در تمامی زمینه های زندگی به دست آورده، در کانون توجهات قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نروژ توانسته است در سال های اخیر دستاوردهای ارزنده ای را در عرصه جهانی به ارمغان آورد. این کشور وسیع با جمعیت حدود پنج میلیونی توانسته توسعه ای همه جانبه یافته و به یکی از مرفه ترین کشورهای دنیا مبدل گردد. نروژ در این سال ها در بسیاری از شاخص های پیشرفت و توسعه همواره جزء برترین کشورها بوده و این باعث شده که نگاه های بسیاری از مردم از سراسر دنیا برای عزیمت  و برخورداری از کار و زندگی مطلوب به آن معطوف گردد و در صدد  نروژ برآیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  نروژ,

این کشور از اقتصاد قوی و پایداری برخوردار است و نرخ بیکاری در آن پایین است ولی همچنین هزینه های زندگی در آن نیز بسیار بالاست. این موضوع برای شهروندان آن کشور و افرادی که اقامت آن را دارند و به موجب آن مشغول کار هستند مشکلی ایجاد نمی کند چرا که درآمد آن ها نیز بالاست و توازنی میان دخل و خرج مردم وجود دارد ولی برای افرادی که به تازگی وارد آن کشور می شوند قابل توجه است و باید حتما آن را در نظر بگیرند.

,

عزیمت به نروژ راه های قانونی و شناخته شده ای دارد که متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود، از طریق یکی از این راه ها اقدام نمایند. عزیمت از طریق تحصیل و کار، دو نمونه از بهترین و مطمئن ترین راه های عزیمت به هر کشوری هستند.

,

, ,

ویزای تحصیلی نروژ

,

کشور نروژ دارای نظام آموزشی استاندارد و پیشرویی می باشد. ضمن آن که تحصیل در این کشور نیز اصولا رایگان است. این نظام آموزشی رایگان که می تواند نهایتا منجر به کسب اقامت نروژ شود، امکان ارزنده ای است که آن را به عنوان گزینه مطلوبی برای کسانی که در جستجوی عزیمت به نروژ هستند، مطرح می سازد.

,

اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی را می توان دو گام اصلی در طی مسیر عزیمت تحصیلی دانست. برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ می بایست از موسسات آموزشی مورد تایید در این کشور، یک پذیرش قطعی و غیر مشروط دریافت نمود.

, ویزای تحصیلی نروژ,

همچنین لازم است متقاضی بتواند هزینه های تحصیل و زندگی خود در نروژ را تامین نماید که البته باید این مسئله را تحت عنوان تمکن مالی و در قالب ارائه گواهی بانکی، به اداره صدور ویزا اثبات نماید. بنابراین داشتنِ پذیرش تحصیلی از یکسو و داشتنِ تمکن مالی از سوی دیگر، دو  پیش شرط اصلی برای دریافت ویزای تحصیلی است که متقاضی باید واجد آنها بوده و بتواند به مرکز صدور ویزای این کشور نیز ارائه دهد.

,

برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ البته مدارک دیگری نیز لازم است که آنها را نیز باید تهیه و به همراه درخواست خود، تسلیم مقام مربوطه نمود. از جمله ی این مدارک می توان به مدارک هویتی مانند پاسپورت، عکس پرسنلی و ترجمه شناسنامه اشاره کرد.

,

ویزای تحصیلی که برای متقاضیان صادر می گردد، با توجه به طول دوره تحصیلی هر فرد، مدت اعتبار مشخصی خواهد داشت. شایان ذکر است که این ویزای صادره، قابلیت تمدید و حتی تبدیل را نیز خواهد داشت.

,

, ,

ویزای کاری نروژ

,

نروژ کشوری صنعتی است و نرخ بیکاری پایینی دارد و از این نظر، مقصد مطلوبی بشمار می رود. نروژ از کشورهایی است که منابع عظیمی از نفت و گاز در منطقه دریای شمال دارد و در صنایع وابسته ای مانند پتروشیمی نیز پر توان است و از این جهت، نیازمند نیروی کار ماهر و متخصص خصوصا در زمینه های فنی و مهندسی می باشد.

,

اما همچنین شرایط و ضوابط خاص خود را در زمینه بکارگیری نیروی کار خارجی دارد. کار در نروژ مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیازمند پیشنهاد کاری از سوی کارفرما است که خود این امر نیازمند طی مراحل ویژه ای مانند دو مرحله آگهی در داخل کشور و سپس در سطح اتحادیه اروپایی می باشد که در نتیجه، امکان بدست آوردن آن را بسیار کم خواهد کرد.

,

دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما و دریافت مجوز کار از سوی دولت متبوع وی را می توان دو گام اصلی در طی مسیر عزیمت کاری دانست. برای اخذ ویزای کاری نروژ و اشتغال به کار در این کشور نخست می بایست یک شغل مناسب یافت و از کارفرمای آن یک پیشنهاد کاری دریافت نمود که بدین منظور لازم است یک رزومه کاری بر اساس فرمت رسمی تنظیم کرد و با مراجعه به سایت های کاریابی و شناسایی کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار می گردند، رزومه خویش را برای آنها ارسال کرده و امیدوار بود که مورد توجه قرار بگیرد.

, ویزای کاری نروژ,

چنانچه خوش شانس باشید و کارفرمایی به درخواست شما پاسخ دهد، می توان به عنوان نیروی دارای صلاحیت برای مشاغل حرفه ای، اکنون درخواست مجوز اقامت و کار در نروژ را نمود. با دریافت این مجوز، می توان وارد کشور نروژ شد و با انجام پاره ای امور مقدماتی مانند ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کارت مالیاتی، مشغول به کار شد.

,

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بهره مندی از وکلا و مشاوران آگاه و با تجربه در زمینه عزیمت به کشورهای مختلف دنیا، ضامن عزیمت سریع، مطمئن و قانونی شما خواهد بود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه