اخبار داغ

روحانی در پلدشت:

ملت ایران سر تعظیم و تسلیم در برابر قلدرمآب‌ها فرود نمی‌آورد/ احیای دریاچه ارومیه دستاورد دولت یازدهم و دوازدهم است/هر هفته ۳۰ روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند

ملت ایران سر تعظیم و تسلیم در برابر قلدرمآب‌ها فرود نمی‌آورد/ احیای دریاچه ارومیه دستاورد دولت یازدهم و دوازدهم است/هر هفته ۳۰ روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند
دقایقی پیش، عملیات آبگیری و بهره‌برداری از سد مخرنی و شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد در شهرستان پلدشت با دستور رئیس جمهور آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، رئیس جمهور حسن روحانی به همراه تعدادی از وزرا امروز به منظور افتتاح همزمان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی آذربایجان‌غربی به این استان سفر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز،,

بر همین اساس، دقایقی پیش عملیات آبگیری و بهره‌برداری از سد مخرنی و شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد در شهرستان پلدشت به عنوان یکی از طرح‌های عظیم توسعه منابع آب و خاک وزارت نیرو در شمال غرب کشور با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

,

از ابتدای دولت یازدهم تا امروز، هر هفته ۳۰ روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند

, از ابتدای دولت یازدهم تا امروز، هر هفته ۳۰ روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند, از ابتدای دولت یازدهم تا امروز، هر هفته ۳۰ روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند,

روحانی پس از افتتاح عملیات آبگیری و بهره‌برداری از سد مخرنی و شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد گفت: آدمهای جدیدالورود به دنبای سیاست فکر کردند با تحلیل های خود می توانند بر ما غلبه کنند اما همین اقدامات و افتتاح های ما پاسخ قاطعمان به کاخ سفید است.

وی افزود: این برنامه و اقدامات نظیر آن پاسخ صریح و قاطع ما در برابر آنهایی است که فکر می کنند ملت ایران را با فشارهای خودشان تهدید و کوچک کنند. آنها به محض تهدید ایران بزرگ، تذکرات فراوانی دریافت می کنند و با فشار پنتاگون مجبور به عذرخواهی می شوند که همین مورد نشانگر عزت و اقتدار ملت ما است.

,
,
,

روحانی گفت: اخلاص و ایمان مردم ایران اسلامی در مراسمات مختلف نظیر شب های قدر نشان داده می شود که همین موجب سرافرازی ملت ما است. زندگی مردم تحت فشار است اما این باعث شکستن مردم نمی شود.

,

وی با بیان اینکه ملت ایران سرتعظیم دربرابر قلدرمآب‌ها فرود نمی‌آورد، اظهار داشت: دشمنان در برابر تلاش ها و اقدامات ما ایستاده اند و متاسفانه در داخل نیز شاهدیم که گاهی اوقات در بیان دستاوردهای نظام کوتاهی شده است.

,

روحانی خاطرنشان کرد: افزایش آب پشت سدهای کشور از ۲۶ میلیارد متر مکعب به ۴۱ میلیارد متر مکعب رزق الهی و روزی خداوند است که بابد قدردان آن باشیم و در زمینه سلامت مردمی و آب سالم تلاش کنیم.

وی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز، هر هفته ۳۰ روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند که مجموع آن بیش از ۹۵۰۰ روستا است. هر هفته ۸ روستا برق دار و هر روز ۱۰ روستا به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

,
,
,

افتتاح ۲ سد و کانال‌های متعدد طی روز جاری

رئیس جمهور افزود: طی ۲ دولت اخیر ۴۰ سد ملی و ۱۰ سد استانی افتتاح کردیم که امیدواریم تا پایان دولت به ۶۲ مورد برسد. این افتتاح ها به مفهوم کارآمدی نظام ما است و خوشحالیم که هم آغاز و هم پایان چنین طرح هایی طی دولت های یازدهم و دوازدهم بود.

, افتتاح ۲ سد و کانال‌های متعدد طی روز جاری, افتتاح ۲ سد و کانال‌های متعدد طی روز جاری,
,
,

وی بیان داشت: احیای دریاچه ارومیه دستاورد دولت یازدهم و دوازدهم است که از کوچ مردم استان های همجوار جلوگیری کرد.

روحانی گفت: اینکه امروز سطح دریاچه ارومیه بیش از ۲ برابر شده، این نشانگر زنده بودن دریاچه و دارا بودن محیط زیست سالم برای غرب کشور است.

,
,
,

وی با بیان اینکه خودکفایی ۴ ساله در گندم داشتیم و امسال هم به لطف الهی همین روال ادامه خواهد داشت، ادامه داد: با وجود خسارت سنگین به مزارع گندم در خوزستان، خوشبختانه برداشت این محصول در سال جاری بیشتر از قبل خواهد بود.

,

رئیس جمهور با انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌ها اظهار داشت:‌ برخی تنها به دنبال سیاهنمایی هستند و از ارائه آمار عملکرد دولت که همان تبلیغ نظام و مردم است امتناع می کنند. مسئولان مفتخر هستند که از طرف مردم تلاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، روحیه اتحاد و اعتماد و تلاش مردم افتخارآفرین است

 

,
,
,
,
,

وزیر: استان‌های مرزی باید به ویترین آبادانی کشور تبدیل شوند

, وزیر: استان‌های مرزی باید به ویترین آبادانی کشور تبدیل شوند, وزیر: استان‌های مرزی باید به ویترین آبادانی کشور تبدیل شوند,

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در این مراسم گفت: استانهای مرزی ویترین کشور هستند و توسعه زیرساختها در این استانها مد نظر است که امیدواریم موجب تثبیت جمعیت و اشتغال در سال رونق تولید شود.

اردکانیان اظهار داشت: مجموع هزینه تمام پروژه‌های اجرایی مربوط به طرح‌های توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی آذربایجان غربی به ۳۶۰۰ میلیارد می‌رسد که امروز طرح‌هایی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

,
,
,

وی افزود: در ۱۲ استان مرزی که منابع آب مشترک با همسایگان خارجی داریم طرح های مهمی در قالب ۱۳ توافق نامه مرزی در چارچوب حاکمیت و صلاحیت های قانونی و با رعایت قراداد دو جانبه و حسن همجواری اجرا شده است.

وزیر نیرو گفت: در آذربایجان غربی از منابع آبی رودخانه ارس طرح‌های مهمی افتتاح خواهد شد که سه سد و سه ایستگاه پمپاژ است که سهم آبه کشور را از رودخانه ارس به سد کرم اباد برسانند. ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار در این مرحله مشروب می شود که با تکمیل این طرح ها سطح اراضی تحت پوشش به ۴۶ هزار هکتار می رسد.

,
,
,

بنابراین گزارش، رئیس جمهور پس از شرکت در آیین رسمی آبگیری سد کرم آباد پلدشت و افتتاح همزمان پروژه‌های آب و خاک مناطق مرزی، در جلسه شورای اداری استان در ماکو شرکت می‌کند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه