اخبار داغ

استاندار آذربایجان غربی:

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت در آذربایجان غربی/ صادرات استان افزایش ۱۶۰ درصدی دارد

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت در آذربایجان غربی/ صادرات استان افزایش ۱۶۰ درصدی دارد
استاندار آذربایجان غربی گفت: در دولت تدبیر و امید تا به امروز به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان انجام‌گرفته که در نوع خود بی‌نظیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ به نقل از اروم نیوز، محمد مهدی شهریاری در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی خاصه ۱۲ هزار شهید گلگون‌کفن استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی که دشمنان نظام با عهدشکنی بر تعهدات قانونی و جهانی سودای تضعیف اقتدار این نظام را در سر دارند و با وضع تحریم‌های ظالمانه اعتقاد راسخ مردم قدرشناس میهن به آرمان‌های نظام را نشانه گرفته‌اند، وحدت و یکپارچگی ملی توانسته دسیسه‌های دشمنان را خنثی سازد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا؛ , اروم نیوز،,

وی افزود: بجاست که از عنایت ویژه ریاست جمهور به استان آذربایجان‌غربی تشکر نمایم، انتخاب دوباره این استان در کمتر از شش ماه برای سفر که به‌طورقطع موجبات خیروبرکت برای این خطه از ایران سرافراز را به‌همراه داشته و دارد. همچنین تشکر و تقدیر می‌کنیم از وحدت و همدلی موجود بین مسئولان استانی ازجمله مجمع محترم نمایندگان استان در مجلس و نماینده ولی‌فقیه در استان و سایر بزرگان و دلسوزان که توانسته اند فضای مساعدی را برای امید و نشاط اجتماعی در بین مردم استان بوجود آورند.

,

استاندار آذربایجان غربی گفت: در دولت تدبیر و امید تا به امروز به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان انجام‌گرفته که در نوع خود بی‌نظیر است. اقدامات درخور شایسته دولت به‌ویژه در یک سال اخیر از رشد اقتصادی گرفته تا رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و اشتغال‌زایی برای ۳۸ هزار نفر بیانگر آهنگ رو به رشد توسعه و پیشرفت در این سرزمین است. بستر توسعه شکل‌گرفته در استان در ادامه سیاست‌های توسعه متوازن و عادلانه‌ای است که از ۲ سال قبل در استان اجرایی شده است.

,

شهریاری تاکید کرد: استان آذربایجان‌غربی به جهت موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد و بهره‌مندی از ظرفیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بازارچه‌ها و پایانه های مرزی توانایی آن را دارد تا در شرایط ظالمانه تحریم بتواند، گره‌گشایی مطمئن برای عبور از گذرگاه‌های سخت اقتصادی و تحریمی باشد.

,

وی با بیان اینکه امروز که دریاچه نیلگون ارومیه به لطف و عنایت باری‌تعالی و اقدامات دولت در حوزه تثبیت و احیا از حال ‌و روزی مساعد برخوردار است، گفت: مردم فهیم استان آذربایجان‌غربی امروز مصمم‌تر از هر دوره‌ای در مسیر احیای کامل این دریاچه با برنامه‌های دولت هم‌صدا و همراه هستند.

,

استاندار آذربایجان غربی اذعان کرد: در سال گذشته میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان نسبت به سال ۹۶ با ۱۶۰ درصد افزایش از ۴۶۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار افزایش‌یافته است.

,

شهریاری ادامه داد: آذربایجان‌غربی در سال گذشته توانسته است با برنامه‌ریزی انجام‌شده ۱۱۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی را به‌صورت مستقیم جذب نموده ، در جایگاه سوم کشوری قرار گیرد، همچنین در سال ۹۷،  ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیز درخواست سرمایه‌گذاری داخلی در استان داشته که از این میزان، ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. در سال جاری نیز به لحاظ ارتقاء شاخص های فضای کسب و کار استان و تدوین برنامه های توسعه ای توسط دستگاه های اجرایی متقاضی برای سرمایه گذاری در استان با اشتغال خوبی مواجه شده است بطوری که ۲۳۰۰ میلیارد تومان پروژه برای کلنگ زنی آماده است و پیش بینی می کنیم تا پایان سال با هماهنگی هایی که در منطقه آزاد ماکو انجام گرفته سرمایه گذاری ها پنج هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

,

وی گفت: خوشبختانه اقداماتی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای هاب کردن استان جهت نهاده های دامی شروع شده است و با تخصیص ارز مناسب ، ما می توانیم نیازهای پنج استان را تامین کنیم که با هماهنگی های انجام گرفته با وزارت جهاد کشاورزی بزودی این موضوع عملیاتی خواهد شد.

,

شهریاری تاکید کرد: آذربایجان‌غربی در ارزیابی طرح پایش ملی محیط کسب‌وکار رتبه دوم را در بین استان‌های سراسر کشور به خود اختصاص داده و در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی صاحب رتبه برتر کشور شده است.

,

وی ابراز کرد: در حوزه برنامه‌ریزی نیز اولین دستور بنده پس از تصدی مسئولیت در استان برای تدوین سریع اما کارشناسانه، سند آمایش توسعه استان بوده که این سند جامع و لازم برای توسعه، در حال اتمام و آماده برای بهره‌برداری است.

,

استاندار گفت: در تائید نگاه ویژه دولت به این استان باید عرض کنم که در جریان سفر نخست ریاست محترم جمهور در دور دوم دولت تدبیر و امید به استان آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که به لطف خداوند متعال و حمایت‌های دولت علیرغم همه فشارها و مشکلات امروز نیز به دست مبارک ریاست جمهوری، ۲۷ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۵ هزار و ۴۵۶ میلیارد تومان افتتاح شد.

,

شهریاری افزود: بهره‌برداری از سد کرم آباد پلدشت با اعتباری بالغ‌بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آب‌وخاک در کشور و نیز افتتاح ده‌ها پروژه شاخص بیانگر به حرکت درآمدن قطار توسعه در استانی است که سال‌ها از رنج محرومیت در عذاب بوده است.

,

وی بیان کرد: بازرگان به عنوان مهم ترین مرز زمینی و پایانه صادرات و واردات کشور متاسفانه از کمترین امکانات زیرساختی در زمینه حمل و نقل و جاده های مواصلاتی برخوردار است. خوشبختانه امروز کلنگ قطعه سوم آزادراه بازرگان به مرند با دستور شما توسط وزیر راه انجام خواهد شد.

,

استاندار آذربایجان غربی ابراز کرد: بدلیل طولی بودن استان و نبود جاده های مواصلاتی مناسب که سبب گردیده ارتباطات اقتصادی و تجاری و خدماتی شهرستان های تابعه از مرکز استان قطع گردد عملا از ارزش افزوده بخش های اقتصادی استان بی نصیب می گردد و این موضوع یکی از دلایل پایین آمدن شاخص های اقتصادی شده است. لذا استدعا داریم دستور فرمایید اعتبارات لازم برای تکمیل بزرگراه کریدور شمال به جنوب استان تامین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه