اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

صداوسیما جهت ترویج زبان فارسی اصیل بسیج شود/ احترام خارجی‌ها برای یادگیری فارسی بیشتر از برخی مسئولان داخلی است

صداوسیما جهت ترویج زبان فارسی اصیل بسیج شود/ احترام خارجی‌ها برای یادگیری فارسی بیشتر از برخی مسئولان داخلی است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاه ها و رسانه های گروهی از جمله صدا و سیما همگی باید برای ترویج فارسی اصیل انقلاب اسلامی بسیج شوند و این مسئله نکته اصلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به نکات رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و ادب و ابراز نگرانی ایشان نسبت به زبان فارسی گفت: زبان انقلاب اسلامی و انقلابیون در جهان فارسی است که نباید از این مسئله غافل باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: بنابراین کلیه دستگاه ها و رسانه های گروهی ازجمله صدا و سیما همگی باید برای ترویج فارسی اصیل انقلاب اسلامی بسیج شوند و این مسئله نکته اصلی است که رهبر معظم انقلاب تکیه شان بر آن است؛ چرا که اگر زبان فارسی آلوده به الفاظ خارجی و غیره شود وضعیت خوبی را نخواهیم داشت.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلایه رهبری از صدا و سیما و همچنین شعرهایی که زبان فارسی را لگد ما می کنند به جاست، عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب هم به صدا و سیما و هم به بعضی از ترانه ها و خواننده هایی که الفاظ بسیار زیبا فارسی را آلوده می کنند  و با الفاظی را با یکدیگر ترکیب و تلفیق می کنند اعتراض داشتند.

,

حجت الاسلام و المسلمین سالک کاشانی تأکید کرد: بنابراین رسالت مجلس، کمیسیون فرهنگی، دولت و مراکزی که مبلغ زبان این است که زبان فارسی را ترویج دهند.

,

وی با اشاره به اینکه خارجی ها نسبت به فارسی و یادگیری آن احترامشان بیشتر از برخی از مسئولین داخلی کشور است، ابراز کرد: در فضای مجازی شاهد هستیم که تمامی الفاظ خارجی هستند در صورتی که باید کلمه فارسی استفاده شود و این مسئله مهمی است.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:بر سر در مغازه ها و فروشگاه ها از الفاظ خارجی استفاده شده که همه این موارد باید اصلاح شود و قانون نیز در این زمینه داریم که باید اجرا را تقویت کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه