اخبار داغ

رزمنده عملیات بیت‎المقدس تأکید کرد:

استراتژی بومی و انقلابی عامل پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس/ دشمن در برابر گفتمان انقلاب اسلامی ناتوان است

استراتژی بومی و انقلابی عامل پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس/ دشمن در برابر گفتمان انقلاب اسلامی ناتوان است
رزمنده دوران دفاع مقدس بابیان اینکه استراتژی بومی باعث شد فاتح و پیروز دفاع مقدس شویم گفت: اگر امروز استراتژی ما بر اساس ارزش‌های دینی باشد قطعاً در برابر دشمنان پیروز می‌شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ "میزگرد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر" با حضور سردار نورخدا قاسمی، سعید وفایی و غلام‌عباس صالحی از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

نورخدا قاسمی رزمنده دفاع مقدس در این میزگرد با اشاره به استراتژی بومی دفاع مقدس گفت: آن چیزی که در دفاع مقدس اتفاق افتاد تبیین یک استراتژی بومی بود که این عامل باعث شد فاتح و پیروز دفاع مقدس شویم و مانع رسیدن دشمن به اهدافشان شد.

,

رزمنده دفاع مقدس استراتژی دفاع مقدس را نشاءت گرفته از فرهنگ دینی و اسلامی دانست و افزود: اگر در دفاع مقدس استراتژی غربی را به کار می‌گرفتیم قطعاً شکست می‌خوردیم و آن‌ها دنبال این بودند که ما از روش و منش جنگی آن‌ها استفاده کنیم تا راه شکست ما را بدانند.

,

قاسمی دو برآورد کلاسیک و بومی را در دفاع مقدس در دسترس خواند و بیان کرد: دشمنان به خیال خودشان می‌گفتند که از طریق برآورد کلاسیک، ظرف چند روزبه تهران می‌رسند ولی رزمندگان ما با برآورد بومی ایرانی، صدامی را که خیال پیروزی داشت با شکست سنگین روبه‌رو کردند و این استراتژی انقلابی و دینی سبب جذب نیروهای مردمی شد.

,

وی عملیات مهم دفاع مقدس را عامل مهم شکست‌های پی‌درپی صدام دانست و افزود: در عملیات بیت‌المقدس صدام توسط امت حزب‌الله و حضرت امام(ره) به گوشه رینگ برده شد و این عملیات استارت پیروزی در دفاع مقدس بود.

,

رزمنده دفاع مقدس با طرح سؤالی که چرا بعد از عملیات بیت‌المقدس موضوع صلح مطرح شد گفت: صدام بعدازاین عملیات رو به شکست بود و دشمنانی که حامی او بودند به فکر نجات این مرده متحرک بودند و به همین علت صلح را مطرح کردند.

,

, ,

قاسمی بابیان اینکه هفته اول جنگ هم موضوع صلح مطرح شد ولی با سه شرط اصلی امام روبه‌رو شد عنوان کرد: زمانی آن‌ها در هفته اول جنگ از ایران خواستند که اعلام آتش‌بس کند که متجاوزان در سرزمین ایران و زن و مرد را کشته بودند که در این وضعیت امام سه شرط معرفی و محاکمه متجاوز، تنبیه متجاوز و پرداخت غرامت آسیب‌هایی که به کشور واردشده را برای صلح مطرح کردند.

,

وی بدعهدی‌های برجام را نوعی گستاخی بین‌المللی دانست و افزود: اینکه وزیر آمریکائی توافق برجام را امضاء کرد و دولتی دیگر آمد آن را قبول نداشت درواقع یک گستاخی در ادبیات دیپلماسی شکل‌گرفته چراکه ما با نظام حکومتی آمریکا توافق کردیم.

,

رزمنده دفاع مقدس با انتقاد از رفتار رژیم کودک کش آل سعود در یمن گفت: تا زمانی که سعودی بتواند در یمن بکشد کسی بحث صلح را مطرح نمی‌کند ولی وقتی موفقیت یمنی‌ها پیش می‌آید بحث آتش‌بس را پیش می‌کشند.

,

قاسمی یمن را فقیرترین کشور عربی دانست و افزود: علیرغم اینکه این کشور فقیر است ولی حاوی مواد غنی است و دشمنان از این کشور منابع بی‌نظیر آن را می‌خواهند.

,

وی بابیان اینکه امروز دشمن توان جنگ نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد بیان کرد: دشمن امروز در یک جنگ اقتصادی نابرابر علیه ملت ایران واردشده است.

,

رزمنده دفاع مقدس به تشریح عملیات بیت‌المقدس پرداخت و با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس در سال دوم جنگ اتفاق افتاد گفت: عراق تا آن زمان بیش از ۱۳ هزار کیلومتر از خاک کشور را اشغال کرده بود و تا عملیات فتح خرمشهر ما بیش از ۸ هزار کیلومتر آن را آزاد کردیم و حدود ۲۵۰۰ کیلومتر را عراق به دلیل اتخاذ تاکتیک جدید عقب‌نشینی کرد و ۲۵۰۰ کیلومتر هنوز در دست دشمن بود که در این شرایط موضوع صلح مطرح شد و هدف آن نوعی ریکاوری کردن و احیاء صدام بود.

,

قاسمی در این خصوص ادامه داد: همان بهانه‌هایی که در آن زمان می‌گرفتند امروز هم از جنس آن‌ها تکرار می‌کنند و چیزی به نام سلاح اتمی را بهانه‌ای قراردادند برای اعمال تحریم‌ها علیه ملت و ما قطعاً به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این موضوع را چندین بار مقام معظم رهبری هشدار داده‌اند.

,

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی آغازکننده هیچ جنگی نیست ولی در زمان تجاوز از خود دفاع می‌کند گفت: ما وزارت جنگ نداریم ولی وزارت دفاع داریم و در مقابل هر تجاوزی با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

,

رزمنده دفاع مقدس توان دشمن در برابر گفتمان انقلاب اسلامی ضعیف و ناتوان دانست و افزود: محاسبات دشمن در جنگ این بود که انقلاب اسلامی تازه شکل‌گرفته و در دوران طفولیت است و علیرغم اینکه ساختارهای مدنی جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود ولی قدرت معنوی رزمندگان باعث پیروزی در دفاع مقدس شد.

,

سردار پاسدار قاسمی با تأکید بر اینکه اگر امروز استراتژی ما بر اساس ارزش‌های دینی باشد قطعاً در برابر دشمنان پیروز می‌شویم گفت: دفاع سراسر تکنیک بر اساس روش اسلامی و با منش انقلاب اسلامی ما را در این مقطع حساس پیروز خواهد کرد.

,

وی بابیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس و سیره آن باید امروز در اقتصاد به‌کارگیری شود افزود: اقتصاد بومی که متأثر از فرهنگ غنی ما است باید در برابر اهداف دشمن به‌کارگیری شود و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند راهگشای این شرایط باشد صرفه‌جویی در همه امور است.

,

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به قدرت مردمی که در نجات از سیل به کار گرفته شد بیان کرد: در این حوادث اخیر عده‌ای بدون اینکه چشم‌داشتی به دولت و نهادهای حاکمیتی داشته باشند در میدان حاضر شدند و کشور را از بحران‌های پیچیده سیل نجات دادند.

,

قاسمی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان ساختار دفاعی کشور را تقویت کنیم تصریح کرد: توسل به اسلام و تکیه‌بر ارزش‌های دینی می‌تواند زنده کننده و احیاکننده اقتصاد کشور از بحران‌های موجود باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه