اخبار داغ

خرید و ذخیره کردن دلار شرعاً حرام است

خرید و ذخیره کردن دلار شرعاً حرام است
کاهش شدید ارزش پول ملی پاکستان در برابر دلار به اوج خود رسیده و این وضعیت موجب شده موضوع تحریم خرید دلار از طرف علمای پاکستانی مطرح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاهش شدید ارزش پول ملی پاکستان روپیه در برابر دلار به اوج خود رسیده که وضعیت اقتصادی این کشور را شکننده تر می‌کند. این وضعیت موجب شده که موضوع تحریم دلار از طرف شخصیت‌های پاکستانی مطرح شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در همین راستا مفتی «تقی عثمانی» از علمای تراز اول پاکستان فتوا داد که خرید دلار خیانت به کشور و گناه بزرگ است.
,
 
,
وی افزود: ذخیره دلار برای فروش به قیمت بالاتر شرعاً حرام است و طبق روایات این عمل مانند احتکار است و چنین کسانی مشمول لعنت خدا هستند.
,
 
,
در همین حال فعالان فضای مجازی در پاکستان با هشتگ «نه به دلار» از مردم خواستند تا اقتصاد کشور را با نخریدن دلار نجات دهند.
,
 
,
کاربران شبکه اجتماعی توئیتر با ابراز نگرانی از اوضاع فعلی تاکید کردند که ما نیز مانند برخی از کشورها از جمله ترکیه باید وابستگی به ارز خارجی را کم کنیم.
,
 
,
کاهش بی سابقه ارزش پول ملی پاکستان صدای مردم و جامعه بازرگانی این کشور را در آورده تا جایی که علاوه بر تورم شدید و گرانی در بخش های مختلف، سطح بدیهی های خارجی پاکستان نیز به ۱۰۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
از قیمت انرژی شامل برق و گاز گرفته تا قیمت دارو، طلا و کالاهای اساسی در پاکستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این وضعیت باعث نگرانی شدید کارشناس امور اقتصادی پاکستان شده است.
,
 
,
کارشناسان پاکستانی این روزها با حضور در برنامه های مختلف تلویزیونی این کشور به مردم توصیه می کنند برای جلوگیری از تورم و گرانی دست از خرید دلار برداشته و اجازه ندهند بازار بورس، ارز و فعالیت های تجاری در تسخیر دلار قرار بگیرد.
,
 
,
گروهی از فعالان اجتماعی نیز در شهر گوجرانوالا واقع در ایالت پنجاب پاکستان با سوزاندن اسکناس های یک دلاری امریکا، از مردم کشورشان خواستند تا با خرید دلار به خود و کشور ضرر نرسانند.
,
 
,
بانک مرکزی پاکستان امروز اعلام کرد: میانگین نرخ تورم در این کشور از ۳.۸ درصد به ۷ درصد رسیده است.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه