اخبار داغ

خوراکی هایی که به خواب آرام و طولانی تر کمک می کنند + عکس

خوراکی هایی که به خواب آرام و طولانی تر کمک می کنند + عکس
خواب کافی (هفت تا نه ساعت) در طول شب برای بزرگسالان از سلامت جسمی، روانی و کیفیت زندگی شما محافظت می کند. عکس این موضوع نیز صادق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ خوراک ما تأثیر مستقیم بر خواب ما دارد. هیچ چیز بهتر از خواب خوب در شب و سرحال بیدار شدن نیست. همه ما می دانیم که خواب، راهی مناسب برای انرژی گرفتن است، اما باید بدانیم که چگونه به آن دست پیدا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از, تیتریک,

به گفته مؤسسه ملی قلب، ریه و خون آمریکا، خواب کافی (هفت تا نه ساعت) در طول شب برای بزرگسالان از سلامت جسمی، روانی و کیفیت زندگی شما محافظت می کند. عکس این موضوع نیز صادق است.

,

بسیاری از ما خواب کافی نداریم. غذای شما به تناسب کیفیت انتخاب می تواند اثر خوب یا بد داشته باشد.

,

در اینجا فهرستی از خوراکی های مناسب را در اختیار شما می گذاریم:

, اینجا,

 

,

, ,

1- لبنیات

, 1- لبنیات,

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست به دلیل دارا بودن تریپتوفان، منیزیم و ویتامین ب کمک بسزایی به خواب مناسب می کنند. به عنوان مثال نوشیدن یک لیوان شیر گرم خواب آرامی را برای شما به ارمغان می آورد.

,

 

,

, ,

2- بادام و دیگر لبنیات درختی

, 2- بادام و دیگر لبنیات درختی,

بادام، مزایای سلامتی بسیاری چون؛ کاهش التهاب و ترشح هورمون استرس (کورتیزول) دارد و منجر به تولید ملاتونین شده و از قدرت عملکرد مغز حمایت می کند.

,

 

,

, ,

3- موز

, 3- موز,

منیزیم و پتاسیم این میوه، مسکن طبیعی برای ماهیچه ها و اعصاب است. ویتامین ب6 این ماده مغذی به تریپتوفان را به سروتونین تبدیل می کند. قبل از رفتن به رختخواب مقداری موز بخورید تا خوابی آرام را تجربه کنید.

,

 

,

, ,

4- چای بابونه

, 4- چای بابونه,

این چای گیاهی دارای مزایای فراوانی است. بابونه شامل؛ آپیژنین و آنتی اکسیدان است و به ارتقاء کیفیت خواب کمک می کند. چای گیاهی بسیار بهتر از نوشیدنی های کافئین دار است. حتما چای بابونه را امتحان کنید.

,

 

,

, ,

5- بوقلمون

, 5- بوقلمون,

بوقلمون با دارا بودن تریپتوفان باعث افزایش ملاتونین می شود. ثابت شده که استفاده از مقداری پروتئین قبل از خواب، کیفیت خواب شما را افزایش می دهد.

,

 

,

, ,

6- آبمیوه گیلاس

, 6- آبمیوه گیلاس,

بر اساس مطالعات در مورد پیشگیری از آلزایمر، خوردن روزی یک عدد سیب در طول روز شما را از پزشک بی نیاز می کند، اما خوردن تارت گیلاس شما را از آلزایمر نجات می دهد. این آبمیوه منبع طبیعی ملاتونین و تریپتوفان است، اما آنچه تارت گیلاس را حیرت انگیز می سازد وجود آنزیم پروآندوسیانیدین است که منجر به کاهش التهاب و شکستن تریپتوفان می شود و ماندگاری بالایی در بدن شما دارد. هر چه این تارت غلیظ تر باشد، اثر بهتری دارد.

,

 

,

, ,

7- برنج سفید یاسمین

, 7- برنج سفید یاسمین,

طبق مطالعه دانشگاه سیدنی، این غذا به خوابیدن سریع شما کمک می کند. به این دلیل است که مردم چین از این غذا استفاده می کنند.

,

 

,

, ,

8- ماهی چرب

, 8- ماهی چرب,

ماهی چرب مانند؛ سالمون، ماهی تن، قزل آلا و خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین دی است. این غذا تولید سروتونین را افزایش می دهد و به خواب آرام کمک می کند. بدن شما قادر به تولید اسیدهای چرب امگا3 نیست، پس باید حتما از این مواد مغذی استفاده کنیم. نوش جان!

,

 

,

, ,

9- چای پشن فروت

, 9- چای پشن فروت,

چای پشن فروت، چای گیاهی دیگری است که به خاطر دارا بودن منیزیم و دیگر موادمعدنی، بیماری های اضطراب و آلزایمر را درمان می کند و خوابی طولانی و آرام را برای شما به ارمغان می آورد.

,

 

,

, ,

10- عسل

, 10- عسل,

شیرین کردن چای گیاهی با عسل مزایای سلامتی فراوانی دارد. شکر طبیعی موجود در عسل منجر به افزایش انسولین شده و ورود تریپتوفان به مغز را بهبود می بخشد. خوردن یک قاشق غذاخوری عسل در روز به خواب شما کمک می کند.

,

 

,

, ,

11- کیوی

, 11- کیوی,

کیوی با کالری کم و میوه ای سوپر مغذی یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید قبل از خواب از آن استفاده کنید. این میوه سرشار از سروتونین است و حس خوب و خواب آرام را به شما هدیه می دهد.

,

معصومه میرحسینی – تیتریک

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه