اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت۵۰ تن گل محمدی از شهرستان شهربابک

پیش‌بینی برداشت۵۰ تن گل محمدی از شهرستان شهربابک
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: گل محمدی از جمله محصولات با نیاز آبی کم و اقتصادی می باشد و پیش بینی می شود ۵۰ تن گل تر از گلستان های شهرستان برداشت گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فراشه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک در گفتگو با راه آرمان گفت: این شهرستان دارای ۴۸ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی است که از این سطح  ۳۸ هکتار نهال  و ۱۰ هکتار آن بارور است و برداشت گل محمدی از سطح ۱۰ هکتار گلستان بارور شهرستان از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی با بیان این که گل محمدی از جمله محصولات با نیاز آبی کم و اقتصادی است و در سال های  گذشته وزارت جهاد کشاورزی در امر توسعه و ترویج آن اهتمام ویژه ای ورزیده است، بیان داشت: با احتساب میانگین تولید ۵ تن در هر هکتار پیش بینی می شود ۵۰ تن گل  تر از گلستان های شهرستان برداشت گردد.

,

فراشه خاطر نشان کرد: محصول تولید شده در شهرستان در بازارهای داخل شهرستان و شهرستان های همجوار به فروش می رسد.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک اظهار داشت: میزان اشتغالزایی این محصول در هر هکتار و در طول دوره برداشت، حدود  180نفر روز است که پیش بینی می شود طی دوره برداشت ۱۸۰۰ نفر روز کارگر در باغات  شهرستان به کار گرفته شوند.

,

وی گفت: با توجه به راندمان بالای تولید و کیفیت گل تولیدی در شهرستان یک کارگاه گلاب گیری در شهر خاتون آباد با اشتغال دائم  دو نفر دایر و مشغول بکار است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک در پایان گفت: اداره ترویج با همکاری اداره تولیدات گیاهی این مدیریت با برگزاری کلاس آموزشی، تهیه و توزیع بروشور کاشت، داشت و برداشت  گل محمدی نسبت به ترویج کاشت این محصول در شهرستان اقدامات موثری انجام داده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه