اخبار داغ

“پرگار مسطح”؛ اختراع معلم خوش ذوق گیلانی/ کالایی کم هزینه در تولید و پر مصرف در بازار

“پرگار مسطح”؛ اختراع معلم خوش ذوق گیلانی/ کالایی کم هزینه در تولید و پر مصرف در بازار
“پرگار مسطح” نوآوری در ابزار ریاضی است که توسط “محمود غفاری” دبیر ریاضی اول متوسطه اختراع و به ثبت رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ۸دی، “پرگار مسطح” نوآوری در ابزار ریاضی ست که توسط “محمود غفاری” دبیر ریاضی اختراع و به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

“محمود غفاری” ۴۸ سال سن دارد و دبیر ریاضی اول متوسطه است و معتقد است “پرگار مسطح” مزیت های زیادی نسبت به پرگار های فعلی دارد و با توجه به تعداد دانش آموزان در کشور اگر با بازاریابی خوبی همراه شود یقینا از استقبال خوبی برخوردار خواهد شد.

,

 

,

در ادامه گفتگو خبرنگار ۸دی با این معلم خوش ذوق گیلانی را می خوانید:

, ۸دی,

وی با اشاره به اینکه ایده طراحی “پرگار مسطح” بخاطر خطر و مشکلات پرگار های فعلی است، گفت: پرگارهای فعلی از روی شوخی گرفته یا ناخواسته  مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد می کند و نمونه هایی هم اتفاق افتاده است، نوک رسم کننده دایره هم کمبودهایی دارد که در کنار نوک فلزی مشکلاتی رابه همراه دارد.

,

معلم مخترع گیلانی با تأکید بر اینکه قابلیت پایین پرگار های فعلی در رسم دایره با اندازه سانت و میلیمتر، اضافه کرد: خطای رسم دقیق دایره مثلأ رسم دایره باشعاع ۳۳میلیمتر از دیگر مشکلات پرگارهای فعلی است که این مشکل و حل آن ایده ای برای اختراع و ابداع است.

,

 

,

, ,

 

,

غفاری با بیان اینکه اختراع پرگار مسطح ۲ سال وقت بنده را گرفت، تصریح کرد: موارد مختلف را آزمون و خطا کردیم تا به این طرح رسیدیم و گواهی ثبت آن را گرفتیم، این پرگار بسیار ساده است و چنین مشکلات را حل می کند و اگر درست طراحی شود خراب شدنی نیست.

,

وی افزود: این پرگار فقط یک ورق پلاستیکی شفاف است و با این پرگار به راحتی و با مداد معمولی هم می شود دایره رسم کرد.

,

معلم مخترع گیلانی در ادامه با اشاره به اینکه بازاریابی “پرگار مسطح” کار مشکلی است، اضافه کرد: بازار این پرگار روشن و مشخص است، توجیه اقتصادی خوبی دارد ولی اول نیاز به معرفی و شناساندن این کار است.

,

وی با تأکید براینکه جلسه ای با آموزش و پروزش استان داشتیم، تصریح کرد: این کار را معرفی کردیم و همکاران ما استقبال کردند و حتی همکاران ما هم در مقطع ابتدایی حذف نوک تیز این پرگارها را از مزیت آن دانستند و تأکید داشتند ما این پرگار را تولید کنیم.

,

 

,

, ,

 

,

** نوآوری در کشور با مشکل بازاریابی و سرمایه گذاری مواجه است

, ** نوآوری در کشور با مشکل بازاریابی و سرمایه گذاری مواجه است, ** نوآوری در کشور با مشکل بازاریابی و سرمایه گذاری مواجه است,

معلم مخترع گیلانی با بیان اینکه تولید این پرگار مشکلی ندارد و پیچیده نیست و هزینه هنگفتی نمی خواهد، گفت: اما این امر متخصص بازاریابی را می خواهد و این تنها مشکل من نیست بلکه همه نوآوری ها در کشور با مشکل بازاریابی و سرمایه گذاری مواجه اند.

,

غفاری افزود: حدودا در سطح کشور در هر پایه تحصیلی یک میلیون نفر دانش آموز داریم که با حذف پایه های اول و دوم ابتدایی و ۱۱، ۱۲دبیرستان، هشت پایه تحصیلی داریم که در درس ریاضی از  پرگار استفاده می کنند.

,

 

,

, ,

 

,

** ظرفیت حمایت از کالای ایرانی در بازار ۸میلیونی مصرف

, ** ظرفیت حمایت از کالای ایرانی در بازار ۸میلیونی مصرف, ** ظرفیت حمایت از کالای ایرانی در بازار ۸میلیونی مصرف,

معلم مخترع گیلانی با بیان اینکه بازار هشت میلیون نفری سالانه برای پرگار مسطح به عنوان مصرف کننده داریم، اضافه کرد: ارزانی در تولید این پرگار با آسانی تولید نسبت به پرگارهای فعلی، هزینه تولید تا واسطه ها از تولید تا مصرف و حمل و نقل و… هر پرگار مسطح شاید سه تا پنج هزار تومان دربیاید.

,

غفاری خاطرنشان کرد: شاید سال اول نتوانیم این جمعیت را تغذیه کنیم اما اگر چهار میلیون نفر را هم تغذیه کنیم چندین میلیارد تومان سود به همراه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه