اخبار داغ

استاندار زنجان:

واگذاری معادن به مدیران و مسئولان دولتی خلاف قانون است/ با مدیرانی که قانون را دور زدند به شدت برخورد می‌شود

واگذاری معادن به مدیران و مسئولان دولتی خلاف قانون است/ با مدیرانی که قانون را دور زدند به شدت برخورد می‌شود
استاندار زنجان زنجان با اشاره به اینکه واگذاری معادن به مدیران و مسئولان دولتی خلاف قانون است گفت: مدیران و مسئولانی دولتی استانی که قانون را دور زدند به شدت برخورد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای معاون استان زنجان با اشاره به اینکه معادنی که مشکل‌ دارند در این جلسه مطرح می‌شود اظهار کرد: اگر معدنی که مشکل نداشته باشد قطعا در این جلسه بررسی نمی‌شود و لزوم مطرح کردن آن در این جلسه نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه هدف ما در بیان مشکلات معادن و روند واگذاری آنها است ابراز کرد: این اقدامات در حمایت از معدنکاران انجام می‌شود چرا که باید معادن به افراد صلاحیت‌دار واگذار شود.

,

استاندار زنجان در ادامه همچنین با تاکید بر واگذاری معادن به افرادی که صلاحیت‌ دارند انجام شود افزود: برخی مواقع معادن به افرادی که صلاحیت ندارند واگذاری می‌شود که بعد از مدتی به دلیل نداشتن صلاحت فنی، دانش معدن‌داری و عدم توانایی با مشکل مواجه می‌شود و در نتیجه حقوق دولتی پرداخت نمی‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه گروهی باید تشکیل شود که از همه معادن استان زنجان مستند تصویری تهیه شود ابراز کرد: در این مستند جزئیات معادن به صورت زیر نویس نمایش داده شده و این کار تا یک ماه آینده در این جلسه ارائه شود.

,

حقیقی با بیان اینکه همچنین گزارش داده شود که برای هر معادن مجوز برداشت چقدر داده شده و در حال حاضر نیز میزان برداشت آنها چقدر است افزود: با تهیه این گزارش وضعیت معادن را بررسی می‌کنیم.

,

وی در ادامه با تاکید بر افزایش برگزار جلسات شورای معادن بیان کرد: جلسات معادن از جمله جلسات مهم استان بوده که باید براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت مرتب برگزار شود.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همچنین گزارش معادنی که از روستاها استفاده کرده و عبور می‌کنند و از راه‌های روستایی استفاده می‌کنند در جلسه بعدی مطرح شود افزود: معادنی که از راه روستایی استفاده می‌کنند باید حقوق روستاییان را بدهند یا از راه دیگری برای تردد استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه همه معادنی که درخواست تعطیلی دادند باید به تعهدات مالی خود عمل کنند افزود: براساس قانون باید این تعهدات از معدنکاران اخذ شود مگر اینکه ثابت شود که واقعا مشکل داشتند.

,

حقیقی با اشاره به اینکه باید شناسامه معدن‌داران تهیه شود و مشخص شود که معدنداران استان از لحاظ تحصیلات در چه حدی هستند افزود: حداقل باید مشخص شود که معادن استان به چه کسانی واگذار شده است.

,

وی با اشاره به ممنوع بودن واگذاری معادن به مدیران و مسئولان دولتی افزود: لیست معادنی که برخی از مدیران به اسم اعضای خانواده خود یا آشنایان خود گرفتند تا یک ماه آینده به صورت محرمانه به بنده ارائه شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه با این افراد به شدت برخورد خواهد شد عنوان کرد: چنین چیزی برای مردم قابل قبول نیست و این خلاف قانون است و لیست این معادن ارائه شود تا برخورد جدی صورت گیرد.

,

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته استانی و شهرستانی به منظور نظارت بر فعالیت معادن استان زنجان افزود: نظارت بر فعالیت‌های معادن استان زنجان باید به صورت مستمر انجام شود.

,

حقیقی با اشاره به اینکه معادن شن و ماسه در برخی مناطق استان منابع طبیعی را بسیار تخریب کردند عنوان کرد: اگر امسال بارندگی شدید بود تاثیر این تخریب‌ها مشخص می‌شد.

,

وی افزود: اینکه ما برای همه موضوعات باید حساس شویم درست است و ما باید نسبت به دلال بازی گندم و همچنین نسبت به عوامل قانون شکنی که وجود دارد حساس شویم.

,

استاندار زنجان در پایان افزود: اعتقاد دارم هر کاری که انجام می‌شود و عامل مشکلات اگر دستگاه‌ها باشد باید در ابتدا از دستگاه‌ها شروع کنیم بعد به سراغ دیگران برویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه